Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 4822
Tja, etter en del etterspørsel på "Det kuleste programmet du har laget i hva som helst ? "- tråden bestemte jeg meg i dag for å lage en pizzatimer. Så her er den. I en skikkelig beta 1 utgave.

Enjoy!

Pizza Timer Beta1
Sist endret av RipZ; 19. januar 2003 kl. 23:42.
tøft.. eneste kjipe er at den er always on top
Hva er den kryssboksen til egentlig?
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
nei, ikke vis du lar være å trykke på "Øverst"
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
trykker du på kryssboksen blir programmet stående øverst..
One of the good guys
2rs1's Avatar
Perfekt prog for LAN detta! Melder meg som beta tester..
Ah, det var det den var til
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
fixer sikkert litt flere funksjoner osv på den vis den blir populær nok

btw, noen forslag til forbedringer?
du må skrive på at den kryssboksen er for alltid øverst da
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
jau, var litt dårlig forklart.
Hadde vært tuft med en funksjon hvor du tastet inn hvor varm ovnen var, så regnet den ut anbefalt steketid
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
gi meg talla på hvor lenge en grandis må stå i de forskjellige tempraturene så skal jeg mekke det
Les bakpå pakken du
Nice, likte denne
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
står ikke noe om forskjellige tempraturer, står 12-15min på 225 grader om jeg ikke husker helt feil...
Genial RipZ!
Hvis du gjør det sånn at man kan velge hvilken pizza det er, og slipper å skrive hvor lenge den skal stå i så blir det genialt!
f.eks.

Grændis: 12 min.
Big one: 15 min.
Big one (freah baked): 25 min.

så du kan bare velge hvilken pizza, så finner den ut hvor lenge den skal stå!
Mener att grandiosa er 18 minutter
(men dette er vel litt ekstra, siden jeg ikke varmer opp ovnen)
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
God idè Dweep, men tror nok brukeren må ha en mulighet til å forandre litt på talla oxo, husk noen liker den mer stekt enn andre (har selv alltid grandis minst 15min i ovnen )
One of the good guys
2rs1's Avatar
Skulle bare vært knapper å trykke på, f.eks Grandis, Big One pepperoni... osv.. Så fyllte det inn f.eks 14 min på grandisen så kunne du redigere det sjøl om du ville.. Sikkert litt utydlig forklart men...

[edit]
Ting blir posta før du rekker å skrive vetdu...
[/edit]
en annen ting hadde vært å hatt en knapp for oppvarmet ovn eller ikke oppvarmet ovn om ovnen ikke er varm så går det et par minutter ekstra

Stek deg et par pizzaer og noter resultat
Opprinnelig postet av Maddy
Skulle bare vært knapper å trykke på, f.eks Grandis, Big One pepperoni... osv.. Så fyllte det inn f.eks 14 min på grandisen så kunne du redigere det sjøl om du ville.. Sikkert litt utydlig forklart men...

[edit]
Ting blir posta før du rekker å skrive vetdu...
[/edit]
Vis hele sitatet...
Også skifter den bakgrunn bilde for vær pizza det hadde vært phett...
Genial liten sak, jeg er mektig imponert over den ideen.. Hvis du sånn jobber med den mekker en fin liten side så blir nok den der populær, jeg skal selv hjelpe deg med å spre budskapet hvis ønskelig..

Kunne trengt den før i dag, lagte sendebrett av en big1 da..

Hm, syns egentlig det bildet ikke passet helt, så litt rotete ut..

Hvis du skal lage flere pizza moduser så lag forskjellige bilder til hver pizza.. :P

Btw, hva har du laget programmet i ?
Sist endret av Cyber; 20. januar 2003 kl. 00:14.
har en kompis som har laga noe lignende som det også.. btw så kom han på 2. plass i en konkuranse der det var over flere tusen "påmeldte".
geeniaalt.. lurer på hvor jævla mange ganger jeg har brent mat i ovnen fordi jeg har blitt sittende å knaste på pc.. tøft! ;D
Kan du ikke fikse det slik at timeren(e) kan stoppes eller resettes hver for seg og/eller samtidig?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av HanZen
har en kompis som har laga noe lignende som det også.. btw så kom han på 2. plass i en konkuranse der det var over flere tusen "påmeldte".
Vis hele sitatet...
Most Useless Utility compo da eller ?
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
Får se hva jeg gjør videre. Kanskje jeg forsetter på den en dag jeg kjeder meg

Jeg har laget programmet i Borland Builder c++.
søt liten sak
Kjempe fin! Noe imot om jeg poster en link til den på siden min? Du skal seff få æren..
Ehh.. tør jeg minne dere hvem som faktisk kom på ideen til dette her da? Jo nettop, MEG!
Fint om du fikk lirka inn en 'konsept av: Kleevah' i credits'en, hater folk som ripper uten å credit'e dem som orginalt kom med ideen.

