Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 28187
Jeg har skaffa meg 10 mg metamina... har kun brukt ritalin. Jeg har ikke diagnosen ADHD nei, men skal i utredning.

MEN så står det jo ikke en ting om det på felleskatalogen.

Metamina er jo i alle fall helt rent amfetamin. Har 2 5 mg piller.
Hvordan kan jeg sammenligne en 5 mg tablett, med ritalin 5 mg tabelett?
Lik effekt, dobbel effekt, tredobla effekt? osv,,, Vil jo tro d er mye sterkere enn ritalin? Men jeg vet jo ikke.... assa, jeg får kick på 15 mg ritalin ved snorting...
Men lurer på hvordan jeg skal sammenligne...
Noen som vet?
Sist endret av Dodecha; 25. april 2013 kl. 09:31.
hvordan du kan sammenligne det med ritalin? prøve det?
eller er det jeg som ikke skjønner noe?
Cherie's Avatar
Trådstarter
Sammenligne en dose og styrke! assa er 10 mg rit tilsvarende 5 mg metamina?
Vil vite litt mer før jeg tar en slik tablett. Hva det kan sammenlignes med.

Og får at dette innlegget ikke blir slettet: ja jeg SKAL RUSE meg på det!!
På litt googling så er det flere som føler seg vel på 5mg, men det vesle jeg har skummet gjennom av sammenligning med ritalin er mest skrevet av folk som undrer i mer medisinsk vei og ikke rus
Sitat av Cherie Vis innlegg
Jeg har skaffa meg 10 mg metamina... har kun brukt ritalin. Jeg har ikke diagnosen ADHD nei, men skal i utredning.

MEN så står d jo ikke en ting om det på felleskatalogen.

Metamina er jo i alle fall helt rent amfetamin. Har 2 5 mg piller.
Hvordan kan jeg sammenligne en 5 mg tablett, med ritalin 5 mg tabelett?
Lik effekt, dobbel effekt, tredobla effekt? osv,,, Vil jo tro d er mye sterkere enn ritalin? Men jeg vet jo ikke.... assa, jeg får kick på 15 mg ritalin ved snorting...
Men lurer på hvordan jeg skal sammenligne...
Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du effekten er sterkere?

Uten å ha noe konkret å vise til har jeg ikke inntrykk av at forskjellen er stor, men siden du er usikker er det bare å følge den samme gamle regla: begynn smått.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Merka ikke noe av en 5 mg pille jeg... litt mer våken kanskje...kanskje en smule høyere puls.
Jeg sniffet den da, samme som jeg gjør med ritalin, det kicket ikke på samme måten i alle fall.
5 mg Metamina tar jeg for å få sove Skal en oppnå rus på disse pillene må en ta mange, opp til 8 (45mg) for dagen går under medisinering. 5 mg dextroamfetamin tilsvarer 10 mg Ritalin
ta 3-4 stk så har du en fin oppadgående rus på dem der... Hvordan dem funker ved sammenligning til ritalin aner jeg ikke, anser ritalin for å være noe bøff jeg da... Spiste noen av dem på nittitallet og alt som skjedde var at jeg ble svett under armene og fikk litt hjerteklapp.

Metaminer derimot, der er jeg helfrelst! nomnomnom
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Cherie Vis innlegg
Jeg har skaffa meg 10 mg metamina... har kun brukt ritalin. Jeg har ikke diagnosen ADHD nei, men skal i utredning.

MEN så står d jo ikke en ting om det på felleskatalogen.

