Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1692
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hver gang jeg prøver benzo så blir jeg bare trøtt og sovner, neste dag våkner jeg opp og føler jeg har kastet bort pengene mine, noen andre med lignende erfaringer?
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har akkurat samme erfaring som deg, med mindre jeg faktisk har skikkelig angst fungerer de bare som en dose quetiapin. Zopiclone derimot, de fenger hardt og godt.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hører det skjer med noen, selv får jeg ingen direkte rusfølelse, men det fjerner all angsten min og blir 'rusa' på å være fri.
må blande med alkohol for å få rus, men da kan alt skje, ikke å anbefale.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Angstfrihet er en rus i seg selv, for de som sliter med angst til daglig. Som Bred Hjort skrev.
ja, sant det er den beste rusen. det er jo også slik den skal fungere.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Angstfrihet er en rus i seg selv, for de som sliter med angst til daglig. Som Bred Hjort skrev.
Vis hele sitatet...
veldig avhengighetsskapende også! man må være forsiktig å blande benzo med angstlidelser, man kan lett bli avhengig av denne befriende følelsen, men det kommer alltids tilbake for å bite deg i ræva.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det gir ikke rus i sånn følelse man assosierer følelsen av rus
Det er ikke egnet som et rusmiddel tror jeg. Bare i kombinasjon med andre greier for å bli mest mulig kake og snuble rundt.
Det funker best for de som trenger det som medisin, eller driver et slags selvmedisineringsprosjekt. Uten at de nødvendigvis har diagnoser, resepter eller er klar over det selv. Bare et behov for å slappa
Hvis alt er kaos, du hater deg selv og det bare baller på seg med bekymringer, da kan jeg kanskje kalle det en rus.
I den betydning at du føler deg rett og slett komfortabel, ikke stressa og elendig.

Benzo er ikke stedet å gå for eufori i min mening. Mulig du har feil forventninger. Det egner seg ganske dårlig å ta med andre euforiske\psykedeliske stoffer også, da det ofte bare demper hele opplevelsen. Det sier kanskje litt om ruspotensialet.

Rømme vekk fra alt potensialet er stort da, men det blir kanskje et definisjonsspørsmål å kalle det en rus
Sist endret av Bothrops; 27. september 2020 kl. 02:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Før sleit jeg psykisk da var benzo beste rusen.

Nå er jeg kvitt de problemene og synes benzo er svært lite spennende.
Har aldri sett på benzo som noe som duger til no stort bedre enn og dempe bakrus og fyllenerver selv.
Har vært tung rus misbruker og det jeg vanka med forguda benzo imens jeg aldri helt forstod greia.
Rohypnol kunne være litt kult men ellers er min mening at jeg synes det er oppskrytte greier..
Menmen. Vi har hver vår greie og smaken er som baken osv
Har vært noen år i heroinmiljøet. Selv har jeg for det meste brukt benzo for å forsterke opiater. Med andre ord så er nok "rusen" best i kombinasjon med andre rusmidler, blant annet alkohol og opiater (men også mye farligere for respirasjonssystemet).
Hvis du forteller oss hva slags rus du ønsker å oppnå kan dere være lettere for oss å komme med forslag.

Jeg kan ikke se for meg hva slags rus effektene til benzo skal gi til friske, oppegående mennesker.
Sist endret av Superspurv; 27. september 2020 kl. 10:49.
Kan godt hende du har vært "rusa" uten å tenkt over det.

Vet ikke hvor mye benzo du spiser, men prøv å tenk deg litt om. Husker du mindre? har du gjort noe du vanligvis ikke ville ha gjort?
Tar jeg litt ekstra benzo, drikker BITTE litt alkohol, sitter og chiller i sofaen og ser på TV så kan jeg få en nokså go europhi følelse. Men som regel varer den ikke så veldig lenge. Veldig opp og ned. Ville anbefalle og drikke litt alkohol til, men ikke mye selvfølgelig.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Xanax og spliff er perfektda får jeg fin følelse men kun xanax så sovner jeg også
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke litt av greia med benzorus at man føler seg edru?

Testa Diazepam, Alprazolam og Etizolam (benzoderivat) men aldri tatt mer enn 1-2mg (eller 10mg diazepam)
Tar en liten stund, så blir hodet helt tomt for alt av negative tanker, bekymringer og stress, kroppen roer ned og slapper av og blir mindre anspent.
Legger jeg meg ned etter å ha tatt noe av det, så sovner jeg nesten uansett innen kort tid og våkner 8-12 timer senere.
Det er stort sett det jeg personlig opplever av benzo.

Mulig det må større doser til eller alkohol inn i bildet, men sistnevnte ville jeg vært veldig veldig forsiktig med.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er det noen år siden jeg leflet med benzo, men jeg vil si at det er det som gjorde meg mest ruset av alt jeg har testet av "narkotika".Jeg ble langt mer ruset på benzo en heroin de få gangene jeg testet det. Men det er stort sett kun de første timene selv om enkelte preparater varer i flere dager av en tablett, eks rivotril. Ofte merker man ikke at man er borte vekk, det kan føles kun chill og som om uken bar flyter av gårde. Man trengte heller ikke alkhohol...Men et av hovedproblemene er at benzo øker angsten samtidig som den fjerner den, og man danner reseptorer i hjernen som liker tusen mer og mer. S
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syns det er veldig varierende, som regel opplever jeg å få en god rus av benzo, jeg blir mer snakkesalig og hemninger forsvinner og jeg får en generell god følelse i kroppen.

Men enkelte ganger kan jeg også bli bare trøtt og sovne på sofaen. Syns også at jeg kan oppleve å bli skikkelig depressiv, spesielt dagen derpå.
Med vival kjenner jeg ikke rus om jeg tar 10-15mg, men får mere energi, av xanor blir jeg mere sofastein og av rivotril kjenner jeg ikke noe spess bortsett fra dagen derpå da er jeg bare rolig å generelt i god form.
Kan bli tyngre i kroppen og dummere + lettere å sove.

Aldri fått noe som minner om forbedret sinnsstemning tvert imot. Hadde heller betalt penger for ikke få i meg benzo enn motsatt.

Skal sies jeg heller ikke har noen form for angst og tror som nevnt her at det har en del å si positivt benzo oppleves.

Hadde kanskje likt da jeg var yngre og ikke helt hadde lært meg like gå ut av komforsonen enda.
Sist endret av DrPerception; 28. september 2020 kl. 13:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.