Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 3851
BRAND ∞ STRONG
Har begynt på The Last of us.
Kjenner ikke spillet, men serien virker lovende.
Slippes linjert og jeg har sett E01. Oppdateres

Anbefaling så langt: Go for it!
Veldig bra start på de 2 første episodene. Gleder meg til å se resten av sesongen. Spillene anbefales, noe av det beste jeg har spilt.
Ikke for å være en kødd eller noe men dette er den største serien lansert så langt i år, masse hype, masse PR, sinnsykt budsjett, masse anmeldelser på norsk, ikke akkurat noen "hidden gem" så hva er eegentlig poenget med tråden?
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Ikke for å være en kødd eller noe men dette er den største serien lansert så langt i år, masse hype, masse PR, sinnsykt budsjett, masse anmeldelser på norsk, ikke akkurat noen "hidden gem" så hva er eegentlig poenget med tråden?
Vis hele sitatet...

Den ligger på underholdning/tv-serier på et diskusjonsforum, og det er en tv serie, så jeg gjetter helt vilt og gale at det er for å diskutere serien.


Har sett episode 1 fikk også litt walking dead vibber, men synes den minnet mer om Z Nation, noe som passer meg utmerket. Har sansen for "end of days" serier, men ikke så veldig glad i de renspikka Zombie seriene, vært litt mye av det de siste årene.

Var en litt finurlig vri med "soppen" som infiserte mennesker, og ikke noe virus, det var nok til at det ble noe helt annet for min del. At fokuset fort skiftet fra "under infeksjon" til "etter infeksjon" var også positivt for min del.

Skal se episode 2 i dag, og nr3 kommer vel kl 0300 natt til mandag.
Uten å dra noen linjer mellom serien og spillet så synes jeg serien til nå er helt på topp 3.

Skuespillerne er særdeles bra.
Filmingen og lyd det samme.
Effektene/CGI er prima.
Veldig spennende.
Handlingen meget bra.

Jeg DIGGER post apokalyptiske serier og filmer så denne er midt i blinken for meg, tar meg selv i å glede meg mange ganger pr dag til ny episode, noe som er år og dag siden jeg har gjort. Sist gang var da Lost kom ut for vel 10?år siden.

BTW! Den scena inne på museet var bare helt sinnsykt spennende og rå, forsåvidt hele episode 2 satt jeg anspent og gumla chips som en liten unge på Kino.

Har dog høye forventninger, det er lagt opp til det mtp markedsføring av serien og spillet som var 10/10 for min del. Overbevist om at serien havner på over 9 hos IMDB hvis den fortsetter i samme dur som til nå.

Mine på topp serier er, i tilfeldig rekkefølge:

Breaking Bad
Better Call Saul
Game of Thrones
Lost (ja, S1-3 da)
Chernobyl
Stranger Things
The Walking Dead
Mindhunter
The Mandolorian
DARK

Hvis du ikke har sett alle disse, har du noe å se mens du venter på neste episode.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Ikke for å være en kødd eller noe men dette er den største serien lansert så langt i år, masse hype, masse PR, sinnsykt budsjett, masse anmeldelser på norsk, ikke akkurat noen "hidden gem" så hva er eegentlig poenget med tråden?
Vis hele sitatet...
Hva syns du om serien så langt?
Den har potensiale men det er noen veldig irriterende logiske brister i serien.
De går feks forbi et svært krater etter en bombe. Bygningene rundt er skadet men alle gatelyktene står fortsatt oppreist.
Og det at de må fortelle den ungen hvordan zombiene faktisk fungerer er litt merkelig.
Hvorfor forsøker de ikke å lokke zombiene ut av bygningen med lyd før de går inn? Har de ikke sett "I am legend"?
Sist endret av random105675; 27. januar 2023 kl. 13:19.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Har de ikke sett "I am legend"?
Vis hele sitatet...
Nei, det har de ikke, I am legend ble sluppet den 26. desember 2007, og da hadde det allerede gått til helvete for noen år siden i The Last Of Us handlingen, så nei, den kan de ikke ha sett, for den har i deres tidsregning aldri blitt laget/produsert.



Sitat av Rosander Vis innlegg
Den har potensiale men det er noen veldig irriterende logiske brister i serien.
De går feks forbi et svært krater etter en bombe. Bygningene rundt er skadet men alle gatelyktene står fortsatt oppreist.
Vis hele sitatet...
Det er du som har logiske brister, ikke serien.

