Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 990
Var en som påstod at det var forskjell på sukkeret som er i butikken?
Påstod at det var Eldorado sukker som var best egnet til å lage sats og at de andre sukker navnene/typene ikke ga noe bra sprit.
Tenkte å reise til Sverige å handle sukker, men vet ikke hvilken type som er egnet.

Jeg trodde sukker var sukker, noen som kan belyse dette?
Raffinert, hvitt sukker bør være det samme.(?) tviler på at eldorado lager dette selv. De kjøper antageligvis og pakker i sine egene poser.

Har ingen kilder, bare spekulasjon..
Kan ikke forestille meg at det skal utgjøre noen forskjell.
Innholdet i posene er vel rent raffinert sukker, uansett hvilken logo de har? Det er innholdsfortegnelse på det meste du kjøper på butikken, så du kan skjekke om det er noen tilsettningsstoffer når du handler. Om det er det, er det sikkert konserverings- eller antiklumpemiddel. Noe jeg tviler på at utgjør noen forskjell i ferdig resultat.
Jeg har uansett ikke merket noen forskjell på merkene de gangene jeg har brygget øl og vin.
Anonym bruker
"Misunnelig Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror det kommer an på hvor gjæren har vokst opp. Det kan være store forskjeller på preferanser selv med små lokale geografiske forskjeller. Eldorado er sikkert bra brand for noen mens andre nok foretrekker mer upmarket sukker, som Tate eller Silver spoon.
Tipper det bare er vås og rør fra folk som har 'merket forskjell'. Sukker er bare sukker og utrolig lite annet, og spriten du får etter å ha brent det vil varierer mikroskopisk lite. Filtrerer du i tillegg med aktivt kull, som du burde så blir det enda mindre forskjell.