Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1705
Hei.

ER jeg ille ute om pcen min ikke vil åpna programmer eller gjenopretting? der det skal stå åpne står det Klipp ut
Datan måtte restarte så jeg restarta den. og nå er det plutselig sånn.
prøver og åpne med Kjør også det går ikke ... Det virker osm om min hardisk er borte eller no.
Jeg vil helst ikke miste fila mine.


Sorry skrivefeil er bare litt stressa
Sorry hvis det er i feil tråd.
Vær så snill ikke slett tråden min.

Tusen Takk for hjelp.
Harddisken din er neppe borte dersom du faktisk booter OS'et.

Jeg ville anbefale deg å restarte maskinen nok en gang, er problemet enda der kan det være korrupte systemfiler som skaper krøll, noe som ofte kan være forårsaket av en defekt HDD.

En reinstall kan løse problemer iallefall midlertidig.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Harddisken din er neppe borte dersom du faktisk booter OS'et.

Jeg ville anbefale deg å restarte maskinen nok en gang, er problemet enda der kan det være korrupte systemfiler som skaper krøll, noe som ofte kan være forårsaket av en defekt HDD.

En reinstall kan løse problemer iallefall midlertidig.
Vis hele sitatet...
Det må ha skjedd mens jeg logga inn?
Men tenk om pcen ikke starter igjen
Jeg trur jeg har sånn DEllRestore og DEllutility liggende på datan

Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg
Det må ha skjedd mens jeg logga inn?
Men tenk om pcen ikke starter igjen
Jeg trur jeg har sånn DEllRestore og DEllutility liggende på datan
Vis hele sitatet...
Sorry dobbelpost
Men nå restarter jeg. og håper alt funker fin. Hvis det ikke går mister jeg mye passord

Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg
Det må ha skjedd mens jeg logga inn?
Men tenk om pcen ikke starter igjen
Jeg trur jeg har sånn DEllRestore og DEllutility liggende på datan



Men nå restarter jeg. og håper alt funker fin. Hvis det ikke går mister jeg mye passord
Vis hele sitatet...
SAmme problemet fortsatt
Sorry Dobbelpost
Virker osm om filene er i %SystemRoot%
Sist endret av Tdk-Ottar; 25. september 2010 kl. 23:43.
kan du ikke bare legge inn filer\ passord etc du trenger på minnepinne eller extern hardisk elsn og ta en clean instal?
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
[COLOR="Red"]Tilleggsinformasjon til Første Innlegg[/COLOR]

Jeg glemte og nevne at jeg skulle fikse Windows Update så det funker igjen.

Jeg var inne og endra i regedit det jeg fikk beskjed om. (Det var bare og gi meg tillatelse til en mappe), når jeg hadde gjort det så skulle jeg restarte Pcen. Da trykka jeg "Start på nytt". så kom jeg til Windows avslutter... den varte og varte hadde vel holdt på i 10 min ca, men plutselig kom broren min bort til meg og trykte inn avslutt knappen, mens den avslutta. ( Sånn at det blir restarte på feil måte.)

Håper dere skjønner det lange jeg skrev der. (Snart vært oppe i 2 Døgn)

Kan det ha noe sammenheng med det at ikke ting funker normalt som jeg har forklart i første post?

coyote93 skrev: kan du ikke bare legge inn filer\ passord etc du trenger på minnepinne eller extern hardisk elsn og ta en clean instal?
Vis hele sitatet...
Svar til coyote96: Hmm. Det går ikke det. Får ikke kopiert det. Hadde jeg kunne det hadde jeg jo bare brent dokumenter jeg trengte. Jeg har mange Passord og filer jeg må ha.
Det hadde blitt litt dårlig også. fordi jeg får ikke åpna mapper jeg må bruke denne Mappe funksjonen.
Når jeg skal åpne filer nå så må jeg skrive i kjør. Det er tungvint når jeg skal lage notisblokk.
Putt harddisken i en annen PC og hent filene, og deretter reinstall.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av Ozma Vis innlegg
Putt harddisken i en annen PC og hent filene, og deretter reinstall.
Vis hele sitatet...
Da må jeg ha en Pc til som funker og min bærbare har streika. Hva skal jeg bruke for og få til det?
Kan vel alltids få lånt Pcen til mamma og pappa.(Hvis jeg kan bruke Bærbar Pc til og hente filene)

Og når jeg har fått skaffa tingene jeg trenger, kan jeg bare sette opp et system med filene jeg har henta ut. Og bruke filene til og brenne en WinXp setup Cd med Drivere og alt jeg må ha på cden?? (Mangler jeg noen filer så installerer jeg det fra nettet.


