Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2716
Av personlige grunner er jeg nå i en krise hvor jeg trenger ett lån, pga jeg er student uten inntekt får jeg ikke innvilget ett lån.

Er snakk om ett lite beløp på 5000kr, så det jeg lurer på er hvordan man får tatt opp lån? Folk som har seriøse gjeld problemer klarer jo å ta opp masse lån men hvordan gjør de dette? Har prøvd 50 ulike sider, men alle sier jeg ikke har kravene som trengs for lån.
du kan jo prøve å skaffe deg et kredittkort med grense på 10 000 kanskje?
Hvis jeg hadde trengt 5000 asap, så tror jeg kunne fått det via venner/familie.

Hvis du er over 18, kan du ikke få et kredittkort av banken din da? Der mener jeg grensa er på 5 eller 10000.
Får du ikke bare automatisk kredittkort i banken din gjennom student/ung-konto?
Med så mange avslag så tenker jeg det er kanskje alt du har sagt i tråden? Har du anmerkninger? Selv studenter pleier å få kontokreditt el kredittkort hos banken sin om det ikke er noen røde flagg.

Uansett. Det å låne penger er sjeldent smart. Mitt tips er å bite tenna sammen, klare deg uten de pengene og finne ut av hva som skal til for at du greier deg uten de. Gå til plasser de deler ut matposer, ta noen runder med dumpster diving, etc. Løser du de problemene du har idag med lånte penger vil du bare skyve de problemene foran deg og må deale med dem senere. Som student er det vel ikke noe som tilsier at du får en snarlig endring i økonomien, så da er det kanskje bare å bli vant til å klare deg på lån/stipend og ferdig med det? Eller så kan du jo skaffe deg en jobb naturligvis. Dette ble veldig generelt, jeg aner jo ikke hva som gjelder i akkurat din situasjon. Men det er mange som går i den fellen når ting blir stramt og økonomien trang, at de løser eller forsøker å løse det med lån. Og det er sjeldent en løsning, det er i beste fall en utsettelse.
Sist endret av _abc_; 27. april 2021 kl. 21:56.