Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 3678
Nå som Microsoft har lagt ut prisene for Win7 (http://itpro.no/art/14372.html), lurer jeg på hvor mange av dere har tenkt å kjøpe Win7.

Derfor: Har DU tenkt å kjøpe Win7 med det samme? Foretrekker du et annet operativsystem? Er det for dyrt?

For min del kommer jeg til å kjøpe win7, og bruke det for resten av livet.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Holder meg til osx thank you very much.
har du tenkt å kjøpe win7?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg skal laste det ned.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nei.

Hosttorrenthost.
Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne. Kommer kanskje til å laste ned og kjøre i bootcamp og/eller paralells i nødsfall.

For en fruktbar diskusjon bør folk kanskje også kommentere hvorfor de (ikke) kommer til å kjøpe Win7?
For min del holder jeg meg til OSX. Det lille jeg kommer til å bruke Win7 veier ikke opp for et kjøp på flere tusen kroner. Men jeg håper Microsoft har fått det til denne gangen. Det sies at ting er blitt vesentlig bedre, og det håper jeg både for sluttbrukerens og Microsofts skyld stemmer.
Tester ut Win7 på mac mini´en. Må si at jeg puster lettet ut da jeg kan boote opp OS X igjen.

Synes Win 7 er rotete i menyene. Men for all del. Bedre en Vista, men det er kanskje ikke så mye som skal til.
Ja, føler MS har jobba nok til å fortjene de pengene
Sitter med Windows XP atm, og er egentlig realt fornøyd med det. Har prøvd Win 7 en del, og er delvis imponert. De har fått til en god del ting, men samtidig er det ikke imponerende hva de har fått til de siste 8 årene etter XP kom. Derfor er jeg lite interessert i å bruke tusenvis av kroner for å få et litt bedre operativsystem. Syns absolutt de burde hatt oppgraderingspriser, der du kunne oppgradere XP-lisensen til 7, og spart en god del på det.

Kommer sikkert til å vente en god stund med å oppgradere fra XP til 7. Syns fremdeles XP fungerer utrolig greit, og det sier jo litt om hvor lite windows har utviklet seg de siste 8 årene.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Beklager, har sluttet å spille spill på PC'en og da har Windows ingen mening for meg lengere.

Linux \ Unix på alt her i heimen nå.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Nei ingen Wintendo her i gården bare OS X og Gentoo/Arch Linux
Det kan hende jeg laster den ned, spørsmålet er om jeg orker å installere det
Jeg kommer garantert til å anskaffe meg en vista premium-nøkkel fra en eller annen oppgitt kompis gratis, og oppgradere til W7 Ultimate, og betale for det.
Det visste jeg allerede første dagen jeg kjørte W7, og er ennå imponert.
Ingen feil whatsoever siden RC-lanseringen.
Jeg har planer om å kjøpe WIN7 i begynnelsen av neste år, hvis ikke ganske snart det kommer ut da. Kommer ho helt ann på om jeg har penger nokk til slikt.
Har kjørt WIN7 siden BETA1 kom ut, og er storfornøyd uten problemer generelt.
Kommer til å skaffe meg windows 7 ja, har ikke hatt noen form for problemer med Windows 7 rc (ennå).
Satser på at vista-lisensen på laptopen jeg får på videregående funker, er det ikke sånn at hvis man kjøper vista får man w7-lisens også? Så lenge den er kjøpt innenfor en viss periode (som jeg tror gjelder samtidig som vgs-laptopene blir delt ut)
bruker det nu jeg, strålende så langt
Sitat av VLK Vis innlegg
[...] og bruke det for resten av livet.
Vis hele sitatet...
Haha, du har håpet i hvert fall!

Vil tro Microsoft ser svært små salgstall på Windows 7. Etter Vista har utrolig mange oppdaget at det finnes andre operativsystem, og GNU/Linux og OS X har vokst ekstremt mye.

Spådom: Windows 7 blir en flopp salgsmessig.
Behovet for å installere operativsystemet fra grunnen skyldes beslutningen om å levere Windows 7 uten Internet Explorer 8 i Europa.
Vis hele sitatet...
Dette er vel den beste nyheten?

Jeg tror nok ikke at jeg kommer til å kjøpe det. Men kommer ganske sikkert til å laste ned fra en eller annen bukt.
Nei, fordi jeg bruker pcen bare til enkle ting så jeg synes XP er helt fint for meg.
Nei, alt for dyrt for en student som meg og i tilleg er jeg litt kresen, så "billig" aka Home Premium er ikke "godt" nok for meg når jeg først skal kjøpe :P

Tror jeg heller tar meg bryderiet å lære meg mer om Linux.
Sist endret av pixelmade; 2. juli 2009 kl. 20:01.
Sitat av Myhre Vis innlegg
Haha, du har håpet i hvert fall!

Vil tro Microsoft ser svært små salgstall på Windows 7. Etter Vista har utrolig mange oppdaget at det finnes andre operativsystem, og GNU/Linux og OS X har vokst ekstremt mye.

