Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2273
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lagt ut noen ting jeg angrer på her. Jeg innrømmer noe kriminelt jeg har gjort. Trodde det var helt anonymt men har lest litt forskjellig nå og blir sykt paranoid. Ser at det ikke er mulig å slette bruker eller innlegg. Hva faen gjør man da
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
rediger innleggene og slett alt du har skrevet.
Kontakter admin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
rediger innleggene og slett alt du har skrevet.
Vis hele sitatet...
Kan bare redigere shit 5 min etter post. Skjønner jo greia, hva om en hel haug med folk bare fjerna innlegga sine liksom?

Mener å ha sett at folka som styrer skuta tar slike forespørsler alvorlig, send de en mail eller noe og si hva det gjelder.
Det skal enormt mye til før admin utleverer IP’en din for eksempel, så med mindre du beskriver lovbruddet på en måte som kan knyttes til deg ut i fra det som er skrevet så ville jeg tatt det med ro. Mest sannsynlig så var det vell bare hypotetisk uansett? Skal mye til for å bli straffet for litt tekst på nettet med mindre du er i søkelyset for alvorlig kriminalitet fra før.
Du kan kontakte admin påståes det. Ikke at det er så lett å få tak i dem da, kan være hvis du vet brukernavnet til en av dem at de kan svare på pm. Har sendt mail til NSO og spurt om å få et innlegg slettet som jeg la ut, fikk aldri noe svar, tror ikke det ble slettet heller. Kanskje ikke så rart for da kan jo alle bare slette andre folks inlegg ved å sende mail og si at de er dem. Men rart det skal være så vanskelig å slette noe man syns er dumt å ha ute
Sist endret av Bluesky_; 13. mars 2023 kl. 21:49.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper det stresset du kjenner på nå var verdt 750kr!
BRAND ∞ STRONG
Hvis ingen har lagt til et innlegg etter ditt vil det neste du skriver automatisk slås sammen med det foregående
innenfor ca et døgn. Hvis du redigerer det nye innlegget får du muligheten til å redigere det gamle også.
Jeg også spurte om å få sletta innlegg men fikk til svar at det er jeg som er ansvarlig for det jeg skriver og tok lærdom av det. Helt greit.
Eller du kan stille spørsmålet på gruppa "Spør oss". Der vil noen fra ledelsen svare. Og du slipper at andre kommenterer innlegget ditt.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Idiotisk at man ikke kan få slette utvalgte tidligere innlegg. På darkweb forumet har vi full kontroll over alle innlegg, nye og gamle, og det er sjelden det blir slettet noen. Blir ikke kaos av dette, liksom. Synes det er skuffende at Freak ikke viser mer forståelse for slike situasjoner.
BRAND ∞ STRONG
Jeg vet ikke hva admin vurderer etter, men en ting som kan vanskeligjøre sletting av innlegg er at de gjerne er en del
av en konversasjon. Det som blir stående igjen kan da bli rart/feil/ufint når man ikke lengre har den konteksten det sto i.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Idiotisk at man ikke kan få slette utvalgte tidligere innlegg. På darkweb forumet har vi full kontroll over alle innlegg, nye og gamle, og det er sjelden det blir slettet noen. Blir ikke kaos av dette, liksom. Synes det er skuffende at Freak ikke viser mer forståelse for slike situasjoner.
Vis hele sitatet...
Folk må da lære seg hva man bør legge ut på clearnet og ikke.
Man kan ikke regne med å bli reddet hver gang man driter seg ut.

Du legger ikke ut om rus osv i kommentarfeltet på VG, gjør du vel?
Da evner du ihvertfall å bruke hue litt. Du bør bruke de samme reglene her.

Ikke legg ut alt for spesifikke detaljer, så går det fint å holde seg anonym.


Hadde de slettet alle innlegg som folk ønsket borte, hadde det ikke vært noe igjen av forumet. Bare masse usammenhengende vas.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Folk må da lære seg hva man bør legge ut på clearnet og ikke.
Man kan ikke regne med å bli reddet hver gang man driter seg ut.

Du legger ikke ut om rus osv i kommentarfeltet på VG, gjør du vel?
Da evner du ihvertfall å bruke hue litt. Du bør bruke de samme reglene her.

Ikke legg ut alt for spesifikke detaljer, så går det fint å holde seg anonym.


