Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5751
Hei freaks!
Vet noen av tabletter som fungerer som beroligende, uten at de er vanedannende? Legen vil ikke skrive ut sobril pga han mener det er vanedannende. Har fått 2 esker på 25 stk i 2018. Fikk ikke ny i mellomjula. (og jeg var i tillegg i en liten krise personlig) Så trengte dem virkelig....
Synes å huske at mamma fikk noe som visstnok skulle være mildere, men hun husker ikke selv hva det het.
Både atarax og seroquel kan være alternativer, men dette er strengt tatt noe legen din må avgjøre, snakk med han/ hun.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hurtigvirkende beroligende som ikke er vanedannende er vel nesten ikke å komme over. som Nevnt over kan atarx hjelpe for noen. Men om du går på ssri kan det ikke brukes. Da kan evt remeron brukes på kveld
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det finnes en haug med antiepileptika, antipsykotika og antihistaminer som virker litt beroligende. Ulempen er at den effekten bare er en av ekstremt mange bivirkninger fra disse preparatene. De fleste leger er vel livredde for å "lage" livslange narkomane, derfor er de tilbakeholdne med å starte opp unge folk på ordentlig beroligende (benzodiazepiner).
Kan også prøve vallergan/atarax

Jeg har hatt gode erfaringer med de, hater all benzo. Men v/a så våkner man uthvilt. Vallergan kan være vanskeligere å få (blir brukt alt fra nedtrapping av alkohol/heroin til allergi)
Benzo kan være fristende, men de fjerner bare problemene der og da og løser dem ikke på sikt. Faktisk kan benzo gi mer angst, selv om en ikke bruker så mye at en ikke er blitt avhengig. Har lært dette selv. Brukte før mye Stesolid (derfor navnet) og opplevde akkuratt dette. Mye bedre uten!

Du må ta problemene fra bunnen, ikke bare «dope» dem ned. Nå vet jeg ikke hva du sliter med så er vanskelig å gi gode råd. Det er fullt mulig å finne medisiner som passer akkuratt deg, men det kan være litt prøving og feiling. Fastleger er ikke eksperter på medisiner for psykiske lidelser så er lurt å finne en erfaren psykiater og få en grundig utredning.

Men minst like bra, om ikke bedre, er å gå i samtaler. Det kan løse mye å få hjelp til å få orden på tankene. Men husk alltid på at det er DU som må løse problemene, men med hjelp og støtte til hvordan du kan styre tankene.
Hei, jeg har fått både rivotril og xanor utskrevet, jada, det funker flott i et par uker, før du ender opp med et avhengighetsproblem. Don't do it.

Bare hold deg unna apedopet, vær så snill? Du får ingenting ut av det. Kun et par uker med ro, også er angsten din mye værre. Og ingen psykolog eller psykiater vil ta i mot deg siden du er på heavy medication.

Og plutselig er angsten og stresset så jævlig at du må ta flere piller hver dag, og plutselig er 5 år gått forbi.

Hold deg unna dette, for faen, og jeg er rimelig ekspert på området.

Det faktum at du kan poppe en xanor uten at noen bryr seg gjør det til et dop du kan ta som er sosialt godkjent. Og da sitter du der. Vil du ha værre angst? Vil du ha værre panikkanfall?

Try benzos todays (TM)

Det var enklere å slutte med å skyte heroin enn det var å kutte ut benzoer.

Sobril, Valium, vival, osv gir deg samme effekt, bare ikke like mye effekt, også sitter du der avhengig.
Sist endret av TheSnowySapmi; 4. januar 2019 kl. 20:53.
Sitat av 420master Vis innlegg
Kan også prøve vallergan/atarax

Jeg har hatt gode erfaringer med de, hater all benzo. Men v/a så våkner man uthvilt. Vallergan kan være vanskeligere å få (blir brukt alt fra nedtrapping av alkohol/heroin til allergi)
Vis hele sitatet...
Folk reagerer forskjellig på medikamenter, personlig kan jeg ikke fordra Vallergan (har brukt det i forbindelse med søvnvansker), får sinnssykt hangover og går rundt som en grinete zombie store deler av dagen etter at jeg har tatt det for å sove.
At Vallergan skal være vanskelig å få utskrevet, er det noe nytt?
Vallergan er i utgangspunktet allergimedisin (antihistamin), men siden de fleste blir veldig trøtt av Vallergan, brukes den også som sovemedisin, og min erfaring er at dette er et preparat leger skriver ut før veldig mye annet.
Remeron er faktisk ganske okay for meg, men legen vil enda ikke skrive det ut. Så det er bedre å ha panikkangst mens du kjører enn at du tar en valium/vival

legen er i min familie, btw.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
men hvorfor skrives det ut benzo om det ikke finnes noe positivt med det? Det må jo funke for noen ved behov.
Ja, kun i korte perioder. F.eks sjokk siden familien din døde. Du har et veldig nært vindu der, hvor du kutter ut behandling med benzoer etter 2 uker, da er pasienten mest sannsynelig avhengig. En uke? Flott, de første 72 timene? funker flott.

