Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 882
Ble stoppet i en trafikkkontroll og måtte blåse i alkometeret og det visste 0. Så var det rustest og jeg trodde det gikk bra men de fikk liksom utslag på amfetamin/metaamfetamin , men jeg sa jeg bruker kun adhd medisinen min Aduvanz. Synes det var rart ikke utstyret dems klarte og skille. Så jeg måtte inn og ta blodprøve og det ville ta 4 uker før de fikk svar sa dem. Men jeg lurte på , tester de for andre ting ? Jeg har brukt tilsammen 4mg Rivotril for 2 uker siden ca . Vil det komme opp på blodprøve da ? Hva vil isåfall skje , jeg var jo iallefall ikke påvirket av det, men kan jeg da miste resepten min på adhd medisin om det kommer opp rivotril i blodprøven ?
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De sjekker for alt er jeg ganske sikker på når de tar blodprøven.
Halveringstid gange fem er en vanlig regel for å beregne hvor lenge ting sitter i kroppen, men det er ingen fasit. Jeg tror halveringstiden er rundt 36 timer på clonazepam. Tror du vil ha mulighet til å passere denne prøven, men det er nok i grenseland, hvis du har utslag så vil det være veldig lave verdier.

Jeg er nesten helt sikker på at du ikke vil miste adhd medisinene dine så den biten kan du slappe av for.
Trådstarter
96 4
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Halveringstid gange fem er en vanlig regel for å beregne hvor lenge ting sitter i kroppen, men det er ingen fasit. Jeg tror halveringstiden er rundt 36 timer på clonazepam. Tror du vil ha mulighet til å passere denne prøven, men det er nok i grenseland, hvis du har utslag så vil det være veldig lave verdier.

Jeg er nesten helt sikker på at du ikke vil miste adhd medisinene dine så den biten kan du slappe av for.
Vis hele sitatet...
Hvis halveringstiden er 36 timer og ganger 5 så er det 180 timer som tilsvarer 7,5 dager og da er det nok ute da det som sagt er ca 14 dager siden jeg tok tilsammen 4 mg Rivotril ( 2 stk 2mg tabletter) Så om det nå skulle komme opp på blodprøven spor av dette så kan det umulig sies at jeg har vært påvirket av dette , men vil jeg få noe bot for dette siden siden jeg ikke har resept på dette ? Eventuellt kan legen min ta fra meg ADHD medisinen min pga at jeg har brukt ett legemiddel som jeg ikke hadde resept på og da vel gjerne går som narkotika ? Grunnen til at jeg tok det var bare for og få sove da jeg har hatt litt mye og stri med men ville ikke spørre fastlegen etter sovemedisin da de er blitt så strenge på slikt , særlig når man bruker adhd medisin.
14 dager senere er nok alt rent. Det ordner seg. Snakker av erfaring.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
4mg for 2 uker siden? Duer safe. Du har hatt jævlig flaks.
Trådstarter
96 4
Men er det så og si slik at det eneste som kommer opp på blodprøven, det som kommer opp på spyttprøve testen og ingenting annet bare at det kommer opp konsentrasjonen ?

Fordi det står på nett at sporingstid er omentrent likt på spyttprøve (er vel samme som utåndingsprøve?) som blodprøve?

Også står det at Rivotril kan spores i flere dager i blod og ca 1 uke i urin. Og 75 timer ved enkeltintak (ca 3 dager) og opptil 280 timer med mer enn enkeltinntak (ca 12 dager)

Må si Rivotrilen sitter lenge om man barr tar 2 stk men Valium sitter vel enda lengre.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er mye kortere sporingstid i blod enn både urin og spytt så den informasjonen du har lest på nettet om det er feil.

Du er så safe som det går ann å få blitt. Du slo jo ikke ut på benzo på spytt testen engang så det er null mulighet for det blir sporet i blodet ditt.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er mye kortere sporingstid i blod enn både urin og spytt så den informasjonen du har lest på nettet om det er feil.

Du er så safe som det går ann å få blitt. Du slo jo ikke ut på benzo på spytt testen engang så det er null mulighet for det blir sporet i blodet ditt.
Vis hele sitatet...
Spyttprøven trenger ikke gi utslag på spytt. Det har vært tilfelle der den har gitt falsk negativ utslag.