Hadde de slettet alle innlegg som folk ønsket borte, hadde det ikke vært noe igjen av forumet. Bare masse usammenhengende vas.
Vis hele sitatet...
For det første kan ting forandre seg, shit happens. For det andre så kan som sagt hvem som helst på et annet forum slette innleggene sine, og det blir ikke noe problemer av det. Jeg skjønner teorien din, men i praksis ser vi noe annet. Ingen grunn til å tro at det blir noe annerledes på dette forumet.
Sist endret av Skinny; 14. mars 2023 kl. 00:24.
Sitat av Skinny Vis innlegg
For det første kan ting forandre seg, shit happens. For det andre så kan som sagt hvem som helst på et annet forum slette innleggene sine, og det blir ikke noe problemer av det. Jeg skjønner teorien din, men i praksis ser vi noe annet. Ingen grunn til å tro at det blir noe annerledes på dette forumet.
Vis hele sitatet...
Hvilke forum snakker vi om da?
Her til lands har vi vel omtrent bare freak og kvinneguiden.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hvilke forum snakker vi om da?
Her til lands har vi vel omtrent bare freak og kvinneguiden.
Vis hele sitatet...
Norske forumet på darkweb. Massevis av inkriminerende innlegg, større grunn til å slette men det holder seg fint. Et slettet innlegg her og der er bare ikke noe problem.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Idiotisk at man ikke kan få slette utvalgte tidligere innlegg. På darkweb forumet har vi full kontroll over alle innlegg, nye og gamle, og det er sjelden det blir slettet noen. Blir ikke kaos av dette, liksom. Synes det er skuffende at Freak ikke viser mer forståelse for slike situasjoner.
Vis hele sitatet...
Vel, du godtok betingelsene når du meldte deg inn i Freakforum.

Ja, Freak er unik her, alle andre steder kan du slette selv. Derfor må du faktisk huske regelen og tenke over hva du poster og om det tåler å bli stående her til evig tid.
Darkweb ja. Det er ikke clearnet, og brukes bare av spesielt interesserte som har satt seg bittelitt inn i sikkerhet på nett.
Dermed en helt annen kategori.
Det er ikke noe hvermannsen ramler over.

Jeg er rimelig sikker på at TS ikke sitter å noier over at snuten skal ta han for det bittelille tyveriet, men heller sjefen eller andre ansatte.

Nå vet jeg heller ikke hvilket darkweb forum du snakker om, men er det markedsplassen så er jo også det en ny kategori.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Darkweb ja. Det er ikke clearnet, og brukes bare av spesielt interesserte som har satt seg bittelitt inn i sikkerhet på nett.
Vis hele sitatet...
Hvis du tror det har du ikke tilbringt mye tid der.
Agree to disagree, jeg mener det ville vært like uproblematisk her inne som der.
BRAND ∞ STRONG
Men hva er det du vil egentlig, at brukere skal kunne redigere seg selv eller skal de kontakte admin
hver gang de ønsker å endre eller slette noe? For den oppgaven hadde ikke jeg villet ha.

Folk har jo en haug med forskjellige grunner til å ville endre noe og ulike grenser for når de syns
noe er viktig nok til at det må redigeres/slettes
Sist endret av vindaloo; 14. mars 2023 kl. 00:54.
Herregud folkens. Jeg vil ikke at freakforum blir forumet hvor folk kommer for å spører dustete og inkriminerende spørsmål for å så slette trådene og innleggene sine. Jeg er glad for at det er interessante tråder som daterer tilbake til tidlig 2000 tallet på dette forumet som har mer konsistens enn "hjelp jeg er redd fordi jeg stjal 700 kr".

La det stå som et eksempel.


Vi bør være takknemmelige til mods og admins som enda drifter dette forumet. Det blir for dumt å kreve at de også skal være fulltids barnepassere og oppryddere for idiotiske innlegg.
Hør i Spør Oss om de kan sette opp en betalingstjeneste for sletting av innlegg

Det kunne vel fungert til en viss grad, samtidig som det minner folk på at det er dyrt å være dum.

Admin kan da ta betalt, anonymisere innlegget, og tweake det litt så tråden fortsetter i samme spor.
Sist endret av SkammeligNykter; 14. mars 2023 kl. 01:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har lagt ut noen ting jeg angrer på her. Jeg innrømmer noe kriminelt jeg har gjort. Trodde det var helt anonymt men har lest litt forskjellig nå og blir sykt paranoid. Ser at det ikke er mulig å slette bruker eller innlegg. Hva faen gjør man da
Vis hele sitatet...
Er ikke halvparten om ikke mere av tråden her basert på kriminelle handlinger? Hvor galt kan det være likssom?