Spådom: Windows 7 blir en flopp salgsmessig.
Vis hele sitatet...
Tviler på at W7 blir en flopp etter alle de gode ryktene og gode erfaringer fra beta-testere. Har til og med lest på diverse OS X forum at folk liker W7 (that's right, Mac-bois som liker Windows), og det sier jo litt... Jeg styrte langt unna Vista, men kommer definitivt til å investere i Windows 7.
Jeg har ikke behov for et bedre operativsystem enn de to jeg bruker per i dag. Windows XP og Vista.
Og ettersom jeg ikke har behov, så blir det for dyrt å investere i siden det er unødvendig for min del.
Jeg blir nokk å fikse meg Win7 når den tid kommer, ja. Sitter nå på Win7 RC, og alt er problemfritt. Jeg skippet Vista og gikk rett over til Win7 - og kommer nok til å holde meg til det.

Avsluttningsvis tror jeg ikke Win7 blir noen flopp - jeg tror de kommer til å få en rimelig ekspansiv vekst hva gjelder salgstall.
Sist endret av Restyle; 2. juli 2009 kl. 23:24.
Har kjørt Windows 7 siden slutten av desember i både beta- og release candidate-fase. Har vært en positiv opplevelse, og viser at Microsoft har lært av sine feil med Vista. Jeg er derimot ikke så vanvittig glad for prisene, og kommer til å vente litt med å se dokumentasjon på hvordan versjonene kjører i forhold til hverandre. Har selvfølgelig lyst på Ultimate, men det er litt i det dyreste laget.

Har forøvrig aldri kjøpt et operativsystem før. Det har som regel fulgt med ved kjøp av ny PC eller blitt anskaffet på mindre lovlig vis. Men jeg synes Microsoft fortjener credit for hva de har oppnådd med Windows 7.
Har vista , som fulgte med pc, og vurderer å legge inn linux, Alt levert av Microsoft suger synes jeg. Windows 7 er eneste som IKKE har kræsjet på min pc enda av microsoft produkter.
Holder meg til WinXp en stund til.
Har du hørt om Cracked ?
Sist endret av Thedragoon; 3. juli 2009 kl. 10:43.
Hvorfor kjøre en cracket versjon når du har Ubuntu 9.04? :O

WineHQ fikser games om det er noe problem ^^
VLK
Trådstarter
JEG har hørt om cracket versjon ja, men denne gangen velger jeg å BETALE for et MS produkt
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Er usikker på om jeg kommer til å kjøpe, hadde egentlig tenkt å kjøpe det til en bærbar hvor det ikke fantes noen stabil grafikkdriver til xp, men jeg gadd ikke å vente så jeg har foreløpig lagt inn vista på den, så da kan jeg ta det med ro og vente på crack.

Det kunne vært interessant med en tråd om hvem som kommer til å kjøpe og hvem som laster ned.
Sist endret av datagutten; 3. juli 2009 kl. 16:34.
Ja, må prøve å holde meg litt oppdatert.
Tviler på at jeg gidder å kjøpe W7 .. har lest mye om at windows i mange år har hatt monopol i mange land, og ønkser ikke å støtte windows mer. Har nå blitt bitt av Opensource basillen så det blir Ubuntu på alt som er!
Hehehe, Microsoft markedsfører nye IE-versjonen som kommer med Windows 7 veldig... kreativt!

http://www.youtube.com/watch?v=xB9fhjnJcB0
Sitat av noobpower Vis innlegg
Tviler på at jeg gidder å kjøpe W7 .. har lest mye om at windows i mange år har hatt monopol i mange land, og ønkser ikke å støtte windows mer. Har nå blitt bitt av Opensource basillen så det blir Ubuntu på alt som er!
Vis hele sitatet...
Da er det Microsoft du ikke støtter, ikke windows
Sitat av olli408 Vis innlegg
Da er det Microsoft du ikke støtter, ikke windows
Vis hele sitatet...
KP skulle ikke vært utdelt, trykte feil

To sider av samme sak, og ja, du skjønte hva han mente!

tilbake til topic: jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe W7 enkeltstående, hvis jeg skal kjøpe det, så blir det nok en gang det følger med i ei PC-pakke
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitter på Win7 nå jeg.

Bedre enn Vista, men jeg skulle ønske jeg hadde tatt med bryet med Linux slik som poster oven meg har planer om.
Da var det bekreftet fra flere kilder: Windows 7 går offisielt RTM 13. Juli.

Earlier today the guys over at GeekSmack.net "confirmed" that Windows 7 was set to RTM (release to manufacturing) on July 13, which also coincides with Wzor's unconfirmed rumor last month. A few minutes ago sources close to the company, who wish to remain anonymous, have confirmed to Neowin that Windows 7 is indeed set to RTM on July 13.
Vis hele sitatet...
La nedtellingen begynne
VLK
Trådstarter
Hei folkens!
Veldig bra svar her.
Til dere som planlegger å laste ned med torrent: Det er sikkert at mange tenker det samme som dere, å laste ned, men det er ikke sikkert at noen som kjøper det faktisk seeder, fordi de mener det er så bra..

