Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 7389
The title says the question, does cannabis seeds go easy trough the customs?


Som tittelen sier, har tilgang på frø av noen forskjellige strains, lurer på om det går lett gjennom tollen. Dette er en vendor som tar betalt via paypal, kredittkort osv. Eneste grunnen til han gjør betalingen slit er pga han bor i et land der det er lovlig . Det er ikke Amsterdam jeg vet at det er stor sjanse på å bli stoppet derfra Og ikke kom å si det sikkert er en svindler ble enig med han om en avtale at jeg skulle få varen før jeg overfører penger.

Hva tenker dere, om pakken blir stoppet har politiet mye bevis på at det bar meg pga jeg betalte med kort, men er det hvert det?

Har heller aldri dyrket før, så jeg tenker at dette kan bli tråden som hjelper meg gjennom prosessen, og jeg kan poste bilder av planten osv. Dere skjønner hva jeg mener fyfaen jeg hater å skrive.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 12. januar 2021 kl. 02:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Google litt rundt tollen etter corona. Mye artikler osv.

Nei, ingenting går lett igjennom tollen lenger og det anbefales absolutt og holde det innenlands som er tilnærmet risikofritt.

Så spennende at du begynner å dyrke. Hva slags oppsett ser du for deg?

Anbefaler å kjøpe alt innenlands.
Sist endret av BeardedFreak; 12. januar 2021 kl. 02:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Langt flere land enn bare Nederland som blir sjekket grundig..
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Google litt rundt tollen etter corona. Mye artikler osv.

Nei, ingenting går lett igjennom tollen lenger og det anbefales absolutt og holde det innenlands som er tilnærmet risikofritt.

Så spennende at du begynner å dyrke. Hva slags oppsett ser du for deg?

Anbefaler å kjøpe alt innenlands.
Vis hele sitatet...
Ser for meg 5 planter i skapet (stort skap) tar bare å knekker av den veggen i midten og starter å plante med LED-lys og det man trenger og glemte å nevne dette, kunne noen skrevet eller delt en link om hva slags utstyr jeg trenger?


Det med at ting ikke går lett gjennom tollen, tollerne stopper jo myeee men hvem vet kanskje det er mye mer som de ikke vet om? Kan vell evt bestille til min postkasse, og sperre kortet snarest som mulig, så kan jeg si om snuten kommer på razzia eller lignende at det ble stjålet eller jeg mistet det? Vetta faen jeg egt, som som sagt. Vet_ikke_jeg derfor jeg spør her.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
*Bank bank*
Vet_ikke_jeg: Hvem er det?
Utenfor døren: Det er politiet, åpne døren!
Vet_ikke_jeg: Beklager, men noen stjal bankkortet mitt så jeg vet ikke hva dere snakker om.
Politiet: Okei, beklager.. Da har vi ingenting her å gjøre, ha en fin dag videre.

Eeh... det ville vært første gang i historien isåfall.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
*Bank bank*
Vet_ikke_jeg: Hvem er det?
Utenfor døren: Det er politiet, åpne døren!
Vet_ikke_jeg: Beklager, men noen stjal bankkortet mitt så jeg vet ikke hva dere snakker om.
Politiet: Okei, beklager.. Da har vi ingenting her å gjøre, ha en fin dag videre.

Eeh... det ville vært første gang i historien isåfall.
Vis hele sitatet...
Herregud var ikke det jeg mente, i avhøret sier jeg bankkortet mitt ble stjålet og jeg ikke vet om det som har blitt bestilt.

Kjekket opp i det nå, de blir sendt fra Spania.

Amnesia haze, lemon haze, critical, blurberry, ak 47, gorilla glue, hvilke av de Strainene er best?
Sist endret av vet_ikke_jeg; 12. januar 2021 kl. 03:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er ikke frø det verste å bli tatt for, men blir det stoppa så får du nok en henvendelse fra politiet hvis de ikke bare beslaglegger det.
Hvis du skulle bli tatt så har de nok hørt historien som din ganske mange ganger, som at du ikke aner hvorfor du har fått det.

Noen frø er lett å kamuflere sammen med anna krydder eller te hvis selgeren gidder å gjøre en ekstra jobb.

Men som alle sier, bestill innenlands så slipper du stresset og redselen for å bli tatt.
Hei! Har du prøvd å søke på forumet? Syns jeg ser samme spørsmålet daglig.
Frø er nok noe tollen er obs på. Spania er ett kjent land for den type eksport.
R.i.p 23.04.2021
Cannabis frø blir hart slått ned på vis dem blir tatt i tollen.da kommer purken med bikkje ca samme dagen de ble stoppet. H orfor kjøpte du ikke innlands? Er da en dud som selger frø der... men du liker jo å leke cowboy så da får du tåle steiken
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tarm Vis innlegg
Cannabis frø blir hart slått ned på vis dem blir tatt i tollen.da kommer purken med bikkje ca samme dagen de ble stoppet. H orfor kjøpte du ikke innlands? Er da en dud som selger frø der... men du liker jo å leke cowboy så da får du tåle steiken
Vis hele sitatet...
Da må ut bo et sted politiet ikke har mye å gjøre og hundene trenger en luftetur
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Herregud var ikke det jeg mente, i avhøret sier jeg bankkortet mitt ble stjålet og jeg ikke vet om det som har blitt bestilt.

