Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1709
Har litt høye leververdier, kan jeg røyke hasj? Med eller uten tobakk?

Vet ikke hvilke verdier som var høye men kun en. Ikke noe alvorlig høy (sa legen) men var bittelitt over normal. Kan hasj forverre dette?
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har Hep B (inaktiv vell å merke)
Har fått beskjed av lege å ikke fucke for mye med paracet men ikke noe om hasj og weed.
Sitat av matwoo Vis innlegg
Har litt høye leververdier, kan jeg røyke hasj? Med eller uten tobakk?

Vet ikke hvilke verdier som var høye men kun en. Ikke noe alvorlig høy (sa legen) men var bittelitt over normal. Kan hasj forverre dette?
Vis hele sitatet...
Hasj gjør det ikke noe værre.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kompis av meg som hadde elendige leververdier (mye festing + kyssesyke) fikk beskjed om at alkohol kunne komme til å drepe han, så om han absolutt skulle ruse seg burde han røyke hasj. Går nok helt fint, men dropp tobakken.
Anonym bruker
"Skeptisk Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det mest plausible i så måte måtte ha vært å få i seg kontaminert hasj som F.eks har ecoli. Og er en person med nedsatt immunforsvar. Men det blir utenfor det ts spør om
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kort og godt: Nei.

Kom over en studie som tar for seg cannabis bruk blant de med skadet lever/alvorlige leversykdommer du kan lese den her.

I et mer bredere spekter kan man nevne at THC metaboliseres av Cytochrome P450 enzymene 2C9 og 3A4. De er del av en gruppe enzymer som metaboliserer stoffer via oksidering: De tar for seg metaboliseringen av mange psykoaktive stoffer, medikamenter, mange endogene stoffer som steroider og mye annet

Det er altså en helt vanlig prosess disse enzymene gjør hele tiden, som ikke skaper noen toksiske stoffer, der THC metalboliseres til 11-OH-THC (som er psykoaktivt) og så videre til THC-COOH (som ikke er psykoaktivt) og så skilles dette ut via urin og avføring for det meste.
Sist endret av Dodecha; 6. juni 2021 kl. 20:02.