Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3265
jeg har lyst til å gå fra norge og rundt i europa så til asia og bare vandre rundt. hva burde jeg gjøre? er dette umulig å gjøre? kan man sove ute eller hva burde jeg gjøre hvis jeg skal sove ute osv.
Det fins vandrestier der man kan sove i hytter langs ruta eller i kloster og lignende. Pilegrimsleden i utlandet har jeg hørt mye bra om. Lest om det ?
Er ikke alle land som slipper deg inn hvis du sier til grensekontrollen at du har tenkt å sove ute. Mange land i Asia krever at du viser booking på et hotell/hostel/Airbnb før de slipper deg inn. Dette er nok mulig å lure seg unna, men tror ikke jeg anbefaler å satse på det.
Samme gjelder billett som viser at du skal ut av landet igjen. Jeg ble nekta å sjekke inn da jeg skulle på et fly fra Kambodsja til Vietnam.

Hold deg i Europa i så fall hvis du skal gjøre som du skriver - ellers så koster det ikke all verdens å leie et greit rom i Asia, det bør du ha råd til
Sist endret av WouwseP; 5. november 2021 kl. 01:14. Grunn: Leif
Om du skulle bestemme deg for å droppe vandringen og heller gå for kjøring, join Mongol Rally neste sommer.

det er noen av det mest usaklig morsomme jeg noen gang har deltatt på

https://www.theadventurists.com/adve.../mongol-rally/
Ja men du kommer ikke langt uten penger. Mat koster, ferdsel koster, overnatting koster

Vet om en dude som skulle prøve å reise fra A til B gjennom Europa uten penger og satsa på å sove på sofaer til folk han ble kjent med. For å si det sånn gikk ikke det spesielt bra for få er interessert i å ha en hjemløs turist de ikke kjenner i hus så han posta masse på nett fra at han sov i tuneller, ble arrestert for å sove i park, ble dritsyk noen uker fordi han hadde sovet med rotter og trygla hver enkelt han hadde på sosiale medier om å sende han penger hele turen.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Om du skulle bestemme deg for å droppe vandringen og heller gå for kjøring, join Mongol Rally neste sommer.

det er noen av det mest usaklig morsomme jeg noen gang har deltatt på

https://www.theadventurists.com/adve.../mongol-rally/
Vis hele sitatet...
Ser ut som at OP ikke kan joine før 2023 da