Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1540
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde ikke slengt ut antakelser om det ikke var alvorlig, bare for å få det klart her først.
Var samboer med en som var mye aggressiv og trakasserende. Han hadde kokain og alkoholavhengighet og jeg unnskyldte det med det. Han havna i lukka fengsel og sa de hadde sagt han hadde sosiopatiske trekk, noe jeg absolutt kjenner igjen. Men han var mye mer stabil i fengsel og sa det var takket være rusfriheten. Jeg trodde han og var stolt over at han hadde innsett hvor mye det ødela han og slutta. Det neste året i tlf, brev, besøk var han dyp, empatisk, romantisk, fornuftig, omtenksom, reflektert, ble troende og skriftet jevnlig og angret på den han hadde vært. Så kom han på overgangsbolig, havna i rusfella igjen etter å ha møtt noen gamle venner og ble satt i fengsel igjen, nå er han i et annet, åpent fengsel og sier dopet flyter der. Han pusha coke der inne selv hadde fått inn ti gram en periode (prøvde å holde dette hemmelig for meg) men nekta på å ha tatt det og sier alle pisseprøvene hans er rene.

Men nå har han blitt den samme ustabile, aggressive typen han var før, men sier selv at det er pga ptsd og fengselsfrustrasjon, det forstår jeg kan avles hos mange men gir ikke helt mening mtp historikken siden han var stabil det første rusfrie året inne og plutselig ble sånn igjen etter han sprakk. Jeg mistenker at han sniffer kokain der inne nå og at det er derfor, han blir rasende når jeg spør men vi snakker sammen daglig og jeg kjenner igjen akuratt samme mønster som når vi bodde sammen. Han brukte, evn bruker det ukentlig og var/er et monster ukentlig i sammenheng med bruken, han blir aggressiv, truende, sier han føler for å slå ihjel hvem som helst og også meg når jeg sier han må roe seg ned. To tre dager etter har han nedturen og er suicidal og kan ikke leve uten meg. Han innrømmer å røyke hasj fast der inne men hvordan kan han få rene pisseprøver da? Hans forklaring er at han drikker mange liter vann før pissings men for meg er det noe som ikke helt stemmer.. Og hvis man kan få negativ prøve når den egentlig skal være positiv på hasj er vel sjansen stor han trikser med kokainutslaget også? Jeg har også lurt på om han kan være bipolar eller borderline, siden han nekter for å bruke kokain nå som jeg alltid ellers har forbundet svingningene med. Iblandt har han noen super kreative og produktive dager med masse ideer og inspirasjon, men så detter han ned i motløshet og håpløshet etterfulgt av heftig urasjonell aggressjon igjen.
Vet at ingen her kan vite 100% men jeg spør her for kanskje noen som kjenner igjen mønsteret enten det er rus eller psykdom eller kjenner til hvor lett det er å trikse med pisseprøvene i fengsel.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Coke addicts er de verste.. seriøst, om jeg måtte velge ville jeg heller datet ei på heroin enn kokain.

Den intense rusen som varer så kort og er så dyr, samtidig gjør den brukeren om til ett kaldt rasshøl.

Jeg har droppet flere gamle venner som har begynt med coke, de slutter aldri og blir bare verre.

Er også kjempe lett å time urinprøve riktig med coke.
Sist endret av Carmex; 27. mai 2019 kl. 05:11.
Anonym bruker
"Vennlig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet du at han får rene pisseprøver?
Det er svært vansklig å manipulere dem, da de blir tatt under oppsyn.
Høres ut som en god miks det her da.

Det virker som han får utløp for sin aggressivitet når han tar kokain, noe som jeg har inntrykk av er veldig vanlig. Ettersom at han gang på gang havner i kasjotten og ikke viser tegn til permanent endring, så er det åpenbart at samboeren din bruker rusmidler som en flykt fra virkeligheten. Det kan nok være at selve stoffet er det som gir han utløp for aggressivitet, mens bruken hans forklarer de psykiske plagene som ligger bak.

