Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1568
Hei. Jeg forsøker å hjelpe en kompis med å åpne en word-fil som har blitt korrupt. Her er feilmeldingen:



Så er spørsmålet ganske kort og enkelt: Finnes det en måte å "redde" denne filen på eller kaster vi bort tiden?

Har også forsøkt å åpne denne filen med libreoffice, men da kommer teksten bare som:
########..............# helt til siste setning i siste side.

Anyone?
docx (som har vært standardformat siden Word 2007) er bare zippet xml. Så du kan prøve å pakke den ut med f.eks. unzip og se om xml-dokumentet er lesbart. Om det er det kan du hente ut innhold, men må fort fikse all formatering på nytt
Gjest
Trådstarter
Sitat av plohg Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Forsøkte det nå nettopp. Fungerte ikke

https://www.youtube.com/results?sear...rupt+word+file

Jeg så igjennom disse top 3 videoene, og den ene er også inne på måten som du liasis nevner, men nei, funket heller ikke :/
Sist endret av random512377; 10. februar 2019 kl. 21:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Forsøk å åpne den med Google Docs.
Gjest
Trådstarter
Sitat av brennesle Vis innlegg
Forsøk å åpne den med Google Docs.
Vis hele sitatet...
Forsøkte nå, men funket ikke
Feilmelding: "Det oppstod et problem med forhåndsvisning av dette dokumentet"
Spørsmålet da er om det faktisk *er* en word-fil, og om ikke kompisen din prøver å lure seg unna arbeidet ved å sende deg noe random som han har skiftet navn på. Har du forsøkt å åpne den i et komprimeringsprogram? Lag en kopi og døp den om til "blabla.zip". Går ikke det, så prøve å åpne den i notepad.

Om det ikke er noe superhemmelig i fila kan du også sende en link til den til meg via PM så kan jeg se hva jeg får til.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Dyret Vis innlegg
Spørsmålet da er om det faktisk *er* en word-fil, og om ikke kompisen din prøver å lure seg unna arbeidet ved å sende deg noe random som han har skiftet navn på. Har du forsøkt å åpne den i et komprimeringsprogram? Lag en kopi og døp den om til "blabla.zip". Går ikke det, så prøve å åpne den i notepad.

Om det ikke er noe superhemmelig i fila kan du også sende en link til den til meg via PM så kan jeg se hva jeg får til.
Vis hele sitatet...
Om du ser linken jeg refererte ovenfor, med de top 4 videoene om guide til hvordan man skal løse, så prøvde jeg faktisk å skifte fra docs til zip, og åpne den i 7-zip, men nei det fungerte ikke.

Edit: Angående å sende deg filen, jeg må bare høre med han først om det er greit, så kan jeg sende link med fila til deg i PM dog tviler jeg på at noen får noe til da jeg har prøvd alt som går ann, men uansett takk for at du prøver!
Sist endret av random512377; 11. februar 2019 kl. 23:16.
Vil bare opplyse om at dette var standard triks på vgs for å lure seg unna innleveringer og gruppearbeid.