Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 536
Hei. Jeg har et lite problem med min eksterne harddisk...

Jeg har ikke allverdens peiling på dette emnet, men det står ihvertfall på den at det er type "freecom network drive 500GB" Typen man kobler opp til PC'en gjennom en USB...

Og jeg har en Windows vista home basic. Vet ikke om dere trenger å vite noe mer enn det, isåfall er det bare til å si ifra, så skal jeg finne frem mer info om min datamaskin...

Problemet går ut på at når jeg prøver å kopiere diverse ting som ligger inne på stasjon D og C over på den eksterne harddisken får jeg opp meldingen "Filen er for stor for målfilsystemet". Men jeg skal jo egentlig ha 319GB igjen. For å være helt nøyaktig.

Så kan noen smarte folk der ute hjelpe meg med dette?
Du må formatere den Fra fat32 til NTFS. er simpelt.

Start -> Tilbehør -> Høyreklikk på Ledetekst og velg "Kjør som administrator". Nå som du er inne i ledeteksten skriver du: CONVERT "Stasjon"(for meg er dette G /FS:NTFS. Eks: CONVERT G: /FS:NTFS. Du får et spørs. om volumetikett, som er navnet på stasjonen (sannsynligvis "My Book"). Så startes prossessen som tar ca 2min. Så er den ferdig konvertert.

Orket ikke skrive selv, så fant denne på komplett sine sider.
Sist endret av SamC++; 11. juni 2008 kl. 03:23.
Tusen takk for dette! KP til deg.