Tar du deg 2 sekunder på google så ser du tusenvis av bilder fra 2 verdenskrig der byer er bombet sønder og sammen, men stolper fra gatelys står enda selv om alt annet er rasert.

Eksempel fra hiroshima etter atombomben ble sluppet, her ser du tydelig at gatelys og lyktestolper står enda.



Sist endret av mr.roundtree; 27. januar 2023 kl. 16:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Orker ikke tanken på at dette kun blir mer av det vanlige zombie opplegget. Kan noen med info om spillet
eller info generelt fortelle meg (uten spoilers) om jeg har noe mer substansielt i vente.
Sist endret av vindaloo; 28. januar 2023 kl. 14:29.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Orker ikke tanken på at dette kun blir mer av det vanlige zombie opplegget. Kan noen med info om spillet
eller info generelt fortelle meg (uten spoilers) om jeg har noe mer substansielt i vente.
Vis hele sitatet...
Om det fortsetter å følge spillet så vil jeg ikke si at det blir "det vanlige". Hva legger du i "vanlig"?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Om det fortsetter å følge spillet så vil jeg ikke si at det blir "det vanlige". Hva legger du i "vanlig"?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt: Zombie serier som The Walking Dead kanskje.
Håpet på noe mer her, noe litt science fiction aktig eller mystisk i motsetning til rett i trynet blod og gørr hele tiden
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vet ikke helt: Zombie serier som The Walking Dead kanskje.
Håpet på noe mer her, noe litt science fiction aktig eller mystisk i motsetning til rett i trynet blod og gørr hele tiden
Vis hele sitatet...
Skjønner va du mener, zombie apokalypse er rimelig oppbrukt, i allefall hvis man har sett det meste til nå. Dog har serieskaperne forandret litt på enkelte ting, som gjør det hele mer spennende og ja, litt mystisk. Nå er TLOU serien ikke like gørrete som TWD imo, mye mere nervepirrende.

En annen ting jeg synes er positivt, som også virker mere logisk enn et virus, er måten cordyceps brukes i serien og sammenhengen med hvordan det er i virkeligheten for over 600 typer dyr/insekter. Egentlig er ikke di infiserte i TLOU zombier, di er påvirka av soppen og blir gradvis værre etter hvert. Likt er det helt klart, men di som smittes og dør, di våkner ikke opp igjen.
Urealistisk. Unger under 18 år burde ikke være bevæpnet, det er lover mot slikt i USA. Spillet er dårlig også
Sist endret av Fightclub1999; 28. januar 2023 kl. 15:15.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vet ikke helt: Zombie serier som The Walking Dead kanskje.
Håpet på noe mer her, noe litt science fiction aktig eller mystisk i motsetning til rett i trynet blod og gørr hele tiden
Vis hele sitatet...
Last of us handler om menneskene og verdenen dem er i, ikke zombiene. På den måten er det vel likt.

Sitat av Fightclub1999 Vis innlegg
Urealistisk. Unger under 18 år burde ikke være bevæpnet, det er lover mot slikt i USA. Spillet er dårlig også
Vis hele sitatet...
Gi deg med den dårlige trollinga
Sist endret av Quakecry; 28. januar 2023 kl. 15:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Last of us handler om menneskene og verdenen dem er i, ikke zombiene. På den måten er det vel likt.



Gi deg med den dårlige trollinga
Vis hele sitatet...
Er jo sant. Ingen voksne folk vil være ok med små barn med våpen. Har du hele tatt lest Liberia krigen eller anngående barne soldater? De skal være på skole, ikke gå med våpen. Til og med Metal Gear Solid 5 gjør den kommentaren hvor umoralskt det er
Sitat av Fightclub1999 Vis innlegg
Urealistisk. Unger under 18 år burde ikke være bevæpnet, det er lover mot slikt i USA. Spillet er dårlig også
Vis hele sitatet...
Er vel lover mot masseskytinger og skoleskytinger også pr dd, men ser ikke ut som de bryr seg nevneverdig, så en liten samfunnskollaps er vel godkjent grunn for at drittunger går med våpen

Det som burde vært forbudt derimot, uansett samfunnstilstand, er meningsløse kommentarer avgitt av spesielle idioter på internet
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Av ulike årsaker har jeg ennå ikke kjøpt spillet, og nå er serien der også. Jeg vil igjennom begge, men bør det spilles før TV eller motsatt?
En serie med fantastisk bra uttrykk på guffen stemning, jeg har ikke spilt spillet men om det er likt stemningsmessig så hadde jeg ikke turt 10minutter en gang :P

