Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 579
Siste månedene har jeg fått helt dilla på å mixe techno og house. Har hittil gått overraskende bra men føler det vanskeligste er å finne sanger som passer, har riktig key og har en bpm som ikke er altfor off fra resten av sangene jeg skal mixe med. Hva er deres "go-to" metode for å lete og finne sanger som passer?

Har dere også andre grunnleggende tips og triks for en ny oppstartet DJ så tas det imot med åpne armer!
Hvis jeg var deg ville jeg oppsøkt en DJ som driver med dette og spurt om hen kunne vært min mentor. Kanskje gjøre egen innsats først ved å lære av YT-videoer og foraer som er dedikert til DJ'ing, så kommer du ikke helt tomhendt hvis noen skulle godta å være din mentor.
Få deg en samling av låter du liker, gå igjennom og grovsorter, så sorter finere. Etterhvert får du en følelse av hva som passer sammen. Mikser du gradvis og over noen minutter er det ofte overraskende hvor gode overgangene kan bli, selv om man veksler mellom ulike sjangere/undersjangere. Sjekk ut ellaskins på YouTube. Old school DJ som tar deg igjennom det grunnleggende på en personlig, morsom og fin måte. Keep groovin’!
https://www.beatport.com/ er et godt sted å starte.
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Siste månedene har jeg fått helt dilla på å mixe techno og house. Har hittil gått overraskende bra men føler det vanskeligste er å finne sanger som passer, har riktig key og har en bpm som ikke er altfor off fra resten av sangene jeg skal mixe med. Hva er deres "go-to" metode for å lete og finne sanger som passer?

Har dere også andre grunnleggende tips og triks for en ny oppstartet DJ så tas det imot med åpne armer!
Vis hele sitatet...
mixesdb.com skriv inn navnet på låt + artist i søkefeltet og se hva andre DJer har mikset det sammen med.

Ellers anbefaler jeg programmet mixedinkey som finner tonearten til sangene dine, så kan du mikse sanger som er i samme toneart sammen, de lyder som regel alltid godt sammen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Min goto er SoundCloud og Bandcamp, syykt masse obskure og ukjente artister og labels, bare finn en artist du liker, se hva de har likt, labels/artister de følger osv