Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 7491
Hey Freaks..

Jeg vet at det har vært lenge siden jeg har fått lagt ut noe nå, men det har skjedd mye på hjemmefronten (bare hyggelige ting) siden sist, så exploring har nok havnet litt bak i rekka.

Men det betyr ikke at jeg ikke har ting på gang på UE fronten
Senest nå i helga var jeg igjen på en fabelaktig UE-tour med AndreasS og Juha H langt oppe i nord-sverige.

Som dere sikkert allerede har sett ut ifra Andreas sine flotte bilder var hovedmålet et gigantisk Sanatorium isolert langt ute i "no mans land".
Vi hadde en roadtrip som gikk totalt over 250 mil så søvn er noe oppskrytt tull

Jeg vet dere allerede har sett fine bilder fra stedet via Andreas sin tråd, så jeg håper kun på å få fyllt litt inn mellom linjene med en film jeg har laget fra stedet.
Ellers så merker at jeg stadig beveger meg vekk fra tone-mapping/HDR og mer inn lightroom-landskapet, og jeg blir stadig mer interessert i å filme i tillegg til å skyte "stills".

Setter stor pris på tilbakemelding på om det er noe dere syns jeg gjør bra eller dårlig.

Nok snakk.

Filmen ligger her og denne gangen har jeg jobbet ekstra med lydsporet i håp om at folk skal se proggresjon:

http://youtu.be/nN-Vzog72fA?list=UUe...et6hUoUkeZuAYw

Legger også ved et par ekstra stills for å "tease"

Enjoy…


End of the line... by olavXO, on Flickr


For plague takes even the children.. by olavXO, on Flickr
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Fabelaktig Olav! Lydsporet når du går rundt med gopro ble jo riktig så skummelt. Var akkurat sånne lyder jeg også hørte da jeg gikk rundt der. Gjør seg veldig med de stillbildene du klipper inn og de flotte allesammen. Dokumentarisk og flott. Irriterer meg over at jeg glemte å ta det "her stopper almen veg" bildet...
Syns det var ganske kult, likte musikken og lydeffekten du har lagt til, men syns du burde brukt en annen skrifttype. Det ødela litt feelingen på filmen, på en måte.
Sist endret av Juliaan; 31. juli 2014 kl. 10:21.
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Fabelaktig Olav! Lydsporet når du går rundt med gopro ble jo riktig så skummelt. Var akkurat sånne lyder jeg også hørte da jeg gikk rundt der. Gjør seg veldig med de stillbildene du klipper inn og de flotte allesammen. Dokumentarisk og flott. Irriterer meg over at jeg glemte å ta det "her stopper almen veg" bildet...
Vis hele sitatet...
Takk ble kanskje litt lang film denne gangen, men hadde liksom lyst til å vise alt og egentlig mer, men da blir det bare langtekkelig

Hehe, det skiltet var med å inspirere tittelen kan du si

Sitat av Juliaan Vis innlegg
Syns det var ganske kult, likte musikken og lydeffekten du har lagt til, men syns du burde brukt en annen skrifttype. Det ødela litt feelingen på filmen, på en måte.
Vis hele sitatet...
Hmm du har faktisk et godt poeng.
Ser nå i ettertid at det kanskje kunne blitt bedre med en gammel skrifttype, eller fortløpende løkkeskrift, etc

Takk for feedback
Sist endret av olavXO; 31. juli 2014 kl. 11:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fascinerende og skummelt på samme gang, likte stemningen på filmen kjempegodt Klikket meg inn på de andre filmene dine også, utrolig kult!

Tom gymsal med en ball og rare lyder, glad jeg sitter i dagslys hehe
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Defman Vis innlegg
Fascinerende og skummelt på samme gang, likte stemningen på filmen kjempegodt Klikket meg inn på de andre filmene dine også, utrolig kult!

Tom gymsal med en ball og rare lyder, glad jeg sitter i dagslys hehe
Vis hele sitatet...
Takk for fine ord

Hele ja ble kanskje litt creepy enkelte steder der
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av olavXO Vis innlegg
Takk for fine ord

Hele ja ble kanskje litt creepy enkelte steder der
Vis hele sitatet...
Tenk hvor creepy det hadde blitt om du hadde filmet da vi gikk rundt der midt på natta.
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Tenk hvor creepy det hadde blitt om du hadde filmet da vi gikk rundt der midt på natta.
Vis hele sitatet...
Jeg filma faktisk en del første kvelden/natta, men det ble faktisk ikke så mørkt der oppe som jeg hadde håpa

Kjelleren var mørk og fin da, kjelleren er alltid best
https://www.flickr.com/photos/olavxo...n/photostream/

Dette bilde var sinnsyk kult.
Noe i mot at jeg bruker det som screensaver?

kan du evt poste bilde så jeg får lagret det?!

Mente det med piano!!