Ellers, Win7 + Ubuntu dualboot høres bra ut for meg
Sist endret av vidarlo; 4. juli 2009 kl. 01:44.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er et par måneder siden denne tråden var aktiv, men de som og har lyst på 4 x windows 7 pro lisenser for 120kr burde ta en titt her!
Sist endret av Public_htmL++; 9. september 2009 kl. 20:12.
venter til RC'n går ut på dato, så kjøper jeg det sannsynligvis
Sitat av drittunge Vis innlegg
Satser på at vista-lisensen på laptopen jeg får på videregående funker, er det ikke sånn at hvis man kjøper vista får man w7-lisens også? Så lenge den er kjøpt innenfor en viss periode (som jeg tror gjelder samtidig som vgs-laptopene blir delt ut)
Vis hele sitatet...
kan man bruke lisensen som står på undersiden av de bærbarene vi får på skolen? står jo windows vista basic under, men er Xp som er installert.

Går vg1 å har fått helt nye pc, kan jeg bruke denne lisensen på min stasjonære hjemme-pc å få oppgradert den til windows 7 gratis?
Det gjelder for vista premium kjøpt i en viss periode. Vista basic kvalifiserer ikke til gratis oppgradering.
Sitat av froskenfredrik Vis innlegg
Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne. Kommer kanskje til å laste ned og kjøre i bootcamp og/eller paralells i nødsfall.

For en fruktbar diskusjon bør folk kanskje også kommentere hvorfor de (ikke) kommer til å kjøpe Win7?
For min del holder jeg meg til OSX. Det lille jeg kommer til å bruke Win7 veier ikke opp for et kjøp på flere tusen kroner. Men jeg håper Microsoft har fått det til denne gangen. Det sies at ting er blitt vesentlig bedre, og det håper jeg både for sluttbrukerens og Microsofts skyld stemmer.
Vis hele sitatet...
Du har tilgang til Windows 7 gratis via MSDNAA, på grunn av stedet du studerer. Til info.

Selv har jeg oppgradert alle Windows-installasjoner i huset til Windows 7. Får heldigvis de lisensene jeg trenger på skole/jobb, så har da ikke trengt å betale.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Du har tilgang til Windows 7 gratis via MSDNAA, på grunn av stedet du studerer. Til info.

Selv har jeg oppgradert alle Windows-installasjoner i huset til Windows 7. Får heldigvis de lisensene jeg trenger på skole/jobb, så har da ikke trengt å betale.
Vis hele sitatet...
Jepp, Win7 er allerede lagt inn i boot camp hos meg takket være MSDNAA. Det jeg sa var at jeg aldri hadde kjøpt det.

Er rimelig fornøyd så langt.
Jepp, garantert...
Ble jævlig godt fornøyd med Win7, så tror jeg må skaffe meg det på lovlig vis også
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Blir nok å teste det ut, men sjansene skal ha det til at jeg returnerer til WinXP rimelig brennkvikt.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Blir nok å teste det ut, men sjansene skal ha det til at jeg returnerer til WinXP rimelig brennkvikt.
Vis hele sitatet...
Tviler jeg sterkt på

Bare vent å se, jeg sa det samme... og jeg HATET Vista..
Win7 er noe HELT annerledes i brukeropplevelse.
Jeg kommer ikke til å kjøpe det til den prisen det ligger på per i dag ihvertfall. Prøvte å installere W7 Enterprise på en gammal maskin, men fikk bluescreen og er rimelig sikkert på at jeg må få oppdatert BIOS for å få installert W7 på den maskinen. Er ganske så interessert i å få meg W7, men igjen, jeg lar meg ikke loppe av den grunn.
Rart at ingen her har fått med seg denne: Ca. kr. 115,- for 2 64bit og 2 32bit Windows 7 lisenser. I tillegg endel programvare fra MS som XP SP3, Visual Studio osv.

Og ja, jeg har testet, installert og aktivert uten problemer.

atlef.
Sist endret av atlef; 10. september 2009 kl. 06:33.
Sitat av atlef Vis innlegg
Rart at ingen her har fått med seg denne:

Ca. kr. 115,- for 2 64bit og 2 32bit Windows 7 lisenser. I tillegg endel programvare fra MS som XP SP3, Visual Studio osv.

Og ja, jeg har testet, installert og aktivert uten problemer.

atlef.
Vis hele sitatet...
Fordi at det ble oppdatert 09.09.09 med følgenden:
Ser ut som om ACM har begynt å kreve mer bevis for at man faktisk er student, og tiden for dette tilbudet ser ut til å være over.
Vis hele sitatet...
Uansett, Ja - Jeg kommer til og skaffe meg WIN7 når det kommer ut.