Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2729
Heisann godtfolk.

Jeg har strevet med å fått min NAT type fra strict til open på MW2, jeg har fibernett fra Lyse, og det var litt vanskelig å finne ut hva man skulle gjøre. Jeg kom over denne guiden:http://bildr.no/view/714975 , der står det enkelt og greit hva man skal gjøre, jeg har gjort alt det der, og dobbeltsjekka innstillingene, men den står fortsatt på strict, og jeg får ikke spilt med mine venner fordi jeg ikke kan joine dem, og tror jeg er fordi den står på strict.

Anyways, jeg så at han som lagde denne guiden skrev at man kunne skrive inn vp4 addressen sin i dmz host området om det mot all formodning ikke skulle gå å forwarde portene, når jeg gjorde det, så fikk jeg plutselig Open på mw2, så da var jo det løst, men han skrev også at man ikke måtte gjøre det om man absolutt ikke må, så det jeg lurer på er, hva skjer når jeg har gjort det? Kan folk angripe pcen min uten problemer nå? Er jeg på noen måte eksponert for hackere?

Takk for hjelp.

Edit: kan også nevne at i guiden står det at man skal sette 'Type' til Begge, jeg har ikke denne optionen, jeg kan kun sette TCP eller UDP som vist på bildet her http://bildr.no/view/714983 , kan dette være grunnen til at det ikke fungerte fra starten av?
Sist endret av Pappagutten; 4. september 2010 kl. 17:11.
Alle porter i hele verden er nå åpen mot den IPen som du spesifiserte, mao kan alle tjenester som kjøres på den utnyttes til hva som helst.

DMZ er ganske kult, hvis du vet hva du gjør.
Vel, har det noe å si for meg? Hva kan i verste tilfelle skje? Burde jeg ikke ha det sånn? Isåfall, har du noen tips om hva jeg burde gjøre?
Mao fra port 1 til og med 65535
Ja, det skjønte jeg, men hva kan skje?
Du kan bli utsatt for utallige mange typer angrep ettersom du har gjort maskinen din helt åpen for all slags kommunikasjon fra internett. Med mindre det finnes en fornuftig brannmurløsning mellom din maskin og resten av hjemmenettverk vil alle andre maskiner på nettverket også være utsatt.