Og til dere som lurer, JA jeg jobber faktisk fortsatt på Grændi Timer 2k3 som er omtrent 100% mere avansert enn dette.
Har satt releasen til 9. Feb, poster en thread med download da.
Gled dere!
Sist endret av Kleevah; 20. januar 2003 kl. 16:01.
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
Anox Cleevah ikke vits til å hisse deg opp...
Har aldri sagt det var min idè (les gjerne den første posten min en gang til), men du er jo så himla treig. Hvem gidder vente flere måneder på et program? Og om jeg hadde brukt mer enn noen skarve timer, så hadde nok dette programmet blitt noe helt annet
Linux mot Windows!
Cola mot Pepsi!
Israel mot Palestina!

Og nå:
Pizzatimer mot pizzatimer!
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
hehe... kan gjerne utfordre deg til en konkuranse Anox :P
yeah
ikke for å disse RipZ, men må si den pizzatimer`n din var like "avansert" som applet`n min... men bra jobba uansett!

ser fram til release Anox!!
En compo? Hehe, feel free liksom.
Jeg releaser min version, som nevnt tidligere, 9. Feb...
Den er, også nevnt tidligere, my bedre mere avansert enn den RipZ har laget. Så hvis dere har lyst til og sammenligne eller lignende så har jeg ikkeno i mot det.

Og RipZ: Jeg er ikke sur på deg eller noe, liker bare ikke folk som ripper fra andre uten å si i fra...Jeg har ikke noe i mot at andre lager pizzatimere, jeg eier ikke patenten eller noe, men jeg synes jeg fortjener en ørliten plass på credits'en... Det er jo, afterall, en genial ide!
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
na1t ikke for å disse deg, men applet'n din funker ikke
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
hehe, jaja. Hvorfor release akkurat 9. Feb?
Og Anox, husk, jeg brukte noen skarve timer på dette.
Begynner å bli en goood stund siden du annonserte at du skulle gi ut en pizzatimer.

Men om jeg noen gang kommer til å utvikle programmet til noe større (noe jeg tviler på), skal du få en egen liten credit
appleten funka da. kanskje du bør prøve å installere java?
Opprinnelig postet av Anox Cleevah
Ehh.. tør jeg minne dere hvem som faktisk kom på ideen til dette her da? Jo nettop, MEG!
Fint om du fikk lirka inn en 'konsept av: Kleevah' i credits'en, hater folk som ripper uten å credit'e dem som orginalt kom med ideen.

Og til dere som lurer, JA jeg jobber faktisk fortsatt på Grændi Timer 2k3 som er omtrent 100% mere avansert enn dette.
Har satt releasen til 9. Feb, poster en thread med download da.
Gled dere!
Vis hele sitatet...
/me gleder meg til en avansert pizza timer...
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
får "load: class pizzaTimer not found"
menmen
Avansert pizza timer... HAHA
Jeg setter 9. Feb som release dato pga. at det er siste dagen på et lokalt lan som arrangeres her, og da for jeg god tid til å debugge og fullføre programmet...
Vet det er en god stund siden jeg kunngjorde grændi timer, og jeg har i tidligere poster sagt ifra at det kunne ta litt lengere tid enn forventet, noe det også gjorde...
Men daton er satt, og 9. Feb er svidde pizza'er en saga blott...
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
bare den ikke blir FOR avansert da
Hva med en Cola timer som sier ifra hvor lang tid en Cola trenger i kjøleskapet før den er blitt kald?
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
ja, hvorfor ikke?
Opprinnelig postet av zyrtec
Most Useless Utility compo da eller ?
Vis hele sitatet...
Nei faktisk ikke, tror det var en konkuranse på rentascripter eller noe slikt. Han vant en tur til E3-messa.
Han ble slått av en feit oste amrikaner:P
Opprinnelig postet av DarkStaar
Hva med en Cola timer som sier ifra hvor lang tid en Cola trenger i kjøleskapet før den er blitt kald?
Vis hele sitatet...
poenget er vel bare at en cola ikke blir FOR kald om du glemmer den i kjølern, det blir en pizza! eh.. varm altså i ovnen!
Opprinnelig postet av na1t
poenget er vel bare at en cola ikke blir FOR kald om du glemmer den i kjølern, det blir en pizza! eh.. varm altså i ovnen!
Vis hele sitatet...
Cola er så godt at ingen vil miste et sekund med å drikke den opp KALD, så hvis man legger med en timer på kjøleskap og fryseboxer så slipper man å glemme colan og lide resten av livet!
genialt.. en LAN timer

Hvor lenge cola'en skal ligge i fryseboksen
Hvor lenge pizzaen skal være i ovnern
Hvor lenge popcornet skal være i microen
Hvor lenge en hold it skal være i microen
Hvor lang tid igjen til colaen mister kullsyren (dette skjer ikke ofte her i gården )
The Rhymenocerous
polle's Avatar
hva er det egentlig som feiler dere, errrrr oss?