Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1705
Hva slags firmaer er det som kan finne på å sende ut en faktura, uten å sjekke at de har sendt til riktig mottaker?

For eksempel mobilselskaper, hoteller, bilverksteder eller lignende.

Årsaken til spørsmålet er en skoleoppgave + noe privat research.
Hva mener du?
Er du ute etter firma som prøver og lure deg til og betale det som ser ut som en regning?

Blindeforbundet driver og sender ut kalendere og mange betaler for.
Trådstarter
30 2
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Hva mener du?
Er du ute etter firma som prøver og lure deg til og betale det som ser ut som en regning?

Blindeforbundet driver og sender ut kalendere og mange betaler for.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker mest på firmaer som sender ut spesifikke, urettmessige fakturaer. Dessverre har jeg ikke fantasi nok til å komme på noen.

Blindeforbundet er vel bare en uskyldig organisasjon av frivillige?
Sikker på at det er noen som gjør det da?
Nå er ikke jeg sikker på hva du mener, sikter du til scam-bedrifter som sender falske fakturaer , og håper noen betaler.. De finnes mange av de.
Sjekk trygghandel.no svarteliste. https://www.trygghandel.no/no/Selska...er?OrderBy=3#0
Jeg tolker det vel heller omvendt.
TS, lurer du på hvilke bedrifter som kan la seg lure av en svindler som ber om faktura i falskt navn?

Eller, etter å ha undersøkt posthistorikk, er du ute etter noen som kan sende deg falske fakturaer slik at du kan betale og få stimulert «økonomisk utnyttet og ydmyket»-fetisjen din?
Sist endret av Realist1; 7. mai 2019 kl. 04:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
30 2
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Nå er ikke jeg sikker på hva du mener, sikter du til scam-bedrifter som sender falske fakturaer , og håper noen betaler.. De finnes mange av de.
Sjekk trygghandel.no svarteliste. https://www.trygghandel.no/no/Selska...er?OrderBy=3#0
Vis hele sitatet...
Takk for tipset

Opprinnelig siktet jeg til litt mer anstendige firmaer, men du er absolutt inne på noe her.