Kul serie da!
Jeg har spilt begge spillene, annerkjenner at det er noe av det bedre som er laget, men likevel ikke helt innertier hos meg, subjektiv sak. Serien er virkelig tro til spillet noe som bekymret meg litt.. Men må si at serien er virkelig min greie, dette må ses! De får virkelig fram det jeg håpet å føle når jeg spilte spillene.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Streit Vis innlegg
Av ulike årsaker har jeg ennå ikke kjøpt spillet, og nå er serien der også. Jeg vil igjennom begge, men bør det spilles før TV eller motsatt?
Vis hele sitatet...
Både og. Spillene forteller jo samme historie på en mer utdypende måte. Kommer ann på om du vil få serien spoila eller spillet. Jeg ville nok spilt spillet først.
Sist endret av Quakecry; 29. januar 2023 kl. 14:11.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva syns du om serien så langt?
Vis hele sitatet...
Hva synes du? Er jo du som starter diskusjonen her, og det eneste du har skrevet er "anbefales".
▼ ... over en måned senere ... ▼
*snork*

En halvtime inn er dette bare Nok En Jævla Zombie Apokalypse. At det er en sopp istedenfor et virus endrer ingenting, om noe er hypen med "basert på en ekte sopp" bare irriterende. Det er like realistisk som at kuer plutselig skulle bli intelligente og få smak på menneskekjøtt.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Fulmen Vis innlegg
*snork*

En halvtime inn er dette bare Nok En Jævla Zombie Apokalypse. At det er en sopp istedenfor et virus endrer ingenting, om noe er hypen med "basert på en ekte sopp" bare irriterende. Det er like realistisk som at kuer plutselig skulle bli intelligente og få smak på menneskekjøtt.
Vis hele sitatet...
Jeg sovnet selv.
Syns det begynte bra og kjente ikke historien fra spillet, men datt av når det gikk opp for meg at
dette var et zombie opplegg
Men resten av verden ser ut til å like det og 9 på IMDb ville gjort det til noe jeg automatisk hadde sjekket ut.
morkakespisende
Hva mener du med at det slippes "linjert"?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hva mener du med at det slippes "linjert"?
Vis hele sitatet...
Spør du meg?

Det betyr at det f.eks. kommer en episode pr uke. Sånn TV var i gamle dager.
Nå for tiden blir ofte hele sesongen gjort tilgjengelig med en gang.
Post apokalyptiske historier er gjort til døde. Jeg så aldri på TWD heller av samme grunn, det er bare så lenge zombier er skumle. Alt er bare skittent og ødelagt.
Jeg synes historien om hvordan han på nytt knytter seg til en ung jente og tar seg av henne var fin jeg. Det er vel det som er hovedplottet i serien? Nå skal det sies at jeg har unngått det meste annet av sånne post apokalyptiske serier da, så jeg har ikke rukket å irritere meg så alt for mye frem til nå. Og sesongavslutningen gikk hvert fall ikke den veien jeg så for meg at den ville gå, så applaus for den.
Sist endret av tasmus82; 16. mars 2023 kl. 22:05.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Jeg vet ikke hvor nært opptil Spillet serien har lagt seg, men de ser til å ha truffet en del riktige strenger
når det kommer til publikumsappel og tidsånden, for eksempel gjennom portrettering av kjærlighet mellom
to menn og skuespiller Bella Ramsey (Ellie) sin åpent rundt sin legning.

edit.
Ikke-binær er vel en bedre betegnelse på Bella Ramsey.

Ikke-binær er en kjønnsoppfatning som innebærer at en person verken opplever seg som kvinne eller mann.
Sist endret av vindaloo; 16. mars 2023 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er sikkert veldig mye som er bra med serien, men jeg ser ikke helt grunn til å bryte ut i sang som folk flest.
Så akkurat siste episoden og det var en usannsynlig bra laget serie, skal sies det.

Jeg er heller ikke noen fan av zombie greier, det er meget oppbrukt, hoppet greit over walking dead for å si det sånn. Men i dette tilfellet er jo apokalypse bare bakteppet, det er jo historien og karakterene formet av den situasjonen som er poenget. Med manuset, settene og skuespillerne denne serien har, så er det klart den fortjener alt skryte og hypen den får, selv. Om noen kontrære frek medlemmer selvsagt mener motsatt.

