Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2808
Hei freaks!

Hva er deres favoritt westernfilmer? Gjerne skriv en kort eller lengre begrunnelse.

Jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig bevandret i denne sjangeren i forhold til flere av de andre sjangrene.

Disse filmene er mine 3 favoritter, i vilkårlig rekkefølge:

Tombstone 1993
- Val Kilmer spiller kanskje sin kuleste karakter, Doc Holliday.

Young Guns 1988
- En brokete gjeng unge menn som skal hevne sin sjef. Emilio Estevez spiller Billy the Kid, hans mindre kjente halvbror Charlie Sheen er også med i filmen.

Geronimo 1993
- Wes Studi spiller den kjente apachekrigeren. Denne har jeg bare sett en gang. Husker jeg likte den veldig godt. Om noen har tips på hvordan å anskaffe seg denne digitalt så er jeg takknemlig for hjelp.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
- Django Unchained, et kreativt mesterverk
- Hostiles 2017, nyere og intens
- A Million Ways to Die in the West og The Ridiculous 6, veldig morsomme western komedier
Jeg liker spaghettiwestern, på grunn av nihilismen, de langtrukne stirrekonkurransene og de nerveskrapende lydsporene. Once upon the time in the west, f eks.

Ikke akkurat en film, men serien Deadwood er fin.
Likte True Grit (2010) ganske godt.
Strålende prestasjon fra en veldig ung (14-15?) Hailee Steinfeld hun er verdt filmen alene.
Sist endret av vindaloo; 2. september 2021 kl. 15:09.
Godless på netflix, eller deadwood på hbo. Serier tho..
Magnificent 7
På høyde med the good the bad and the ugly for meg. Inneholder alt det gode i en Western.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Geronimo 1993
- Wes Studi spiller den kjente apachekrigeren. Denne har jeg bare sett en gang. Husker jeg likte den veldig godt. Om noen har tips på hvordan å anskaffe seg denne digitalt så er jeg takknemlig for hjelp.
Vis hele sitatet...
+1 den skulle jeg gjerne sett
Sitat av Gloss Vis innlegg
+1 den skulle jeg gjerne sett
Vis hele sitatet...
Hvis nedlasting av torrent filer er et alternativ for deg, så har jeg sett at den er tilgjengelig.
Som en BluRay rip, så den er digitalisert.
Teller The Revenant som western? I så fall er den med.
The Hateful Eight
Shane

Edit: vil slenge med Dances with Wolves også, vanskelig å velge mellom den og Shane
Edit2: jeg dropper Shane og Dances.. til fordel for butch cassidy and the sundance kid
Sist endret av moret; 2. september 2021 kl. 18:05.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Teller The Revenant som western? I så fall er den med.
The Hateful Eight
Shane

Edit: vil slenge med Dances with Wolves også, vanskelig å velge mellom den og Shane
Edit2: jeg dropper Shane og Dances.. til fordel for butch cassidy and the sundance kid
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte å ta med butch cassidy jeg også, knakende god den!
Sist endret av Taxidriver; 2. september 2021 kl. 18:09.
El Topo (1970)
Alejandro Jodorowskys psykedeliske mesterverk, temmelig unik. Ikke like fargerik som The Holy Mountain, men fortsatt veldig trippy. Så fullt av symbolikk at det blir nesten ikke noe annet til tider.

Bone Tomahawk (2015)
Action horror western mix med noen skumle folk som bor i huler og må drepes av noen temmelig uspiselige cowboyer. Kurt Russel og Matthew Fox(faktisk) gjør veldig gode roller. Mer moderne og blodig\brutal enn de klassiske western og de har kannibaler. Noen heldigvis ganske udefinerte mørke krefter. Veldig underholdende film fra en interessant filmskaper

Blueberry (2004)
Husker ikke så mye av den annet at det var imponerende ukonvensjonell western med mye trippy shit. Ganske imponerende rolleliste, men jeg tror den er litt som Jodorowskys film at den driter i om du skjønner hva som skjer eller ikke.
Sist endret av Bothrops; 2. september 2021 kl. 18:17.
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg liker spaghettiwestern, på grunn av nihilismen, de langtrukne stirrekonkurransene og de nerveskrapende lydsporene. Once upon the time in the west, f eks.

Ikke akkurat en film, men serien Deadwood er fin.
Vis hele sitatet...
Deadwood har jo blitt til en film. Ganske sikker på den ligger på HBO.

True Grit er en med Jeff Bridges jeg mener å huske var bra

Og The hateful eight mener jeg er undervurdert.

Gikk fort i svingene der og ser at begge mine forslag allerede er nevnt, men da skjønner du at de er bra da
Sist endret av NodSquad; 2. september 2021 kl. 19:09.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Deadwood har jo blitt til en film. Ganske sikker på den ligger på HBO.
Vis hele sitatet...
Åja, visste jeg ikke. Er den bra?
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Jeg tenkte lenge på å ta med «Den siste Mohikaner», den er veldig bra, men den er jo ikke det man tenker på når man sier westernfilm? Wes Studi er forøvrig med i denne også.
Sitat av *pi Vis innlegg
Åja, visste jeg ikke. Er den bra?
Vis hele sitatet...
Jeg så aldri ferdig serien deadwood engang jeg. Synes ikke den var noe særlig så har heller ikke sett filmen
Av Sergio Leone, med Clintern. Faen meg favorittfilmene mine. Bra på syre.

A Fistful of Dollars
For A Few Dollars More
The Good, The Bad and The Ugly
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Junkie Vis innlegg
Av Sergio Leone, med Clintern. Faen meg favorittfilmene mine. Bra på syre.

A Fistful of Dollars
For A Few Dollars More
The Good, The Bad and The Ugly
Vis hele sitatet...
Spørs om jeg ikke skal gi den triologien et forsøk
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Spørs om jeg ikke skal gi den triologien et forsøk
Vis hele sitatet...
Den kan potensielt falle godt i smak. Stor filmkunst og bra historier og karakterer, med soundtrack av Ennio Morricone. Se dem i riktig rekkefølge hvis du kan.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Junkie Vis innlegg
Den kan potensielt falle godt i smak. Stor filmkunst og bra historier og karakterer, med soundtrack av Ennio Morricone. Se dem i riktig rekkefølge hvis du kan.
Vis hele sitatet...
A fist full of dollars ligger på Viaplay. Satte på den nå