Kjekket opp i det nå, de blir sendt fra Spania.

Amnesia haze, lemon haze, critical, blurberry, ak 47, gorilla glue, hvilke av de Strainene er best?
Vis hele sitatet...
Av de der, liker jeg gorilla glue best. Budsa blir veldig luftig, minner litt om popkorn. Behagelig og kraftig sofarus, den heter gorilla glue pga man blir limt til sofaen. Smaken er ganske syrlig. Min favoritt strain

Men bestill innenlands helst, tollen er ganske på høgget om dagen.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har bestilt frø fra utlandet to ganger, begge for ca 10 år siden. Den første leveransen kom frem uten problemer. Det gjorde det ikke andre gangen..
Fikk en telefon med innkallelse til avhør noen uker etter bestillingen. Nektet å ha noe kjennskap til bestillingen og slapp unna med det.
Anbefaler å finne deg andre måter å skaffe frø på enn å bestille dem fra utlandet. Frø selges lovlig i mange land, så ta deg en utenlandstur når covid har roet seg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har bestilt frø fra utlandet to ganger, begge for ca 10 år siden. Den første leveransen kom frem uten problemer. Det gjorde det ikke andre gangen..
Fikk en telefon med innkallelse til avhør noen uker etter bestillingen. Nektet å ha noe kjennskap til bestillingen og slapp unna med det.
Anbefaler å finne deg andre måter å skaffe frø på enn å bestille dem fra utlandet. Frø selges lovlig i mange land, så ta deg en utenlandstur når covid har roet seg.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke dra lenger enn til Danmark. De har en butikk i Christiania hvor de selger før over disk. Er helt lovlig der(er dog ulovlig så fort du putter dem i jord).
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En bekjent av en bekjent fikk frø gjennom posten for noen måneder siden. Fra ett annet kontinent
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen ganger går det... Noen ganger ikke... Flaks kalles det...


Bruk hue og ikke forsøple forums med sånt som dette.. Det finnes ikke ETT meneske som kan gi deg en fasit på dette..
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det må da være noia nok å gro en ulovlig plante. Unødvendig å ha en pakke med ikke ankomne frø å gruble på i tillegg.
Null stress. Stealth pakke glir lett gjennom etter min erfaring. Har ikke hørt om andre heller som har hatt problemer. Politiet i Oslo bryr seg uansett ikke.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har erfaring fra denne siden?
https://www.nirvanashop.com/
Sitat av Smokey Vis innlegg
Noen som har erfaring fra denne siden?
https://www.nirvanashop.com/
Vis hele sitatet...
hadde holdt meg innenlands, evt til poste resturante når grensene åpner seg igjen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei
Tenker å bestille frø fra Sverige!
Spørsmål?
Vis dem pakker frø pakke i en bok, vill dette vises i x ray maskin på toll?
Anonym bruker
"Stinn Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Smokey Vis innlegg
Hei
Tenker å bestille frø fra Sverige!
Spørsmål?
Vis dem pakker frø pakke i en bok, vill dette vises i x ray maskin på toll?
Vis hele sitatet...
Bøker er ikke X-ray proof. Selvfølgelig vil det vises og se shady ut.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bøker er ikke X-ray proof. Selvfølgelig vil det vises og se shady ut.
Vis hele sitatet...
Hmmmm Javel... Hva annet kan det pakkes i?
Den gang jeg bestilte frø, ble mine 20 frø pakket sammen med noen tusen små perler, pakken ble åpnet og sjekket av tollen men gikk gjennom uten problem.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Den gang jeg bestilte frø, ble mine 20 frø pakket sammen med noen tusen små perler, pakken ble åpnet og sjekket av tollen men gikk gjennom uten problem.
Vis hele sitatet...
Perler?🙂 Hmm hvor bestilte du ifra?
Uff minner meg om når jeg bodde i Sør-Amerika og fikk noe grønt over disken.. Å FYTTTI FAEN så jævlig sykt psykedelisk sterkt.. ikke mye genetisk manipulert saker, hverken fra Nederland elelr andre plasser kan måle seg med solen nei. Stappfullt med frø og husker at jegtenkte, uansett skal jeg alltid få tak på frø i fremtiden... og nå er det visstnok ikke så lett .. sukk. Ikke at jeg trenger men hadde glatt hatt en plante for kos av den typen lol. Til den dag idag har jeg nok ikke skrevet fullt så sprøe dikt som på det forøvrig.
Anonym bruker
"Oppblåst Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestilte i november i fjor og fikk en fin razzia hjemme til meg seint februar. Var snakk om 30 cannafrø fra 2 forskjellige nettsider så jeg personlig har dårlige erfaringer med utenlandabestilling. (Brukte visa) så de vær lett å rette dette i mot meg. Men klarte å formulere i avhør at disse skulle brukes i sommer som "agn" da jeg er veldig glad i å fiske ☺
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bestilte i november i fjor og fikk en fin razzia hjemme til meg seint februar. Var snakk om 30 cannafrø fra 2 forskjellige nettsider så jeg personlig har dårlige erfaringer med utenlandabestilling. (Brukte visa) så de vær lett å rette dette i mot meg. Men klarte å formulere i avhør at disse skulle brukes i sommer som "agn" da jeg er veldig glad i å fiske ☺
Vis hele sitatet...
Dyrt agn��
Bestillt du dette direkte hjem til deg?
Sist endret av Smokey; 5. mars 2021 kl. 18:13.
Sitat av Smokey Vis innlegg
Dyrt agn��
Bestillt du dette direkte hjem til deg?
Vis hele sitatet...
Ble bestilt til adressen jeg har postadresse til ☺ men jæveln snitcha på hvor jeg bodde så ble razzia der jeg bor desverre.
Sitat av snipsilda sjøl Vis innlegg
Ble bestilt til adressen jeg har postadresse til ☺ men jæveln snitcha på hvor jeg bodde så ble razzia der jeg bor desverre.
Vis hele sitatet...
Er alltid noe som fucker det opp...

