Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6548
Er på utkikk etter en brukbar, men enkel løsning for å motta SMS ved strømbrudd og når strømmen kommer tilbake igjen.

Jeg har kikket litt rundt og funnet flere mulige løsninger som f.eks Eco-starter fra Sikom eller bruk av en SmartUPS som kan utføre kommandoer ved strømbrudd. Jeg har også sett litt på sider som DealExtreme o.l, men utvalget virker begrenset.

Jeg vet at det finnes en del kamera slik som GSM-kameraene til Youthnet som kan sende SMS ved strømbrudd, men jeg har generelt dårlig erfaring med disse.

En SmartUPS kunne fungert bra, men det vil kreve at jeg setter opp flere enn én. Linjen(utstyr som switcher, routere,) ut skal jo også ha strøm for å kunne sende SMS via en netttjeneste e.l. Prisen blir derfor litt i overkant av det jeg hadde sett for meg.

Det optimale ville være en enkel sak som kan plugges rett i 230v-stikk med SIM-kort og batteri som settes til å sende SMS til et predefinert telefonnummer ved strømbrudd.

Noen har testet ut eller vet om gode løsninger for å oppnå dette? Jeg har ikke fastsatt noe budsjett, er mest interessert i å høre løsningene som finnes/andres erfaring.
Jeg bruker SafeTel. I hovedsak koblet på brannvarslingssystem.
Denne sender også sms og epost ved strømbrudd og når strømmen kommer på igjen.
Den har flere alarminnganger så du kan koble på mye forskjellig utstyr her, f.eks innbruddsalarm, brannalarm, kjøle/frysetemp, etc etc.
Kommunikasjon går via batteri/gsm til en sentral som sørger for videre kommunikasjon ut mot f.eks deg.
Har hatt den i 3-4 år nå og det fungerer ypperlig.
åssen pris ser du for deg?
Uten å ha erfaring med varen ser denne ut til å dekke dine krav: http://www.ebay.com/itm/GSM-Power-Fa...item4abdad6075
Sitat av haxxor Vis innlegg
åssen pris ser du for deg?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke fastsatt noe budsjett, er mest interessert i å høre løsningene som finnes/andres erfaring.

Sitat av anVa Vis innlegg
Jeg bruker SafeTel. I hovedsak koblet på brannvarslingssystem.
Denne sender også sms og epost ved strømbrudd og når strømmen kommer på igjen.
Den har flere alarminnganger så du kan koble på mye forskjellig utstyr her, f.eks innbruddsalarm, brannalarm, kjøle/frysetemp, etc etc.
Kommunikasjon går via batteri/gsm til en sentral som sørger for videre kommunikasjon ut mot f.eks deg.
Har hatt den i 3-4 år nå og det fungerer ypperlig.
Vis hele sitatet...
Dette virker litt som løsningen til Sikom og hadde vært suveren dersom jeg hadde hatt bruk for de andre tjenestene. Kjekk å ha i bakhodet.

Sitat av Vesuv Vis innlegg
Uten å ha erfaring med varen ser denne ut til å dekke dine krav: http://www.ebay.com/itm/GSM-Power-Fa...item4abdad6075
Vis hele sitatet...
Det er akkurat en slik jeg er på utkikk etter! Brukbar pris også.