Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 713
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er en mamm som nærmer meg 40 år og har misbrukt opiater siden begynnelsen/midten av 20-åra. Alt fra subutex, oxy, tramadol, alt utenom heroin. Har også vært glad i sprøyta de siste tre åra men har klart å legge den mer på hylla nå. Jeg kjøper illegalt og er dritt lei av stresset det medfører og de enorme utgiftene, og det å prøve å gå av hele tiden for så og sprekke. Jeg har jobb og lappen. Bor alene. Men er en ganske greit fungerende rusmisbruker utover at jeg hater den evige kampen med å prøve å bli nykter. Nå orker jeg ikke mer.
Så nå prøver jeg og trappe meg ned på tramadol for så å begynne å ta naltreksone daglig. Går ikke det så må jeg inn i LAR og begynne på buvidal eller noe for dette orker jeg ikke mer. Jeg elsker og hater opiater på samme tid og er svak for å sprekke.

Men jeg lurer på hva fordelene og ulempene med å få tilført opiater jevnlig er? Kan man bli glad og føle glede på samme måte uten? Vil F eks hjernen få samme boost av en treningsøkt med opiat-reseptorene helt fulle?

Takker for alle erfaringer og svar
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mann skulle det stå. Har forøvrig ikke egen familie. Har søsken osv som ikke vet om misbruket mitt
Med metadon så er du relativt avstumpet. Jeg byttet til morfin via LAR, og da våknet jeg litt opp kan du si. Både positivt og negativt da etter ett år som zombie. Jeg ville ikke begynt i lar med mindre du er veldig sikker på det, jeg syntes både subutex og metadon er to alt for kraftige opioider til det som det er ment for, skulle ønske jeg fikk morfin FØR jeg prøvde metadon.. men men
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar!
Skal virkelig gjøre mitt beste denne gangen for å komme av. Har lest noe om at man kan få naltrekson i sprøyteform som varer en måned, men finner ikke noe i felleskatalogen. Noen som har peil om du er mulig?
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Livets gleder blir selvfølgelig dempet av opiater. Bruker du Buvidal og får jevn dose så forsvinner all rusen pga toleranse, så da kan du like gjerne slutte etter min mening.
Det beste er en mellomting. Jeg får 2mg Subutex hver dag. Jeg tar 1mg den ene dagen, og 3mg den neste. Annenhver dag, hele tiden. På den måten holder jeg toleransen delvis i sjakk, og får mye glede ut av tablettene.
Jeg kjenner noen som fikk det om jeg husker riktig, for mange, mange år siden. Jeg forstod det var et implantat som varte veldig mye lengre enn en måned siden han måtte til utlandet å få det, men kan være jeg husker feil. Var ikke noen suksess uansett dette naltreksonimplantatet for han.


https://prolarnett.no/24-timersmorfi...en-rekkevidde/
https://prolarnett.no/lar-legene-ma-pa-banen/

Ser ut som du må være tålmodig, men lykke til med planen din da

Sitat av Skinny Vis innlegg
Livets gleder blir selvfølgelig dempet av opiater. Bruker du Buvidal og får jevn dose så forsvinner all rusen pga toleranse, så da kan du like gjerne slutte etter min mening.
Det beste er en mellomting. Jeg får 2mg Subutex hver dag. Jeg tar 1mg den ene dagen, og 3mg den neste. Annenhver dag, hele tiden. På den måten holder jeg toleransen delvis i sjakk, og får mye glede ut av tablettene.
Vis hele sitatet...
Subutex i disse dosene skal være mer effektivt enn høyere doser hvis man er ute etter å få litt rus har jeg hørt.
Når jeg begynte på subutex fikk jeg 4mg første dagen, så 6mg så 8mg etter noen dager. Var fort oppe på 16mg og da kjente jeg ingenting lengre, så det kan virke som det stemmer at lavere doser er bedre.
Sist endret av DrDeath; 21. mars 2023 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av DrDeath Vis innlegg

Subutex i disse dosene skal være mer effektivt enn høyere doser hvis man er ute etter å få litt rus har jeg hørt.
Når jeg begynte på subutex fikk jeg 4mg første dagen, så 6mg så 8mg etter noen dager. Var fort oppe på 16mg og da kjente jeg ingenting lengre, så det kan virke som det stemmer at lavere doser er bedre.
Vis hele sitatet...
Nja, så lenge jeg bruker samme dose hver dag så merker jeg ingenting overhodet. Det er nå min erfaring. Pause er key!
Sist endret av Skinny; 21. mars 2023 kl. 15:32.