Siste episoden var litt antiklimaks da..
Halvveis inn i andre episode begynner jeg å se litt av sjarmen. Jeg synes sjangeren er litt *blæh*, men karakterene er veldig gode. Så jeg gir den en sjanse til.
Serien er god den, bortsett fra noen scener, som jeg ikke skal nevne for å ikke spoile. Synes skuespillet er bra. Selv om jeg ikke liker akkurat slik type serie så er den blandt topp beste serier hos meg, så langt.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Halvveis inn i andre episode begynner jeg å se litt av sjarmen. Jeg synes sjangeren er litt *blæh*, men karakterene er veldig gode. Så jeg gir den en sjanse til.
Vis hele sitatet...
Jeg har egentlig litt lyst til det selv, men jeg klarer ikke se forbi innpakningen.
Den er blant noen ytterst få serier jeg kunne ønske at jeg likte, men allikevel ikke liker. Schizofrent
Sist endret av vindaloo; 17. mars 2023 kl. 07:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg har spilt begge spillene flere ganger og synes serien var jævlig bra, og jeg deler ikke ut slike flotte ord uten videre. Pedro Pascal, er jo alltid bra. Var litt skeptisk til Bella Ramsey, men hun får fram attituden til Ellie veldig bra, spesielt den scenen der hun får en pistol foran han lille døve gutten. Se det ansiktsuttrykket.

Og apropos de vanlige zombie serie klagene: «hvorfor lager de ikke lyd så de går dit» osv. i spillet er man Duke Nukem og har ingenting som heter adrenalin, frykt og i tillegg to andre mennesker du bryr deg om. I spillet tenker man strategi eller bare bam bam. Og du veit hvor irriterende de klikkerne var hvis de først fikk ferten av deg. Glass på gulvet og sånn

Jeg vet hva andre sesong kommer til å handle om ihvertfall, men nå håper jeg de strekker det til mer enn 7 episoder
Denne serien kunne med fordel vært en 2 timers film.
Veldig godt utgangspunkt, middels levering.
Det mest plagsomme med den var at den bruke så mye tid på å bygge opp karakterer som kun var på skjermen i en kvart episode.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Var litt skeptisk til Bella Ramsey, men hun får fram attituden til Ellie veldig bra, spesielt den scenen der hun får en pistol foran han lille døve gutten. Se det ansiktsuttrykket
Vis hele sitatet...
Syns Bella Ramsey er ganske rå, fra det lille jeg har sett. Likte henne når hun dukket opp i Game of Thrones også.
Synes serien var ganske bra. Episode 3 står igjen som en fantasisk stand-alone, og episode 7 er også veldig fin.
Alle som dømmer en serie på første episode må ha gått glipp av veldig mye bra TV, det aller meste av god TV trenger noe tid til å gå seg inn.
Joa, men det er alltid tilfelle om en ikke ser absolutt alt som kommer ut. Skal man trøkke seg gjennom et premiss som ikke fenger bare fordi det kan bli bedre?
Bare meg det ikke appellerer til ved første øyekast? Klarte ikke å fullføre en episode, men jeg lot det stå på i bakgrunnen. Jeg sleit med å vie oppmerksomheten min til det så jeg kan ikke akkurat bedømme det heller, men det lille jeg fikk med meg virket bare grått og trist, det var absolutt ingenting elementer som catchet meg.

Skal sies at jeg sliter noe helt for jævlig med oppmerksomheten, så jeg går glipp av mye bra bare fordi jeg sliter med å finne roen.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Hva er vitsen med å skrive at dere ikke likte den og ikke klarte å fullføre en eneste episode?
Du klarte ikke? 45 min konsentrasjon med et åpent sinn er tydelgivis for mye å be om i disse dager.

Liker du ikke post-apokalyptisk shit så greit, men da er ikke denne tråden der du trenger å skrive det.

Tlou var bra og den var tro mot spillet i stor grad. Tror dere gjør lurt i å spille spillet først før serien.

Første spillet har kommet med en ps5 versjon men de skal faen meg ha full pris igjen og det ekke aktuelt som den fattige lusa jeg forhåpentligvis ikke er lenger snart.
Wow, noen som har investert litt for mye i dette? Det er et tv-show, ikke morra di. Og hvis noen skal bestemme hva denne tråden er til for må det vel være vindaloo, ikke deg.