Metamina er jo i alle fall helt rent amfetamin. Har 2 5 mg piller.
Hvordan kan jeg sammenligne en 5 mg tablett, med ritalin 5 mg tabelett?
Lik effekt, dobbel effekt, tredobla effekt? osv,,, Vil jo tro d er mye sterkere enn ritalin? Men jeg vet jo ikke.... assa, jeg får kick på 15 mg ritalin ved snorting...
Men lurer på hvordan jeg skal sammenligne...
Noen som vet?
Vis hele sitatet...
selv skyter jeg 60/70 mg av gangen,ingen kick men du blir speedet. kanskje jeg er veldig høydosert så halvparten burde være nok for en som ikke har brukt så lenge som meg " 25 år"
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg tok 10 mg metamina, sniffet det. Merket ikke noe rus assa. Men faen for en puls. den var helt BIpolar assa, hoppet hit og dit. Jeg såg det hoppet på huden mens jeg var helt rolig, noe av det rareste jeg har sett... menmen...

Nå står jeg snart med resept på Ritalin Vært til kun 2 utredningssamtaler, og hun er ganske sikker. + jeg slipper den nevrotesten siden svarene mine på ting var ganske klare på adhd/add. Så om en uke - tre uker har jeg resept...
Dritten er at hun vil ha meg av benzo i utprøvningsfasen.

Jeg er inne i systemet fra før av, så de hadde masse info på meg allerede, derfor jeg slipper så mange timer.
Løy henne oppi trynet om rusmidler og alkohol da... Men hun fikk da vite alt jeg får av legen men ingenting er fast med.
Cherie.

Hvis du skal ruse deg på amfetamin i pilleform, så må du ta MANGE! 10 mg er så godt som ingenting.
Jeg skal ikke ruse meg, jeg skal konsentrere meg.
Og jeg blir ikke ruset av amfetamin før jeg er oppi store doser siden jeg har adhd.
Men merker godt forskjell på med eller uten metamina, selv om det "bare er" 10 mg.
Og du trenger ikke MANGE 10 mg piller metamina for å bli rusa om du ikke har adhd.
Om du ikke er vant til amfetamin kan du fint bli rusa på 20-30 mg. Dette er helt RENT, du kan ikke sammenligne det med gateamfen som er utblanda til tusen.
Cherie...Nå skrev du jo selv ovenfor at du skulle ruse deg på det da. Og nå skal du ikke?
Og ikke sammenlignet jeg det med gateamfetamin heller.
Men rusa og speeda kan jo forsåvidt være være to forskjellige ting da

Men har aldri vært noen særlig speedfreak selv. Opiater var mer min greie.
Det er en litt gammel tråd dette da, så vet ikke hva jeg mente. Og jeg er ikke flink med ord og formuleringer, skriver før jeg tenker osv. Og det er stor forskjell på min oppfatning mellom rusa og speeda. Rus er eufori, speeda er som, ja, speeda...

Jeg bare forventet at amfetamin skulle være sååå mye strekere enn ritalin. Mens det er det ikke på meg i det hele tatt.
Åja, sånn å forstå ja. Da så.

Nå er jo kanskje ikke jeg den best representative til å besvare alle spørsmål her heller kanskje.
Dengang jeg var "aktiv narkoman", så var jeg nok mye mer ute å kjøre enn dere andre som skriver her på forumet. På det værste satte jeg 7 skudd heroin i døgnet.
Hendte jeg tok amfetaminpiller også, og da dytta jeg alltid i meg 10-12 stk i slengen. Ble jo ganske speeda da.
Men jeg var som sagt ikke noen stor fan av amf. Kan ikke huske at jeg tok pulveramf/gateamf i det hele tatt, og jeg skøyt det aldri.

Dette er nok litt av grunnen til at de doseringene dere skriver om her bare virker som sukkertøy på meg.

PS! Er eks-narkoman nå! Slutta med både heroin og benzo.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Æsj. Fordi psykiateren på poliklinikken var borte denne uken fikk jeg ikke startet "ekte behandling" med ritalin *smålig sint* neida, hadde ikke forventa at de var så liberale at de egentlig hadde tenkt å gi meg en resept i dag! Men det var plana liksom, så var en litt bortkasta time. Kunne gått ut med min egen resept liksom... men neste gang blir det vel da, men det blir ikke før etter påske :/

*hat på psykiateren* Jeg kunne sotte her med mine egne lovlige nå...