Men legene gir deg rivo glass med 100 2mg rivo i, eller 100 xanor 1mg's f.eks. Det er helt feil og gjør bare alle dine problemer mye værre.

Benzoer er en slange, sniker seg rundt deg, også kveler de deg. Du kan ikke engang gå ut døra. Dette er rimelig vanelig, bare les litt om de.

jeg har kuttet ut å skyte heroin, og speed(7 år siden), det vanskligste? Det var å komme seg av benzoer, da mitt nervesystem er alltid i 210%.

Da du tar det akkurat som vitaminpiller, og folk tenker "okay han trenger det, ikke noe problem der".

That is your fucking doom.
Sist endret av TheSnowySapmi; 4. januar 2019 kl. 21:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
men igjen er det ikke bedre å gå på benzo ved behov? ikke hver dag nødvendigvis. Men til de vanskliskte dagene. Er derimot alle dager drit, og det ikke er mulig å la vær å ruse seg eller berolige seg. hva er alternativet da?
Leger skriver kun ut benzoer slik at du tar de ver dag, og ikke ved behov, det er i nå i allefall min erfaring.
Tull.

Har selv benzo på resept som kun skal brukes til nød. Kommer helt an på hva du har behov for, legen du har som fastlege.
Ja, men det er jo poenget mitt? At leger skriver ut 150 rivo eller 100 2mg rivo, eller 100 xanor?

"hey, la oss gi deg 100 xanor eller 100 rivo for kun nød"

Det skjer bare ikke.

Du kan enten få 150 rivo på 0.5 mg, eller 100 2mg, eller 100 xanor skrevet ut, du får ikke 10 stykker for kun nød. Det er mitt hele poeng. Disse pillene er ikke beregnet for å bare gi 20 eller 10 stykker til deg, de skriver dem ut i minimum 100 stk per gang, og for for meg så er rivo og xanor så mye sterkere at jeg ikke merker det engang hvis jeg tar en valium/vival/stesolid/whatever.

"Kommer ann på hva du trenger" Ok, jeg merker ikke valium eller stesolid, går ikke på noen funky medisiner, jeg er bare en elefant(186 og 92 kilo). Så plutselig havnet et helt rivo glass i hendene mine. Hmmm, hvorfor kan ikke psykologer eller psykiatrister bare gi deg 10 stk?
Sist endret av TheSnowySapmi; 5. januar 2019 kl. 01:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TheSnowySapmi Vis innlegg
Leger skriver kun ut benzoer slik at du tar de ver dag, og ikke ved behov, det er i nå i allefall min erfaring.
Vis hele sitatet...
Feil. Jeg får Sobril utskrevet som jeg tar etter behov, dog det er for en nevrologisk sykdom og ikke angst.
Får selv utskrevet 25x10 mg. med sobril til bruk en sjelden gang.

Hva for doser det skrives ut av xanor eller rivo aner jeg ikke, men det må da vel være mulig få utskrevet mindre enn 100 stk. i slengen!

Uansett hvor store doser man får på resept, så er det vel strengt tatt du selv som må kontrollere bruken din.

Står ikke 'et opp hele eska på en dag' på pakken.
Jeg og får utskrevet minste pakninger med sobril som behovs/nød medisin, har selv fortid som heroin avhengig, men det er faktsik mulig å bruke benzo som behovsmedisin så lenge du er meget bevisst på hvordan du bruker den og ikke begynner å lure deg selv. Jeg vil påstå at den beste effekten får du av å bruke den som behovsmedisin, nettopp fordi effekten forsvinner raskt pga toleranse. De er virkelig gull verdt de dagene der angsten ikke slipper taket for de funker som F. Men det forsvinner jo dersom du bruker de hver dag.
Sist endret av Violet; 5. januar 2019 kl. 11:37.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Snøsamen, du er jo helt ute her... De fleste leger vil ikke sette en pasient på benzoer daglig over lang tid, bare periodisk. Og nå må man ikke glemme at vi er på et litt spesielt forum, når man har hengt her lenge nok vil man tro det er umulig å bruke benzoer, selv en sjelden gang.

