Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 870
Går for øyeblikket på venlafaksin og olazapine( ubrukelig dritt stoff) har klart å trappe ned fra 20mg til 2.5 helt alene. Uansett så har jeg en så syk indre uro, har prøvt alt og det eneste som hjelper er benzo, sobril er midt i blinken for meg og er ett mildt benzo. Jobber skift så hvis det er mulig å ta sobril på jobbedagene og kutte det ut på fritiden ville det vært optimalt. Noen som vet hvordan jeg går frem for å komme i kontakt med en pskykiater som skriver ut ant en bare antidepressiva og antipsykotiske dritt midler. Redd for å bli uføre pga angsten min
Sist endret av Isvarmt; 11. mars 2023 kl. 11:12.
Jeg har aldri fått benzo av psykiater, kun fastlege. Jeg brukte det også på arbeidsdager og ikke ellers. Eller kun i arbeidstida og ikke når jeg kom hjem eller ikke jobba for å være presis.
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Trist å måtte ty til dark web da triste greier
Å bruke benzo på jobb fungerer bare til en viss grad. Etter 1-2mnd måtte jeg opp i såppass doser at jeg heller sykmeldte meg igjen. Så det er en kortvarig løsning.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har fått benzo av psykiater.

Men det er som du sier du må treffe på "den rette"

Du vet jo aldri hvilken holdning en lege eller psykiater har til benzo før su spør
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Vil nok påstå at det er en godel som bruker benzo på jobb, kanskje ikke hver dag, men etter behov, trenger ikke høye doser heller 2.5mg vival kan i mange tilfeller være til god hjelp. Kan jeg spørre min venn hvilke type/doser gikk du på?
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk ikke til daglig bruk, kun behov, 15 mg sobril.
Nå skal det sies at jeg ikke fikk mengder, jeg fikk en pakke hver 3 mnd ca.
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Trist å måtte ty til dark web da triste greier
Vis hele sitatet...
Du har feil oppfatning om hvordan helsetjenestene skal fungere.

Du kan ikke bare fortelle en psykiater hva du vil ha. Den forsvarlige måten å gjøre ting på er å ha en utredning med deg for å finne best mulig løsning. Målet er at du skal kunne kureres ut av den værste angsten via terapi kanskje i samsvar med medikamenter.

Det er en grunn til at legene er gnien med reseptblokken, det var en ordentlig opprensk for noen år tilbake. Flere mistet lisensen sin etter tilsyn fra fylkeslegen.
morkakespisende
Høyst lite konstruktivt svar. Hvem er du til å si hva som er riktig eller feil oppfatning? H*n har da et helt gyldig spørsmål som går ut på å finne personell som er over gjennomsnittet liberal med reseptene. Jeg vurderer å fortelle en psykiater hva jeg vil ha, bare for å trasse svaret ditt. Det er vel faen helt urelevant for spørsmålet i tråden hvorvidt h*n opptrer forsvarlig eller "kureres" eller ikke.

Man må ikke åpne kjeften hver gang noen spør om noe..
Sist endret av supranaut; 11. mars 2023 kl. 11:50.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Høyst lite konstruktivt svar. Hvem er du til å si hva som er riktig eller feil oppfatning? H*n har da et helt gyldig spørsmål som går ut på å finne personell som er over gjennomsnittet liberal med reseptene. Jeg vurderer å fortelle en psykiater hva jeg vil ha, bare for å trasse svaret ditt. Det er vel faen helt urelevant for spørsmålet i tråden hvorvidt h*n opptrer forsvarlig eller "kureres" eller ikke.

Man må ikke åpne kjeften hver gang noen spør om noe..
Vis hele sitatet...
Om du behandler psykiateren din som en doplanger så er det ganske selvdestruerende, da du kan stemples som rusmisbruker.

Det er en med medisinsk utdannelse som skal vurdere om du skal få et medikament og ikke du som skal forlange det.

Poenget mitt er at om.psykiateren tar en skikkelig utredning i stedet for
Å bare gi han benzoer så kan det godt hende trådstarter kan få et bedre liv.

Jeg forteller bare hvordan det er, om du vil ha benzoer ukritisk så må du kjøpe dopet ditt slik resten av oss rusmisbrukere gjør, via ulovlige kanaler.
Sist endret av Expialidocious; 11. mars 2023 kl. 12:03.
For langvarig behandling mot angst så er det SSRI og SNRI som er vanligst. Kanskje bør du prøve en annen AD mot angst? Alle medisinene fungerer forskjellig, kanskje du bare ikke har funnet den rette.
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Vil nok påstå at det er en godel som bruker benzo på jobb, kanskje ikke hver dag, men etter behov, trenger ikke høye doser heller 2.5mg vival kan i mange tilfeller være til god hjelp. Kan jeg spørre min venn hvilke type/doser gikk du på?
Vis hele sitatet...
Jeg starta på 2,5mg vival og endte opp på 10mg etter 1 elr 2 mnd. Siden jeg var avhengig av å kjøre på jobb kunne jeg ikke gå høyere enn det.
Hvis du er glad i sobril så kan du vurdere å kjøpe diazepam illegalt, en av dets aktive metabolitter er oksazepam(sobril), det blir nok det nærmeste du kommer på svartemarkedet med mindre du har noen bekjente som selger resepten sin. Personlig så liker jeg å variere litt, til og med blanding av alle mulige benzo, men det er en slippery slope som hovedsakelig er for rusens skyld.

Det du kan prøve er jo å få en diagnose på angsten din, da står du litt sterkere, selv om det er langt fra sikkert du får av den grunn. De fleste liker jo å skrive ut ved behov men så lenge du ikke etterspør en ny resept før tiden så kan det fort bevege seg over til å bli fast.

Forresten, jeg syntes å merke at du har beveget deg fra en gang i uken til hver dag du jobber(5 dager i uken?) siden igår. Nå skal jeg ikke drive med barnepass og moralisering, men det er på denne måten benzo sniker seg inn til å bli hverdagskost. Folk flest lager det til ett større problem enn det egentlig er, men det er viktig at du er klar over det selv. Så lenge dosene er lave så er benzodiazepiner relativt trygt men noe ubehag må påregnes når/hvis man seponeres.

Jeg skriver dette så pro-benzo som overhodet mulig, det har lite for seg at alle fraråder det på alle måter for det er sjelden folk hører på slikt når man allerede har bestemt seg for å kjøre på.
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Har diagnose ganske alvorlig generelt angst, alstå frittflytene angst, det har vært tilfelle helt fra 6-7 års alderen og har ødelagt alle muligheter for ett normalt liv, men hvis jeg kan finne en balanse med svakere benzo så kanskje ting kunne bedret seg. Har gått og går fortsatt i terapi…litt vanskelig å ta tak i problemer når det ikke gjelder spesifikle situasjoner