Har ikke spilt spillet og kommer ikke til det heller, om det er et kriterium for å like serien burde de si det. Jeg sier ikke at den er dårlig, men sett opp mot shows som Westworld synes jeg ikke den fortjener så mye skryt som den får. Og slik hype ødelegger faktisk for opplevelsen.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Wow, noen som har investert litt for mye i dette? Det er et tv-show, ikke morra di. Og hvis noen skal bestemme hva denne tråden er til for må det vel være vindaloo, ikke deg.

Har ikke spilt spillet og kommer ikke til det heller, om det er et kriterium for å like serien burde de si det. Jeg sier ikke at den er dårlig, men sett opp mot shows som Westworld synes jeg ikke den fortjener så mye skryt som den får. Og slik hype ødelegger faktisk for opplevelsen.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke deg jeg mener. Du har jo gitt det en ordentlig sjanse, likte det ikke, fair det.

Det er å skrive ting som «kom ikke gjennom første episode fordi bæsj tiss promp».

Ingen trenger å vite det. Har du derimot sett 3-4 episoder og har noen grunner til at du ikke liker det så er alt good.

Hypen var helt grei fordi spillene har vært en så stor suksess og ble årets spill begge to. Mange mener det er tidenes beste spill, det første ihvertfall. Det gjør ikke jeg, men bra er det og gjør serien mye bedre. Detaljer og slikt
Joda, men hvor mye skal en prøve før en gir seg? Skal man feks lide seg gjennom 3 Fastnfurious filmer fordi de tar seg opp fra nr 4?

Det er nok av serier som klarer å fange oppmerksomheten i løpet av 1. episode, Westworld klarte det for pokker med introen.
Jeg har sett mye av denne serien, tror jeg mangler en eller to episoder. Jeg liker den kjempe godt, mye pga at man ser flere forskjellige historier/skjebner. Spillene har jeg ikke spilt, men jeg ser jo at de har beholdt litt av spille opplevelsen. Det er flere scener man kan se er fra spill.

Nå liker jeg generelt zombier og post apokalyptiske scenarioer da. Men jeg er også ganske kresen på serier, hvis jeg ikke liker noe i løpet av et par episoder så gidder jeg ikke.

Jeg anbefaler denne, 9/10 på serieskalaen. Noe av det bedre jeg har sett av nye serier.
Det er jo noen serier som trenger litt tid på å komme seg i gang, følger de spillene scene for scene eller skal de utvikle historien videre?
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det er jo noen serier som trenger litt tid på å komme seg i gang, følger de spillene scene for scene eller skal de utvikle historien videre?
Vis hele sitatet...
Noe utbrodering har det vært, men de følger spillet i ganske stor grad.

Jeg likte serien. Jeg ble ikke slått i bakken av sesongen som en helhet, men det var noen sterke episoder.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Joda, men hvor mye skal en prøve før en gir seg? Skal man feks lide seg gjennom 3 Fastnfurious filmer fordi de tar seg opp fra nr 4?

Det er nok av serier som klarer å fange oppmerksomheten i løpet av 1. episode, Westworld klarte det for pokker med introen.
Vis hele sitatet...
Westworld var kult i 1 sesong. Nr 2 datt jeg av. Synes det virka som de ikke helt visdte hvor de ville. Som om de ikke regna med en andre sesong og bare måtte skrive jævlig fort noe.

Forresten hva er det for en sammenlikning egentlig? Hvorfor westworld vs tlou?

Og nei de følger ikke spillet nøyaktig. Du får mer ut av serien hvis du har spilt det men det er mest i detaljene jeg synes.
Hvorfor ikke. Det var jo forrige store fra HBO, og en av mine favoritter.

Det å følge originalen tett er ikke noen automatisk vinner. Forskjellige medier har forskjellige måter å fortelle på.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Hvorfor ikke. Det var jo forrige store fra HBO, og en av mine favoritter.

Det å følge originalen tett er ikke noen automatisk vinner. Forskjellige medier har forskjellige måter å fortelle på.
Vis hele sitatet...
Du mente hypen rundt serien spesifikt? Ikke sammenlikne seriene som om de er i samme sjanger?

Vet ikke om det var meg du svarte, men jg skjønner ikke hva poenget ditt er med siste avsnitt. Spill og TV-serie er forskjellig ja. Jeg må innrømme jeg ikke vet hva vi snakker om lenger. Tok et par xanax i går og…