Istede har jeg gjort noe jeg ikke gidder igjen. Knust og sniffet concerta, herre for er pirkearbeid... Og enda den lange prosessen (første gang) fikk jeg ikke noe lignende ritalin opplevelse engang.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Leser her i tråden at folk har smakt metamin. Jeg har fått tak i noen av dem. Og lurer på en ting det står på pillen R I30 og de er små hvite runde. Betyr dette at de er på 30 mg? Og hvor mange kan jeg ta av dem for å få den optimale rusen?
Cherie's Avatar
Trådstarter
De kommer i 5 mg form bare her til lands i alle fall. lenge siden jeg hadde dem, så husker ikke hva som stod på dem. Er de små som suketter og i løs form?
Ja de smelter lett på tunga og er små som suketter. Men det står 30 på den?
Der de same som ritalin,Har jeg hørt og efart snuser 3 så for du nok efekt.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Metamina er tilsatt en aminosyre som gjør at den MÅ svelges, den omdannes ikke noen andre plasser enn i magesekken. Ikke smelt under tunga eller sniff det er så waste (får effekt av det lille som går ned i magesekken ved sniffing), den har jeg gått på selv inntil jeg satt meg mer inn i det.

qtippz: det er ikke det samme som ritalin nei. Dette er dextroamfetamin, men ulikt dexedrine siden metamina har den teite aminosyra. Ritalin er metylfenidat, et annet virkestoff.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Excuse my english. I am Icelandic, and I love ritaline and adderal. How do you get it as a prescription. I do believe that I might actually requare it as a medication. I am simply abusing it instead of using it how I should. Can a 28 year pesr

Thank you.
I think you have to have ADD or ADHD . I got ADD and I really want dexedrine instead of ritalines ( used to use rits when I was younger )...
▼ ... flere år senere ... ▼
Som rusmiddel, er min erfaring at Metamina er mye bedre enn alle andre "opp" stoffer. Jeg kan ta 10mg på dagen, spise og sove om kvelden, og våkne og fortsatt kjenne virkningen dagen etter.

Det er, som rusmiddel, 100% bedre en såkalt makka eller pepper. Om du da ikke liker å sitte oppe i flere døgn og tygge på tenna dine :-)
Pga pillens vekt (rundt 0,2 gram) og at den bare inneholder 5mg betyr det at bare rundt 3% av pilla er amfetamin. Derfor er det meningsløst å snorte, sansynligvis vil virkestoffet bare sette seg mellom bindemidlene oppi nesa før det enten når magesekken eller i papir etter du har snytt deg. Jeg syns de gir en mye smoothere, dog mildere buzz (tatt rundt 20mg) enn gateamfetamin. Men for meg er amfetamin et stoff som egentlig ikke egner seg til å ta doser som gir ordentlig rus, pga alle bivirkningene. Blir litt som å prøve å ruse seg på koffein. Men en liten stripe om morgningen er fint
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Uenig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan metaminer deles i to, evt flere deler?
Herrejesus... Ja selvsagt kan de deles i 2, 4, 6,7,8,9,10 eller hvor mange du nå enn måtte ønske.. du kan til og med knuse flere til pulver og represse dem om det er din kopp kaffe..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan metaminer deles i to, evt flere deler?
Vis hele sitatet...
Er det delestrek? Det gir ofte en indikasjon på at en tablett er ment for å deles, eller så vet du ikke hvor mye virkestoff du får i deg selv om du deler på to/2/two
Anonym bruker
"Uenig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ztaale Vis innlegg
Herrejesus... Ja selvsagt kan de deles i 2, 4, 6,7,8,9,10 eller hvor mange du nå enn måtte ønske.. du kan til og med knuse flere til pulver og represse dem om det er din kopp kaffe..
Vis hele sitatet...
Så kunnskapsrik du da! Går vell ann å svare litt ordentlig
Anonym bruker
"Uenig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil 5 mg gi noen effekt?