Det kan hende det har noe med å gjøre at alle benzo-relaterte posts her inne dreier seg om misbruk på en eller annen måte. Jeg synes mange gir et helt feil bilde av denne typen medisin. Det går fint å bruke det lenge, men da skal man jammen ha disiplinen på plass.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
men igjen er det ikke bedre å gå på benzo ved behov? ikke hver dag nødvendigvis. Men til de vanskliskte dagene. Er derimot alle dager drit, og det ikke er mulig å la vær å ruse seg eller berolige seg. hva er alternativet da?
Vis hele sitatet...
Alternativet er i hvert fall ikke å bare skrive ut beroligende midler.
Det er ikke en god situasjon å være i og avhengig av årsaken må du og legen bli enig om en behandling. Problemet er at angst ikke er noe som bare kan kureres med medisin, det krever samtaleterapi og en vilje til å endre seg. Det er ikke umulig, men det kan ta tid.
Det vanligste forløpet er å bruke noen form for antidepressiva i kombinasjon med psykolog.

Disse tingene tar tid som sagt og det er vel her frustrasjonen bygger seg opp. Gjentatte ganger forteller folk her inne at disse pillene er ubrukelige og psykologen hjelper ikke.. Problemet er at man selv må ha en vilje til å endre seg, det er en vanskelig ting for man er jo seg selv? Hele greia river i bunnen av personligheten din og her skal du blottlegge deg før en villt fremmed person.

De pillene høres mye mer fristende ut da og det forstår jeg, forskjellen er at pillene får deg til å føle deg bra mens du fremdeles ikke har bearbeidet noe, sakte men sikkert bygger avhengighet og toleranse seg opp, kanskje legen bestemmer seg for å trappe ned bruken og da spørs det hvor desperat du er etter å få tak i ting.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lurer også på hvilke benzodiazepiner leger lett skriver ut? Så langt har jeg kun fått sobril. Noen som vet noen andre man lett får?
Anonym bruker
"Snill Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg lurer også på hvilke benzodiazepiner leger lett skriver ut? Så langt har jeg kun fått sobril. Noen som vet noen andre man lett får?
Vis hele sitatet...
Ingen de lett skriver ut nei. At du har fått sobril er en høy terskel å komme over allerede, de fleste får nei til selv det. Prøver du å påvirke eller spørre etter andre og sterkere ting vil du fort bli stemplet som misbruker og da blir det MYE vanskeligere nesten umulig for deg i fremtiden å få selv milde beroligende og smertestillende.
Sitat av TheSnowySapmi Vis innlegg
Leger skriver kun ut benzoer slik at du tar de ver dag, og ikke ved behov, det er i nå i allefall min erfaring.
Vis hele sitatet...
Hææ? min erfaring er stikk motsatt, får benzo for å bruke i perioder men ikke fast. Aldri spurt om å få fast heller men,.
Anonym bruker
"Snill Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Hææ? min erfaring er stikk motsatt, får benzo for å bruke i perioder men ikke fast. Aldri spurt om å få fast heller men,.
Vis hele sitatet...
Korrekt. De fleste får kun éi pakke i en krisesituasjon. De aller fleste leger er kjempestrenge med å la noen stå på benzo over lengre tid nettopp pga avhengigheten. Får man det over lengre tid skal man helst være i behandling for angst og det forventes bedring sånn at man ikke lenger trenger medisinene.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt Nozinan som "nøddop" ved noen tilfeller. Når livet raser helt får de deg gjennom dagen (og ikke minst natten). Men du blir så seig i hodet av de at man fort går lei, så risiko for avhengighet er null. Og det får du hvem som helst til å skrive ut over telefon.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Korrekt. De fleste får kun éi pakke i en krisesituasjon. De aller fleste leger er kjempestrenge med å la noen stå på benzo over lengre tid nettopp pga avhengigheten. Får man det over lengre tid skal man helst være i behandling for angst og det forventes bedring sånn at man ikke lenger trenger medisinene.
Vis hele sitatet...
Min erfaring også men han jeg quota mente det motsatte :P
R.i.p 23.04.2021
Legen min skrev alltid bare ut benzo ved behov , aka ta 1 til 4 tabletter daglig ved behov . Smertestillende var også bare ved behov 1 til 4 daglig ved behov.Men jeg kunne fint komme og hente en ny pakke vær mnd i 15år i strekk. Nå er den legen død r.i.p min nye lege er anti benzo og får ikke noe sterkere en paralgin for kroniske smerter , da jeg fikk oxynorm av den gamle. Har mye og si hvilken lege man har
Sist endret av Tarm; 2. februar 2021 kl. 10:36.