Hva fikk Du i bot for 30 frø?
Sist endret av Smokey; 5. mars 2021 kl. 22:12.
Sitat av Smokey Vis innlegg
Er alltid noe som fucker det opp...

Hva fikk Du i bot for 30 frø?
Vis hele sitatet...
Venter på svar enda ☺ tror jeg slipper billig da jeg aldri er straffedømt og de skulle jo bare brukes til å eksperimentere med ^^
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av snipsilda sjøl Vis innlegg
Venter på svar enda ☺ tror jeg slipper billig da jeg aldri er straffedømt og de skulle jo bare brukes til å eksperimentere med ^^
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk dette?

Etter litt googling ser jeg at bøter og betinget fengsel i to-tre uker med prøvetid på to år er straffereaksjoner i flere lignende saker fra noen år tilbake.

Det hadde vært interessant å vite utfallet av denne saken, og gjerne noen flere saker, for å sammenligne straffene og muligens danne seg et bilde av hvordan straffeutmålingene har utviklet seg i det siste.
Ser politiet og rettssystemet litt mer gjennom fingrene på dette - eller er det fortsatt like viktig å opprettholde idiotisk høy straff for å kunne sette eksempler til skrekk og advarsel?
Anonym bruker
"Sub-tropisk Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veldig stor sannsynlighet for at det blir stoppet. Frø er en av hovedkategoriene de ser etter.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har bestilt kanskje 15-20 ganger fra en nettside i utlandet. Kommet frem hver gang, og får ett gratis frø innimellom.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har bestilt 3 ganger, stoppet alle gangene. bestilte på forskjellige navn+adresse alle gangene også. fått razzia og prikk på rullebladet.
Anonym bruker
"Vennlig Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle strains du nevnte er prima om dyrket rett,elsker gorilla og ak47
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet dette er en gammel tråd, men det finnes nettsider som garanterer levering.
Jeg har endel erfaring med pakker og måten du gjør det "sikkert" på er å dobbeltpakke i mylar konvolutt. Da går det imellom røntgen, men jeg har et langt forhold til politiet og toll så da er sjansene store for å bli sjekket.
Angående razzia pga frøbestilling så venter politiet noen måneder da det er større sjanse for at en person faktisk har noe planter som utgjør noe.
Politiet vil ikke blande seg bort i en frøbestilling i dag, di har andre ting å gjøre.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Google litt rundt tollen etter corona. Mye artikler osv.

Nei, ingenting går lett igjennom tollen lenger og det anbefales absolutt og holde det innenlands som er tilnærmet risikofritt.

Så spennende at du begynner å dyrke. Hva slags oppsett ser du for deg?

Anbefaler å kjøpe alt innenlands.
Vis hele sitatet...
jeg har fått en pakke stoppet i hele mitt liv, å det var morning glory frø som de sendte videre etter at de åpnet den.

tollerne på grensa har aldri stoppet meg (hundrevis av turer igjennom oppveksten) muligens en kjapp "hei" i vinduet.
det at det er STOR sjans for at man blir tatt er bare vås, du hører ikke alle de som har klart det, men du hører masse folk som har blitt tatt.

ALLE PAKKENE SOM KOMMER HVER ENESTE DAG. de er ikke superhelter, de må bare få tatt litt så de kan skremme folk.
blir du tatt er det klask på lenken om du ikke kan snakke deg ut av det.
Bor man nært grensen til Sverige er det bare å bestille dit da det er lov i Sverige. Så får du handlet litt Brus i samme slengen.

https://posterestantestromstad.no/