Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5741
Eg kunne trengt nokon tips til korleis eg får økonomien på riktig veg igjen.

Slit med høg gjeld og kreditorar som masar om betaling. Har drege på meg eit par betalingsmerknader, og rentenivået er mildt sagt høgt. Har lært av feila, og endra forbruket mitt. Òg bestemt meg for å gjera opp alt eg skuldar, for å koma ut av klemma.

Totalt er det snakk om 79 000 kroner, inklusive nokon andre rekningar eg skuldar. Har fast jobb og arbeidshistorikk, men tener ikkje akkurat feitt. Har òg lista opp nokon andre spørsmål eg håpar dykk kan hjelpa meg med:

Har betalingsmerknader. Er det då mogleg å få refinansiert gjeld?
Nokre som har tips til kva for eit bank eg burde velja, eller korleis eg finn eit godt tilbod?
Leste ein annen plass at eg kan trekkja frå etableringsgebyret til refinansieringen på skatten. Stemmer det?
Og til slutt. Korleis vert det med utbetaling av pengane. Betalar banken sjølv rekningane, eller får eg heile beløpet på konto?

Prøvd å kontakte dei du skylder penger og lage en plan på hvor mye du kan betale pr mnd ?

79 000,- er ikke mer enn at du burde rimelig greit få kontroll på det ved å snakke med dei og betale ned dei som evnt er vanskeligst først. Ville heller fått meg en liten ekstrajobb om det er mulig enn å begynne med refinansiering.

Evnt hør med familie (om dei har pengene stående) og se om du kan låne det der og betale tilbake direkte. Du betaler ned 79k på rundt ett års tid om en går inn for det og ikke utsetter problemet så rentene løper.
Enkleste er å ringe et refinansieringsfirma og spør om de kan hjelpe med din situasjon. Det er flere firmaer som retter seg mot privatmarkedet som Blue Step og Oppfinans. Merk bare at du sparer myyyyye penger på kort og hard nedbetaling.
Jeg har vært gjennom dette selv. Det er et helvete når det står på. Den summen jeg skyldte var betydelig høyere enn det du skylder. Jeg dreit meg ut på salg av leilighet og kjøp av enebolig, nok om meg. Jeg kontaktet blue step, en venn av meg som er siviløkonom hanket meg inn da jeg fortalte han det. Disse firmaene tar seg godt betalt, så det de i praksis gjør er å kjøpe gjelden din fra kreditorene og legger på en saftig rente. Har man ingen andre alternativ som refinansiering av bolig(kan være vanskelig med betalingsanmerkninger), salg av verdier eller privatlån så er det disse bankene du må kontakte. Du kan kontakte siviløkonomer som jobber med sånne som oss, hehe. De tar seg betalt de også, men de kan forhandle ned en del av gjelden din hos kreditorene og foretar full uthenting av gjeld. Full uthenting vil si at siviløkonomen leiter etter skjult gjeld hos disse demonene, for det forekommer. Når det ikke kommer inn betalinger fra deg så slutter de å sende deg regninger de vet du ikke kan betale og legger de i en skuff for godgjøring til de ser at du har betalingsevne på lavere regninger, så dukker de opp med en null ekstra. Snakker bare av egen erfaring.

Så min halvveis objektive og halvveis subjektive mening er at du burde kontakte en siviløkonom som kartlegger alt for deg. Så for å skaffe til veie penger burde du snakke med familie hvis mulig om privatlån, snakke med banken, eller selge eiendeler av høy verdi.

Jeg er enig med rfa over her om det viser seg at gjelden er på 79.000 kroner og at du klarer å forhandle frem en betalingsplan med kreditorene.
Jeg er også enig med Don P dersom du ikke har noen andre alternativer som nevnt over.

I mitt tilfelle ble 100.000 kroner + - til over 200.000 kroner på grunn av at kreditorene legger ubetalte krav i skuffen for ulming og heving.
Det ordnet seg for meg med innhyring av siviløkonom og privatlån, for deretter å refinansiere boligen.

