Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1131
Er 1 gram med flein eller sterk cubenser nok til å gi meg noen nye perspektiver?
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Halla, jeg har ikke noe særlig peiling på psykedeliker, men jeg trur det går mye på tankegangen og hvor åpen du er til og endre livsyn. Regner med det ikke bare er og spise en sopp så plutselig har du endret livvsyn. Jeg har hørt om folk som mikrodoserer og har hatt effekt av det. men jeg trur jaggu meg ikke 1 gram sopp vil gjøre noe om du spiser det kun en gang, med en forventing over at det endrer livsynet av seg selv. Jeg vet hvertfall en rusdose er litt mere en et gram hvertfall.

Håper noen andre som har mere peiling på dette kan svare deg.
Anbefaler deg å starte med 0.6 gram (en lvl 1 trip) om du ikke har tidligere erfaring bare for å føle litt på vannet og hvordan psykadelika head spacet er. Sånn at du ikke får en dårlig opplevelse om du er førstgangsbruker. Det kan fort bli litt hektisk på høyere doser.

Men ja, om du vil ha aha opplevelser og innsikt til forandring så må du nok litt opp i dosering.
Min erfaring er at 1.7g (en lvl 3 trip) åpner mer for forandring en de lavere levels. Da kunne jeg føle nærvær fra entiteter og hadde en veldig åndelig tur.

Prøv heller å se på det som en prosess istedenfor en nøkkel, om du skjønner. Den neste opplevelsen bygger på den foregående osv. Du kjenner når du er moden for en ny tur i sopp land.
Lykke til!

her er trip levels for flein:
Dosage:

Lvl.1 0.6g
Lvl.2 1.0g
Lvl.3 1.7g
Lvl.4 2.7g
Lvl.5 3.6g

Her er trip levels for cubensis bare til informarasjon så doseres de litt høyere en vanlig spiss flein.

Dosage:

Lvl.1 0.8g
Lvl.2 1.3g
Lvl.3 2.3g
Lvl.4 3.6g
Lvl.5 4.9g
Sist endret av spongenova; 19. januar 2022 kl. 15:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Psykedeliske midler har i seg selv ikke så god effekt på det alene, det er hva du som opplever det som bestemmer hvor mye eller lite du blir påvirket i etterkant. De hjelper deg bare med det å se andre perspektiver og åpner deg mer opp for endring enn hvis du var edru. Men endringer må komme innenifra, og å forvente det at midlene alene skal gjøre noe særlig annet enn å gi deg en opplevelse blir litt naivt spør du meg.

Men JA, det er mer enn nok til å gi deg andre perspektiver og potensielt endre deg eller livssynet ditt totalt, men da må du jobbe for det.

Jeg personlig liker å skrive ned temaene og tankene jeg har rundt det jeg vil prøve å finne et svar eller en mening til i både skriftformat og tankekart, og diskutere det med en som er edru og godt planta med begge beina på jorda. Jeg tar det opp på video eller får hjelp med å skrive ned det jeg tenker og analyserer det når jeg er edru igjen. Har gjort det samme når jeg har tatt det alene, men da med mindre doser enn jeg ville tatt sammen med en sitter. Hva som funker for deg er det kun du som kan finne ut av, dette er bare min metode.

Min første lærdom jeg fikk ut av mine opplevelser med psykedeliske midler er at alt er opp til deg som enkeltperson. Jeg er "gud", du er "gud", vi er alle en gud i vår egen tilværelse/verden/univers. Det er hva du gjør med denne makta som bestemmer hva du vil få ut av dette, ikke middelet i seg selv.
Er 1 gram med flein eller sterk cubenser nok til å gi meg noen nye perspektiver?
Nei.
Du må nok opp i dose før det blir noen forandringer på deg. 1g er en leke-dose, for å ha det gøy og fnise på. Skal du få nye perspektiver må du nok doble, om ikke triple, dosen.
Nok til å oppleve nye perspektiver, langt fra nok til å få livsendrende opplevelser.