Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1884
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lang tid med daglig bruk av speed før man får fysiske abstinenser av å gå av?
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva legger du i fysiske abstinenser? Det meste sitter i huet og kommer av at man har kødda med nevrotransmitterene og balansen deres i hjernen.

Om man har slitt med søvn- og matmangel i perioden man har brukt kan det gjøre det betraktelig vondere å komme av. Og man kan komme til å trenge mye mer tid til å komme seg.

Mange jeg kjente som drev med fart, inkludert meg selv, forsvant gjerne fra verden i minst et par dager da vi kræsjet. Brukte tiden på å sove, presse i meg mat og synes synd på meg selv

Det mest fysiske er i grunnen endringen i overskudd og energinivå, og at kroppen føles unormalt tung og kjip.
Folk opplever avhengighet forskjellig, både den fysiske og den psykiske.

Den lengste perioden jeg har brukt amfetamin i et strekk er ca 1 år. 5-6 dager i uka.
Sluttet på dagen og hadde ingen fysiske plager. Jeg var ganske urolig, trøtt og irritabel
i et par uker. Følte meg som meg selv igjen etter ca. en mnd.

Ikke ta dette som en garanti for hvordan du vil oppleve det.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det som er kjipt er at må nesten ta en linje for å hent posten fikk litt små abstinenser etter noen månder daglig bruk
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil nesten påstå at man begynner å føle seg bedre fysisk etter en kort stund, da Amfetaminkjør kan være ganske så belastende for kroppen.

Psykisk derimot føler man gjerne at det virkelig er noe som mangler.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Folk opplever avhengighet forskjellig, både den fysiske og den psykiske.

Den lengste perioden jeg har brukt amfetamin i et strekk er ca 1 år. 5-6 dager i uka.
Sluttet på dagen og hadde ingen fysiske plager. Jeg var ganske urolig, trøtt og irritabel
i et par uker. Følte meg som meg selv igjen etter ca. en mnd.

Ikke ta dette som en garanti for hvordan du vil oppleve det.
Vis hele sitatet...
Hvordan var vanene dine ifht. søvn og kalorier? Og hva slags doseringer jobbet du med?
Ofte slik:
3-4 (5) dager våken uten mat. Sove og spise 2(3) dager.
Gikk fra 90kg (som er ca 20 for mye) til rundt 70kg. Overspiser når jeg ikke bruker.
Har hatt jojo vekt mellom 80-90 og 70 fem seks ganger de siste 10 årene.
Sist endret av vindaloo; 18. oktober 2021 kl. 13:43.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Huff, det høres ut som en slitsom måte å bruke på :/

Utredet for ADHD?
Slitsom å slitsomt, jeg syns livet uten er mer slitsomt.
Jeg er dessuten nesten like glad i "nedturene". Det er de eneste gangene jeg er ordentlig trøtt og kan sove uten tankekjør.

Har ADHD.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Når jeg er i farta så passer jeg alltid på at jeg ikke tar siste justering så sent at jeg ikke får sove. Har også lært meg å få i meg normal mengde mat. Tar også en haug med vitaminer og kosttilskudd hver dag.

Men jeg tar aldri mer enn 6-7 dager i strekk fordi jeg har vært redd konsekvenser. Men ut fra det dere skriver her så har jeg kanskje vært på den forsiktige siden?

Blir man ikke helt drainet for dopamin og dermed motivasjon etter en stund?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når jeg er i farta så passer jeg alltid på at jeg ikke tar siste justering så sent at jeg ikke får sove. Har også lært meg å få i meg normal mengde mat. Tar også en haug med vitaminer og kosttilskudd hver dag.

Men jeg tar aldri mer enn 6-7 dager i strekk fordi jeg har vært redd konsekvenser. Men ut fra det dere skriver her så har jeg kanskje vært på den forsiktige siden?

Blir man ikke helt drainet for dopamin og dermed motivasjon etter en stund?
Vis hele sitatet...
Jo man blir helt drainet og det kommer sakte men sikkert og plutselig sitter du der i fosterstilling i dusjen for å klare å komme deg på jobb.

Holdt på ca 3mnd, kun helger før jeg skjønte at jeg var avhengig. Men det tok 3 år før jeg klarte å gi meg, på slutten tok jeg et gram i sprøyta om gangen (kun siste 1.5år jeg brukte nål)

Man blir ikke fysisk avhengig, slik som med alkohol opiater og benzo. Men man blir så nedstemt og føler seg så jævlig uten at man gjør alt for å lure seg selv til å ta litt mer
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har tatt speed hver dag i 14 dager, men kun på dagtid. Har spist som vanlig og sovet godt i 6 timer hver natt. Kun snorting og litt dropping.
Kommer jeg til å bli dårlig? I dag er første dag uten. Føler meg frisk og rask både fysisk og psykisk, men det tar kanskje noen dager før jeg merker noe?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har tatt speed hver dag i 14 dager, men kun på dagtid. Har spist som vanlig og sovet godt i 6 timer hver natt. Kun snorting og litt dropping.
Kommer jeg til å bli dårlig? I dag er første dag uten. Føler meg frisk og rask både fysisk og psykisk, men det tar kanskje noen dager før jeg merker noe?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis værre enn du er nå. Men dette kan også være en dårlig ting fordi ved en senere anledning som det egentlig er dumt å ta speed vil du ha minnet om at det gikk fiint disse 14 dagene. Kansje blir det litt værre neste gang men, ikke såå ille sammenlignet med forrige, så plutselig kommer psykosen fra en annen verden eller angst og depresjonsymptomer i 6-8 uker
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ah, ja jeg skjønner. Noterer meg det.

Takk for inputen!
Tror hva miljø du er i, omgivelser, cultur, venner, familie etc. har veldig mye å si når det kommer til avhengighet. Brukte dritmye amfetamin, daglig flere ganger, i en lang periode på Gran Canaria for en 15 år tilbake. Uten å klare å styre meg. Men da jeg kom hjem til Norge klarte jeg instantly - uten problemer - å kutte ned til å nyte det kun i helgen.

Sluttet helt da vennegjengen hjemme fant ut og ga meg ultimatum "oss eller drugs, velg".

Når det kommer til avhengighet er det ofte stoffet selv som får det meste av fokuset (type hvor avhengig er du av stoffet, hvor vanskelig er det å slutte?). Men det er så utrolig mange sekundære faktorer i spill.