Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5825
Hei, jeg har søkt sommerjobb i telenor. En del venner av meg sier at det er veldig dårlig jobb men jeg bryr meg egentlig ikke fordi jeg trenger bare å ha noe å gjøre i sommer. Er det noen her som har noe erfaring som å jobbe som kundeservicemedarbeider?
Sommerjobb er jo ganske chill uansett, så lenge du ikke fucker opp alt får du fortsatt betalt. Gjør du en god jobb og de liker deg, kanskje du kan få en referanse på CVen din?
Jeg var på intervju en gang, og fikk jobben. Etter å ha snakka med folk og "sett hvordan de jobba" dro jeg hjem, og sa opp jobben dagen etter.

De lurte folk, sa de valgte det billigste(200kr) mens jeg så de klikka på noen av de dyreste alternativene(500-600kr). De laget meget personlige avtaler som de neppe ville holde, som å komme til ensomme, gamle damer med kake, eller la seg bli kasta fra brua hvis de lyver(de løy) osv.

Kulturen hadde blitt slik fordi de tjente tilnermet ingen ting hvis de ikke fikk solgt noe(provisjon).
Leste at de fikk en slags kontroll og ble lagt ned måneden etterpå.

Med andre ord burde du ikke gå ukritisk til en slik jobb, men det er heller ikke noen vits i å male fanden på veggen før du har prøvd heller.
Jeg regner med at du ikke kun driver med kundeservice hele tiden? Det blir vel en del salg også?
Tenk over om du har fastlønn eller provisjon, og om jobben din er å lure folk, eller hjelpe de...
Det er mine råd.
Lykke til!
Og kom med update om hvordan jobben er når du har funnet det ut er du snill
Trådstarter
@knert 1 , skal for det meste drive med kundebehandling , har sendt inn en slik intervju på nett og venter på svar.
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
@knert 1 , skal for det meste drive med kundebehandling , har sendt inn en slik intervju på nett og venter på svar.
Vis hele sitatet...
Kundebehandling blir det nok også, men det viktigste for Telenor er ikke at kunden blir fornøyd, men at de tjener penger på kunden, og for å gjøre det må du selge noe til de som ringer deg opp med et problem.
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Kundebehandling blir det nok også, men det viktigste for Telenor er ikke at kunden blir fornøyd, men at de tjener penger på kunden, og for å gjøre det må du selge noe til de som ringer deg opp med et problem.
Vis hele sitatet...
Må drive med mersalg å sa de. Sa jeg hadde erfaring med salg fra før så håper jeg får jobben, kan eventuelt holde dere oppdatert i sommer hvis det blir no interesant
Mye av jobben går ut på å få kundene til å bruke selvbetjeningsløsninger, apper, mine sider osv. Og salg av digitale tjenester. Og svare på sinte kunder som klager over at telenor har sanert fastnettlinja dems. Sikkert grei sommerjobb.
Jeg jobber i en forhandler som leverer Telenor (Heldigvis ikke telefonsalg så skal ikke si for mye om det). Men sånn det er nå til dags er det ofte kontroller på det du gjør. Selger du det du avtaler med kunde, ID kontroll og lignende.

Så det med at man selger mye høyere abo pga provisjon er noe jeg aldri har vært borti, og er noe som personlig ikke blir godtatt i den salgsformen jeg har. Og tror lite på at dette gjelder Telenor eksterne salgskanaler også vært fall sånn det er i dag.

Mye går selvfølgelig på ekstra tjenester som Telenor leverer, alt fra å få sluttbruker til å ta i bruk Min Sky, Mitt Telenor, Forsikring osv + en provisjon ut i fra størrelse på abo man selger inn. Telenor leverer jo ikke på at de er billigst akkurat, der av grunnen de styrker disse ekstra tjenestene de har så mye i det daglige.
Nå er det endel år siden jeg jobbet hos Telenor, men min erfaring er ganske grei. Jeg jobbet riktignok kun med bedriftskunder, og derunder kun med mobil.

Det var mye "Have you tried turning it off and on again?", svare på stortsett enkle spørsmål eller sette opp nye abbonementer/slette gamle/whatever. Det er ikke stort som skjer på førstelinje var den gang da min oppfatning, vi hadde andre linjer lengre "opp i systemet" som tok seg av dypere spørsmål. Fikk bonus om vi oppnådde satte mål for mersalg (pr team) i tillegg til "Opplevd kundeservice". Måtte være aktiv på linjen (i samtale) 4t50m iløpet av dagen, pauser "når vi ville" omtrent, bare vi leverte tida pr dag.

Hendte seg en gang i blandt at en og annen surklete surkuk ringte, men det var stortsett enkeltmannsforetak eller private som hadde havnet i feil kø (fordi de ringte fra en bedriftstelefon). Bedriftskunder flest er interessert i at det skal fungere, ikke bruke masse tid og energi på å kjefte. De jeg snakket med som satt på privatsupport sa at ståa der var mye verre.

Alt i alt en grei arbeidsplass for min del, men ikke noe jeg hadde orket å gjøre i 20 år.