Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1579
Hei!

Jeg har nå konfigurert 5 forskjellige "gaming" pc'er,
og jeg trenger hjelp til å velge hvilken jeg skal kjøpe.

De to første: http://bildr.no/view/YWYzMWNM

De to andre: http://bildr.no/view/Y3Fxampk

Den siste: http://bildr.no/view/Q2ViZ2o2

Takker for alle svar

Kom gjerne med forslag!
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Ser ut som budsjettet ditt er ca 9000?
Ville heller bygd selv enn å få komplett til å sette sammen en, er sikkert noen som kan komme med en liste til deg.
Og er også lurt å informere om hva du bruker pcen til, som er å spille Minecraft og programmer som Cinema 4D.
Trådstarter
48 0
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Ser ut som budsjettet ditt er ca 9000?
Ville heller bygd selv enn å få komplett til å sette sammen en, er sikkert noen som kan komme med en liste til deg.
Og er også lurt å informere om hva du bruker pcen til, som er å spille Minecraft og programmer som Cinema 4D.
Vis hele sitatet...
Får ikke lov å bygge selv...

Og ja, budsjettet mitt er 9K.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av JoLakki Vis innlegg
Får ikke lov å bygge selv...

Og ja, budsjettet mitt er 9K.
Vis hele sitatet...
Ikke lov å bygge selv? HAHAHHA. Seriøst?
Trådstarter
48 0
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ikke lov å bygge selv? HAHAHHA. Seriøst?
Vis hele sitatet...
Ja, seriøst.

Sist gang gikk det en feil, og nå har jeg noen fckings problemer med å sende tilbake alt.

Og jeg er 12 år, så får ikke bestemme så mye her i verden.
Jeg ville gått for i05
Trådstarter
48 0
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Jeg ville gått for i05
Vis hele sitatet...
i05 med GTX 780?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av JoLakki Vis innlegg
i05 med GTX 780?
Vis hele sitatet...
Det vil være det beste alternativet. Jeg regner med at du ikke får lov å overklokke så 4670k vil være unødvendig.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Det vil være det beste alternativet. Jeg regner med at du ikke får lov å overklokke så 4670k vil være unødvendig.
Vis hele sitatet...
Hahahahaha kp!
Trådstarter
48 0
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Hahahahaha kp!
Vis hele sitatet...
Jeg får lov til å overklokke?

Det er bare det at jeg ikke får lov til å bygge, noe som ikke nødvendig når Komplett bygger maskinen for deg for 0,- ekstra kostnader.

:P
Er nok ekstra kostnader for at komplett skal bygge jo :P

Bare sammenlign hva delene hadde kostet med hva den ferdige pc'n hadde kostet.
Sist endret av svaart; 18. november 2013 kl. 15:37.
Trådstarter
48 0
Sitat av svaart Vis innlegg
Er nok ekstra kostnader for at komplett skal bygge jo :P

Bare sammenlign hva delene hadde kostet med hva den ferdige pc'n hadde kostet.
Vis hele sitatet...
Gjør det du.

Uansett, jeg driter i om Komplett tar ekstra for å bygge maskinen.

Eneste jeg vil ha, er en bra gamer pc.
Sist endret av JoLakki; 18. november 2013 kl. 15:39.
Sitat av JoLakki Vis innlegg
Det er jo 100/200 kr forskjell hvis Komplett bygger, så det er jo ikke så stor deal?



F*ck deg og

Faktiskt er det 2t 8 minutter til klokken er 18:00.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke stor forskjell på om de skal bygge den eller du bygger den. Jeg vet ikke hvor nøye komplett sine byggere er, men av erfaring så pleier "ferdige" pcer å være ganske rotete innvendig for å bli fortest mulig ferdig.
Også er det mange som liker å bygge selv og spare 200kr.

Og med det andre, så skrev han 2-3 minutter før deg så han har rett.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Nei det er ikke stor forskjell på om de skal bygge den eller du bygger den. Jeg vet ikke hvor nøye komplett sine byggere er, men av erfaring så pleier "ferdige" pcer å være ganske rotete innvendig for å bli fortest mulig ferdig.
Også er det mange som liker å bygge selv og spare 200kr.

Og med det andre, så skrev han 2-3 minutter før deg så han har rett.
Vis hele sitatet...
Komplett sine pcer er faktisk veldige fine innvendig.

To kompiser har hatt hver sin i 5-6 år hver. De fungerer fortsatt.

De whiner på meg hver gang jeg forteller om nye upgrades på maskinen min. Og når Windows skjærer seg forteller de meg bare "Fungerer ikke vidundermaskinen din? Min Komplettpc funker kjempefint... bla bla".
Sitat av uaexed Vis innlegg
Komplett sine pcer er faktisk veldige fine innvendig.

To kompiser har hatt hver sin i 5-6 år hver. De fungerer fortsatt.

De whiner på meg hver gang jeg forteller om nye upgrades på maskinen min. Og når Windows skjærer seg forteller de meg bare "Fungerer ikke vidundermaskinen din? Min Komplettpc funker kjempefint... bla bla".
Vis hele sitatet...
ehm cable managment+komplett=latterlig dårlig. Tar jo max 5 min å gjøre det brukbart.
Sitat av JoLakki Vis innlegg
Det er jo 100/200 kr forskjell hvis Komplett bygger, så det er jo ikke så stor deal?
Vis hele sitatet...
De tar faktisk 150kr ekstra bare for å montere en vannkjøler Da kan du tenke deg resten.
Trådstarter
48 0
Sitat av fatfro Vis innlegg
De tar faktisk 150kr ekstra bare for å montere en vannkjøler Da kan du tenke deg resten.
Vis hele sitatet...
Skjønner at det koster mer, men jeg kan jo ikke bygge selv heller, så det er jo den eneste og brae løsningen.
Jeg og hadde gått for i05, men jeg synes strømforsyningen på 650 W er for liten til GTX 780? kortet + CPU osv.
Trådstarter
48 0
Bør jeg kjøpe SSD? eller bare en 2 TB hardisk?
En SSD vil korte ned oppstartstiden til OS og programmer mye. Er du ikke så totalt avhengig av det, ville jeg heller ha lagd en partisjon. Jeg ville heller hatt en større strømforsyning.
Trådstarter
48 0
Sitat av amdb73 Vis innlegg
En SSD vil korte ned oppstartstiden til OS og programmer mye. Er du ikke så totalt avhengig av det, ville jeg heller ha lagd en partisjon. Jeg ville heller hatt en større strømforsyning.
Vis hele sitatet...
Har ikke råd til større strømforsyning, siden jeg allerede er over budsjettet mitt som er 9K.

Og takk for alle som har svart, siden jeg har endelig bestemt meg nå