Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1543
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallo freaks
Jeg lurer på om det kan ha noe å si om jeg tar amfetamin en dag før en operasjon?
Eventuelt, hvor lenge bør jeg kutte det ut i forkant?
Bør jeg si ifra om det til legen?
Anonym bruker
"Klar Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bør ha en uke uten om du ikke vil at hjertet skal stoppe, evt. at du våkner midt i operasjonen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du bør ha en uke uten om du ikke vil at hjertet skal stoppe, evt. at du våkner midt i operasjonen.
Vis hele sitatet...
Det hørtes fett ut da
Hei,
Da jeg var inne til narkosebehandling hadde jeg injisert amfetamin på forhånd, sist dagen i forveien. Jeg hadde ikke opplyst teamet om det på noen punkt. Da jeg legger meg på rygg kommer sprøytemerkene tydelig til syne. Først kobles jeg opp med grunnleggende instrumenter og veneflon, så går samtalen med anestesilegen som følger:
*peker på stikksår*
Lege: Skyter du?
Meg: Ja.
Lege: Hva bruker du?
Meg: Amfetamin.
Lege. Ja, okei. Nå sovner du om få sekunder.
...
Sykepleier: Han er våken!
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Hei,
Da jeg var inne til narkosebehandling hadde jeg injisert amfetamin på forhånd, sist dagen i forveien. Jeg hadde ikke opplyst teamet om det på noen punkt. Da jeg legger meg på rygg kommer sprøytemerkene tydelig til syne. Først kobles jeg opp med grunnleggende instrumenter og veneflon, så går samtalen med anestesilegen som følger:
*peker på stikksår*
Lege: Skyter du?
Meg: Ja.
Lege: Hva bruker du?
Meg: Amfetamin.
Lege. Ja, okei. Nå sovner du om få sekunder.
...
Sykepleier: Han er våken!
Vis hele sitatet...


Så... hvordan endte det? Sovnet du og våknet? Eller sovnet du aldri?
Jeg forsvant i intet i løpet av få sekunder helt til alt var ferdig. Jeg tolket den rolige reaksjonen til anestesilegen at det ikke var til noe hinder for narkose.


Men det kan sikkert være greit å si ifra før narkosen, slik at det kan taes med i beregning i fall det skal ha betydning.

Jeg ser nå i ettertid at jeg kunne vært mer tydelig i mitt første innlegg at jeg våknet på oppvåkninga.
Sist endret av Kierkegaard; 12. august 2018 kl. 01:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.