Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2354
hei, er på ferie, er på et relativt fint hotell, naboen bråker noe jævlig.
har en mistanke om at han er funksjonshemmet, han skriker som faen hvert 5 min, vergen hans prøver å ha på musikk osv for å roe han ne.
jeg får ikke sove pga dette bråket, er det lov å spørre hotelleiger om å bytte romm? vil helst ikke dette, noen ideer?
Vanskelig situasjon.. Spør om rombytte du.
Ville klaget til resepsjonen når det bråkes (ikke f.eks morgenen etter) så de kan komme å høre det selv.
Si at du må ha et annet rom, du har betalt for en vare du ikke får.
Hvis du har kjøpt pakkereise så det sikkert best å gå via deres representant.
Fint hotell = god service

Det er ikke ufint å snakke med eieren på en rolig og høflig måte å be om et nytt rom.

Ikke vær så konfliktsky at dette ødelegger ferien din.
Null stress å be om å bytte rom.
Kjør på! Burde gå helt fint om du forklarer resepsjonen det du fortalte oss. Lykke til
Dette er ikke frekt å spørre om. Selv jeg som ikke maser så mye hadde gjort dette. Ikke sånn det skal være på hotell.
Helt normalt og innafor å be om nytt rom når det du har ødelegger ferien din. Vær hyggelig men bestemt, ikke sint og nedrakkende for det er jo ikke hotellet sin feil at naboen bråker
Det er ikke frekt å spørre om å bytte rom. Er det et annet tilsvarende rom ledig pleier de ikke å ha noe problem med å bytte for deg. Om du nevner problemet med naboen blir de sikkert meget forståelsesfulle og tilbyr deg et nytt rom. Så lenge du legger alt fram på en høflig og skikkelig måte.
Som nevnt mange ganger i tråden så er det garantert best å ta dette med resepsjon, og det er hverken frekt eller urimelig å spørre om å bytte rom om du opplever at naborommet har litt mange kromosomer og det går utover nattesøvn. Om hotellet ikke er fullbooket så er det stor sannsynlighet at de hjelper deg med dette.
Jeg har bedt om å bytte rom selv, og det var ikke noe problem, så lengde det er ledige rom. Ene gangen sa jeg bare at jeg ikke likte utsikten, nada problemas señor.