Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 718
Heisann!

Jeg bestemte meg for å ta 3 gram trøndersk flein i går. Forventningsfull om at det ble noe annet enn de tre foregående gangene jeg har prøvd LSD uten å merke noe særlig. Kan tillegge at jeg har ME, så har mistenkt at det kan ha sammenheng med at jeg aldri fikk noen sterk effekt av LSD, men er innstilt på å prøve en større dose av det senere.

Uansett: i går tok drakk jeg 3 gram fleinsopp-te. Etter hvert som minuttene gikk så merket at jeg ble veldig bevisst min egen kropp og tilværelse i sofaen, og følte at jeg var mye mer til stede i med musikken jeg hørte. Var en veldig "forvirrende" opplevelse der jeg ikke hadde noe sterkt referansepunkt til at det var søndag, og jeg hadde ikke så god oversikt over tid og sted, men jeg hadde ingen visuals/hallusinasjoner eller veldig dype innsikter. Det jeg mistenker er at jeg kunne fått det av å kanskje ligge på et mørkt rom for meg selv; ettersom jeg er ekstrovert så har jeg en tendens til å kanalisere energi og tanker utover, så kanskje jeg skal ta litt av skylden selv.

Men fra hva jeg forstår så skal 3 gram gi deg ganske sterke visuals, noe jeg aldri har opplevd på psykedelika; var null problem for meg å bevege meg rundt og delta i samtale med kompisen min.

Så ja, jeg forventet kanskje en enda sterkere opplevelse og mer svevende tur der jeg fikk mer dypere kontakt med meg selv og omgivelsene. Har som sagt hørt at man skal se bevegelse i objekter, ansikt osv. av en sterk dose.

I dag, dagen etter, føles som en helt vanlig dag. Kan ikke kjenne noen forandring i bevissthet eller perspektiv.

Men kanskje er jeg litt resistent og må øke dosen betydelig til neste gang og være i et rom for meg selv? Hvilke mengder må jeg opp på for å få det jeg er "ute etter"? Heroic?
Sist endret av SonOfHank0; 18. oktober 2021 kl. 16:23.
LSD gir meg mye mer visuals enn sopp. LSD kan fort bli altoppslukende når det kommer til visuals, at hele synsfeltet får store svirvler, mønstre osv.

Sopp er bedre for closed eye visuals og indre reiser, det påvirker ikke det eksterne like hardt synes jeg.

Hvis det kun er visuals du er ute etter, så er sopp og LSD feil substans. Da ville jeg heller gått for 2-CB eller noe sånt personlig.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
LSD gir meg mye mer visuals enn sopp. LSD kan fort bli altoppslukende når det kommer til visuals, at hele synsfeltet får store svirvler, mønstre osv.

Sopp er bedre for closed eye visuals og indre reiser, det påvirker ikke det eksterne like hardt synes jeg.

Hvis det kun er visuals du er ute etter, så er sopp og LSD feil substans. Da ville jeg heller gått for 2-CB eller noe sånt personlig.
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg ønsker egentlig en veldig dyp opplevelse i meg selv. Ble introspektiv og ganske eksistensiell i går, men ikke noe i noen drastisk større grad enn jeg er til vanlig. Visuals i seg selv er ikke et mål, men at jeg kan få med meg noen erfaringer som kan gjøre meg til et bedre menneske og åpne persepsjonens dører.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Min tolkning er dosen, at du antageligvis skulle tatt mer.
Det er veldig individuelt hva folk foretrekker her, less is more men more is good og en evig diskusjon hva som er rett. Ihvertfall, du har tålt effekten og ønsket mer, på en større dose kan man gå langt inni seg selv og dra på en indre reise. Så du har bare stukket tåa ned.

Og ja, du bør ha mulighet til å være alene eller å blåse i omgivelsene og fokusere på deg selv. Trippsittere gir trygghet, men de kan også forstyrre.

Naturlig plukket flein kan også være svak, på samme måte som de kan være sterke (genetikk, variasjon)
Sist endret av meaculpaUIO; 18. oktober 2021 kl. 17:27.