Men jeg kan ha funnet en løsning.
http://www.computer-juice.com/forums...eing-sod-4411/ Der står det om
Det er en sånn BlueScreen greie før jeg kom ned til den her (Jeg har oversatt. Det er opprinnelig svensk)
Neste opp vi se på hva som forårsaker BSOD i første omgang, og hvordan du kan fikse dem!
Årsaker BSOD?
I XP, stoppe meldingene er vanligvis en av fem former: Jeg trur jeg har den 3 eller den 5
Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg
Da må jeg ha en Pc til som funker og min bærbare har streika. Hva skal jeg bruke for og få til det?
Kan vel alltids få lånt Pcen til mamma og pappa.(Hvis jeg kan bruke Bærbar Pc til og hente filene)

Og når jeg har fått skaffa tingene jeg trenger, kan jeg bare sette opp et system med filene jeg har henta ut. Og bruke filene til og brenne en WinXp setup Cd med Drivere og alt jeg må ha på cden?? (Mangler jeg noen filer så installerer jeg det fra nettet.


Men jeg kan ha funnet en løsning.
http://www.computer-juice.com/forums...eing-sod-4411/ Der står det om
Det er en sånn BlueScreen greie før jeg kom ned til den her (Jeg har oversatt. Det er opprinnelig svensk)
Neste opp vi se på hva som forårsaker BSOD i første omgang, og hvordan du kan fikse dem!
Årsaker BSOD?
I XP, stoppe meldingene er vanligvis en av fem former: Jeg trur jeg har den 3 eller den 5
Vis hele sitatet...
Dersom windows har streika, er det ikke verre en å boote opp en random live linux distro og føre over alle filene dine til en ekstern disk/minnepenn/gud vet, for så å installere windows på nytt. Pretty easy.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg
Dersom windows har streika, er det ikke verre en å boote opp en random live linux distro og føre over alle filene dine til en ekstern disk/minnepenn/gud vet, for så å installere windows på nytt. Pretty easy.
Vis hele sitatet...
Ok...

Kan feilen bli borte om jeg Angrer siste Systemgjenoppretting ?
Den siste jeg tok var 22.September.2010 23:05

Det er 2 feilmeldinger jeg husker
1 Ingen tilgang til Windows Management Instrumentation-programvaren. Det er mulig at Windows Management-filer mangler eller er flyttet.

2 Diskbehandlingskonsollen kan ikke koble til den eksterne datamaskinen fordi den eksterne diskbehandlingstjenesten ikke er i unntakslisten for Windows-brannmuren. Legg til den eksterne diskbehandlingstjenesten (dmremote.exe) til unntakslisten i Windows-brannmuren, og prøv på nytt..
Det som er Tryggest hvis du skal ha filene ut uten fucke til noe, vil jeg si er @Public_htmL++ s forslag.
Men system gjennoppretting kan fungere det også. prøv
Prøvd å tatt backup fra sikkerthetsmodus? Og var det sp3 du skulle oppdatere til?
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Prøvd å tatt backup fra sikkerthetsmodus? Og var det sp3 du skulle oppdatere til?
Vis hele sitatet...
DxDiag brukte jeg for detta

System Information
------------------
Time of this report: 9/26/2010, 19:35:44
Machine name: TEMMELIG_BONN
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.100427-1636)
Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))
System Manufacturer: n/a
System Model: n/a
BIOS: n/a
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
Memory: 1014MB RAM
Page File: 348MB used, 2088MB available
Windows Dir: CWINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode

prøvde gjennoppretting. Dem hadde fjerna alle oppføringer absolut alt så jeg tok Angre siste men det funka ikke. fikk beskjed om at jeg ikke kunne tilbakestille når jeg logga på windows igjen. Sorry skrivinga asso
Var borti samme drit engang etter å ha innstalert SP3. Husker jeg rett fikk jeg etterhvert lurt meg inn i windows (sikkerhetsmodus, spam trykke f8 om jeg ikke husker feil) og fikk fjerna servicepakken og tatt backup. Fikk lasta ned pakken manuelt senere, men bestemte meg likevel for å formatere. Windows kan være fult av dritt
Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg
plutselig kom broren min bort til meg og trykte inn avslutt knappen, mens den avslutta. ( Sånn at det blir restarte på feil måte.)
Vis hele sitatet...
Bror'din slo av pc'n?
faan for en idiot.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Var borti samme drit engang etter å ha innstalert SP3. Husker jeg rett fikk jeg etterhvert lurt meg inn i windows (sikkerhetsmodus, spam trykke f8 om jeg ikke husker feil) og fikk fjerna servicepakken og tatt backup. Fikk lasta ned pakken manuelt senere, men bestemte meg likevel for å formatere. Windows kan være fult av dritt
Vis hele sitatet...
Fikk du åpna programmer normalt? eller måtte du ksrive for og åpne programmet???
Eks CDocuments and Settings\Ottar *******\Mine dokumenter for og åpne mine dokumenter.
1. Ikke tull med RegEdit uten at du vet hva du gjør
2. Last ned en linux-distro, feks ubuntu, brenn den på DVD eller legg den på en minnepenn.
3. Kjør PCen din i Ubuntu (inn med CDen, trykk "prøv uten å installere" eller noe i den duren, og du er inne)
4. Kopier alle filene du trenger på en ekstern harddisk eller en minnepinne.
5. Formater