Håper dette lange innlegget blir til hjelp for deg!
Lykke til! Send meg gjerne en pm om du lurer på noe.
Trådstarter
5 0
Sitat av Pjongolong Vis innlegg
Jeg har vært gjennom dette selv. Det er et helvete når det står på. Den summen jeg skyldte var betydelig høyere enn det du skylder. Jeg dreit meg ut på salg av leilighet og kjøp av enebolig, nok om meg. Jeg kontaktet blue step, en venn av meg som er siviløkonom hanket meg inn da jeg fortalte han det. Disse firmaene tar seg godt betalt, så det de i praksis gjør er å kjøpe gjelden din fra kreditorene og legger på en saftig rente. Har man ingen andre alternativ som refinansiering av bolig(kan være vanskelig med betalingsanmerkninger), salg av verdier eller privatlån så er det disse bankene du må kontakte. Du kan kontakte siviløkonomer som jobber med sånne som oss, hehe. De tar seg betalt de også, men de kan forhandle ned en del av gjelden din hos kreditorene og foretar full uthenting av gjeld. Full uthenting vil si at siviløkonomen leiter etter skjult gjeld hos disse demonene, for det forekommer. Når det ikke kommer inn betalinger fra deg så slutter de å sende deg regninger de vet du ikke kan betale og legger de i en skuff for godgjøring til de ser at du har betalingsevne på lavere regninger, så dukker de opp med en null ekstra. Snakker bare av egen erfaring.

Så min halvveis objektive og halvveis subjektive mening er at du burde kontakte en siviløkonom som kartlegger alt for deg. Så for å skaffe til veie penger burde du snakke med familie hvis mulig om privatlån, snakke med banken, eller selge eiendeler av høy verdi.

Jeg er enig med rfa over her om det viser seg at gjelden er på 79.000 kroner og at du klarer å forhandle frem en betalingsplan med kreditorene.
Jeg er også enig med Don P dersom du ikke har noen andre alternativer som nevnt over.

I mitt tilfelle ble 100.000 kroner + - til over 200.000 kroner på grunn av at kreditorene legger ubetalte krav i skuffen for ulming og heving.
Det ordnet seg for meg med innhyring av siviløkonom og privatlån, for deretter å refinansiere boligen.

Håper dette lange innlegget blir til hjelp for deg!
Lykke til! Send meg gjerne en pm om du lurer på noe.
Vis hele sitatet...
Jo takk, det hadde vore stas om eg kunne refinansiere gjeld, til tross for ei betalingsanmerkning. Eg har sett meg litt omkring på nettet, og funne noken sider eg trur kan være til hjelp. Til dømes var eg innom denne plassen, med ein oversikt over selskap som tilbyr refinansiering.

Eg eig ikkje egen bolig, så må nok leite etter eit alternativ. Har ikke vurdert Bluestep, så takk for tipset. Så også at Bank2, hadde ein liknande løsning. Takk for hjelp!
Proff skeptiker.
På beløper under 100k så hadde jeg bare gått rett i banken min, forklart hele greia, og spørt om de kunne gi meg et forbrukslån som jeg kunne betalt ned hele greiene på. Bedre med ett lån på 79k med 12-20% rente en 15 lån med 12-20% rente på

Vis du er betalingsvillig, fortell dette til foreldrene dine, og spør om de kan hjelpe deg som kausjonist eller noe! Håper det fikser seg for deg!
Vi har alle vært der pengene ikke strekker helt til!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anbjorg_G Vis innlegg
Eg kunne trengt nokon tips til korleis eg får økonomien på riktig veg igjen.

Slit med høg gjeld og kreditorar som masar om betaling. Har drege på meg eit par betalingsmerknader, og rentenivået er mildt sagt høgt. Har lært av feila, og endra forbruket mitt. Òg bestemt meg for å gjera opp alt eg skuldar, for å koma ut av klemma.

Totalt er det snakk om 79 000 kroner, inklusive nokon andre rekningar eg skuldar. Har fast jobb og arbeidshistorikk, men tener ikkje akkurat feitt. Har òg lista opp nokon andre spørsmål eg håpar dykk kan hjelpa meg med:

Har betalingsmerknader. Er det då mogleg å få refinansiert gjeld?
Nokre som har tips til kva for eit bank eg burde velja, eller korleis eg finn eit godt tilbod?
Leste ein annen plass at eg kan trekkja frå etableringsgebyret til refinansieringen på skatten. Stemmer det?
Og til slutt. Korleis vert det med utbetaling av pengane. Betalar banken sjølv rekningane, eller får eg heile beløpet på konto?

Vis hele sitatet...
Finn ut hva du bruker mest penger på og slutt med det, straks.