Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 7035
Hei
Listene på bakdørene på bilen min løsner på undersiden. Verkstedet jeg vanligvis bruker vil skifte begge listene men jeg tenker det kan være lurt å gjøre et forsøk på å fikse det selv med lim og et bånd rundt for å få litt trykk mens det herder. Listene er opprinnelig kun festet med lim.

Jeg lurer altså på hvilken lim jeg skal bruke for et mest mulig varig feste mellom myke gummilister og billakk?
Kjør på med Tec7, et virkelig vidunderprodukt! Vær obs på at du ikke får av listene etter det har herdet
Den som bare er der
Få tak i noe dobbeltsidig 3m tape eller lignende. noe drit med tec7 om du knekker eller skader listene og må skifte de ut.
Jeg ville brukt kontaktlim, smøres på begge flater (gummilist og bildør), venter til det har tørket (ca 10 min eller noe, skal stå på tuben/boksen), for så feste listen. Kontaktlim fester ved kontakt og du har derfor ingen justeringsmuligheter, men du sliper å ha press på mens limet tørker.
Støtter forslag om Tec7, finnes i mange fine farger, inkludert transparent og det holder virkelig, type 20 og noen kile pr kvadrat centimeter etter det har herda.
Den som bare er der
Kommer til å rive av klarlakk med sterke limer. Men viss du er sikker på at den listen aldri skal av igjen, kjør på.
Landstryker
KnutAnkhAton's Avatar
Trådstarter
Takk for gode forslag. Er ikke helt sikker enda på hva jeg går for. Mulig jeg tester litt svakere lim først. Tec7 kan man tydligvis alltid bruke senere en gang.