Jeg ville imidlertid anbefale deg å gi både deg selv og han en pause. For at han skal bli rusfri, så må han virkelig ha lyst til det. Da kan det være hensiktsmessig å gi han nok tid til å tenke for seg selv om hvem han er og hva han vil.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja enig, coke addicts er dritt. Greia er at han dreiv på med dette i skjul så jeg visste ikke det om han før vi etter et år som kjærester flytta sammen. Han sa han ville slutte, og at det å flytte til meg i en annen by var noe han gjorde for å komme seg vekk fra rusavhengigheten og folka. Hjalp jo ikke når han fortsatte å skaffe det her og. Han sier han blir skuffa over at jeg mistror han nå fordi han er liksom så flink og går i rusprogram og rehabprogram osv i fengsel, og at når jeg anklager han for å ta coke nå så kan han like gjerne gjøre det, for da er det ikke noe vits å slutte med det når jeg uansett tror at han tar det (whut). Jeg vet at det ikke er uvanlig med ubegrunnet frustrasjon når man soner, men greia er at det er akuratt samme aggresjonsmønster som før når han misbrukte. Han fremstår rusa, prater som en foss, lar ikke meg komme til ordet, kjempehumør, går noen timer og drit forbanna og agrressiv, vi krangler fordi han blir et asshole, så par dager senere får han nedturen. Skjønner bare ikke hvorfor han vil juge om det (han mister meg, så jo skjønner det, men han blir jo avslørt på et tidspunkt, og mister meg av all den aggressive oppførselen uansett) men etter det første året hans inne i strengt fengsel og helt rusfri og stabil, så sa han at han aldri skulle tilbake til cokelivet igjen. Jeg trodde han og det er den personen jeg vil ha, men det varte ikke lenger enn en uke ute i "friheten"(overgangsbolig). Da skyldte han på at han møtte gamle venner og klarte ikke å si nei, men han veit jo at det eneste som skjer med de kara er å sniffe kokain og være idioter. Noen ganger virker det som at det er det han liker og lever for, selv om han sier til meg at han hater det og hater seg selv etter å ha gjort det.
Ja han flykter fra greier han har i seg etter et liv som kriminell og dårlig barndom men syntes psykisk hjelp er skam eller low (idiotisk tankengang) og det siste som hjelper er å løpe inn i det kriminelle livet igjen da.

Ang pisseprøvene, han sier at han får rene pisseprøver men jeg er jo ikke der så vet ikke om han snakker sant. Det går utover prøvetida(hvis det er sant?) hans om han får utslag og han er motivert til å komme ut på prøvetid og sier at han kunne aldri funnet på å fucke opp det igjen.

Hvordan timer man pisseprøver forhold til kola? Han puffer hver dag, og mener at dette heller ikke har gitt utslag. Mener at å drikke fire liter vann på en time før pisseprøven gjør at man ikke får utslag på hasjen (og evn andre stoffer?)
De tar prøver ca hver 5-6 uke sporadisk så jeg tror ikke han vet om når han skal ta prøve mer enn noen timer på forhånd. Hvis han bruker kokain er det ca ukentlig.
Hvorfor gidder du å kaste bort tid på personen? Så lenge det ikke blir konsekvenser, så kommer han til å fortsette. I hvertfall når han vet at du er der uansett om han er clean eller prøver å slå deg i hjel. Gjør deg selv en tjeneste og dropp fyren.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Det finnes hurtigtester og utvidede tester. Hurtigtestene er lettere å gjøre seg klar for.

Coke er vel ute på 1-3 dager?
Jeg synes du burde vurdere å gi han opp for deg selv, vil du virkelig være med en som får seg selv i fengsel selv om det sårer deg ? Ville du gjort det mot han kanskje ?
Åssen er han mot deg da? Er han aggressiv og trakasserende mot deg eller mot andre folk?
Om han har oppført seg dårlig mot deg tidligere og nå fortsetter på samme måte samtidig som han viser liten vilje til å legge bort cola'n så bør du kanskje tenke på om dette er riktig for deg? Er det slik du ønsker at livet blir fremover, at du lever og bor sammen med en mann som er ustabil, aggressiv og som trakasserer deg?

Vi har alle kun ett liv, og det livet er vi selv ansvarlig for. Om noe i livet blir en belastning slik jeg tenker fyren din kanskje er for deg så er det nok riktigere å tenke på deg selv først og fremst og hva som er best for deg. Du kan ikke endre ham. Men du kan endre ditt liv slik at du får det bedre. Du kan velge ham bort og dermed slippe å forholde deg til hans temperament og nedlatende oppførsel.

Det er jo ikke slik at han er den enste som passer for deg. Om du kutter ham ut og setter deg selv i sentrum og lever ditt liv på beste måte så dukker det nok nye muligheter i kjærligheten.

Dette er det bare du selv som vet svaret på. Gjør det du vet er best for deg. Ikke gå i fellen å tro at du kan endre ham eller hans oppførsel. Det må han faktisk gjøre helt selv. Og det må han ta ansvar for på egenhånd. Ingen kan gjøre det for ham.
New generation
colakork's Avatar
Kjærlighetsperioden er over, du ser han for den han er og ikke for den du vil han skal være, og sånn er det.

Du er åpenbart ikke helt sikker på hvem du egentlig har å gjøre med.

Er du av typen som kaster inn håndkleet når ting ikke går som du vil så får du vel gjøre det her også.

Har du lyst å finne ut om han kan være noe for deg så må du bli, så enkelt er det desverre.

Med tid kommer forståelse.