Sitat av krb Vis innlegg
https://www.flickr.com/photos/olavxo...n/photostream/

Dette bilde var sinnsyk kult.
Noe i mot at jeg bruker det som screensaver?

kan du evt poste bilde så jeg får lagret det?!
Vis hele sitatet...
Sist endret av krb; 31. juli 2014 kl. 13:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
olavXO's Avatar
Trådstarter
There you go
Sonata of Decay by olavXO, on Flickr
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Hehe, jævlig bra. Utrolig fine bilder og video. Likte også fengselet veldig godt.
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hehe, jævlig bra. Utrolig fine bilder og video. Likte også fengselet veldig godt.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, Stormen.
Hyggelig å høre
Takker,


bra kvalitet
Dette var kult og stemningsfullt, likte også at du enkelte steder har puttet inn stillbilder, alt i alt, veldig bra.
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Dette var kult og stemningsfullt, likte også at du enkelte steder har puttet inn stillbilder, alt i alt, veldig bra.
Vis hele sitatet...
Tusen takk hyggelig tilbakemelding

Det med å putte in stillbilder er helt bevisst også fordi mange steder er det veldig mørkt og gopro er ikke verdens beste kamera og filme med i mørket.
Så hvis folk skal kunne se hva jeg vasser rundt i blir jeg nødt til å legge de til
Kul film og helt fantastiske bilder. Jeg likte personlig veldig godt det bildet med pianoet (og la merke til et lite kontinuitetsproblem mellom ditt og AndreasS sitt bilde av det ;D ). Det så ut som en enorm bygning. Tipper at det sikkert ikke hadde vært noe problem å bruke enda flere dager på å gå rundt der :-)
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Kul film og helt fantastiske bilder. Jeg likte personlig veldig godt det bildet med pianoet (og la merke til et lite kontinuitetsproblem mellom ditt og AndreasS sitt bilde av det ;D ). Det så ut som en enorm bygning. Tipper at det sikkert ikke hadde vært noe problem å bruke enda flere dager på å gå rundt der :-)
Vis hele sitatet...
Problem og problem. Tipper det bare bekrefter eksistensen til spøkelset "den grå damen" som går rundt og dytter på ting.
Råkul film, skulle gjerne sett en extended versjon
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Problem og problem. Tipper det bare bekrefter eksistensen til spøkelset "den grå damen" som går rundt og dytter på ting.
Vis hele sitatet...
Lol, du og de jævla spøkelsene dine ass

Sitat av Jerazol Vis innlegg
Kul film og helt fantastiske bilder. Jeg likte personlig veldig godt det bildet med pianoet (og la merke til et lite kontinuitetsproblem mellom ditt og AndreasS sitt bilde av det ;D ). Det så ut som en enorm bygning. Tipper at det sikkert ikke hadde vært noe problem å bruke enda flere dager på å gå rundt der :-)
Vis hele sitatet...
Takk, Tommy

Hehe tror jeg skjønner hva du mener, men vi går aldri sammen på slike steder når vi jobber for da blir det tilnærmet umulig for meg og få fram det jeg ønsker med min filming, forøvrig vet man nesten aldri hva som er originalt eller ikke.

Og ja du har helt rett, skulle fint kunne gå der flere dager for å fått med seg absolutt alt

Sitat av jpano Vis innlegg
Råkul film, skulle gjerne sett en extended versjon
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Det gleder meg at du liker den
Sist endret av olavXO; 1. august 2014 kl. 13:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bra film og bilder og når jeg så filmen føltes det ut som jeg var i et skrekkspill(Horrorgame)
Sist endret av øyvind95; 1. august 2014 kl. 15:19.
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Har endelig fått sett filmen, og den var KNALLBRA
Sitter liksom bare å venter på å se glimt av noe guffent i de mørke korridorene, hehe.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Bra film og bilder og når jeg så filmen føltes det ut som jeg var i et skrekkspill(Horrorgame)
Vis hele sitatet...
Hehe ikke værst, da har jeg hvertfall klart og frembringe noe i deg når du ser den
Takk for fine ord

Sitat av sydhavskongen Vis innlegg
Har endelig fått sett filmen, og den var KNALLBRA
Sitter liksom bare å venter på å se glimt av noe guffent i de mørke korridorene, hehe.
Vis hele sitatet...
Tusen takk Sydhavskongen

Selvom mange skjebner endte sine dager her, var det fint lite å se av spøkelser og monstre
Sist endret av olavXO; 1. august 2014 kl. 16:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Både film og bilder er helt topp noch! Digga det, kvalitetsmateriale som vanlig Olav
Etter å ha sett flere filmer her inne har jeg blitt veldig inspirert til å filme litt mens jeg utforsker selv!
Sitat av Todd Vis innlegg
Både film og bilder er helt topp noch! Digga det, kvalitetsmateriale som vanlig Olav
Etter å ha sett flere filmer her inne har jeg blitt veldig inspirert til å filme litt mens jeg utforsker selv!
Vis hele sitatet...
Takk for fine ord, Todd

Jeg syns det er gøy å filme på UE altså, blir jo litt mer og fylle inn mellom bildene.

Har også fått litt tilbakemeldinger på at folk liker å "være med" på disse stedene og da blir det lettere og få er inntrykk når de følger meg i førsteperson.

Prøv og film litt en gang du og da
Er sikker på at du hadde fått til mye bra
Fantastiske bilder og location
Sitat av AkerUE Vis innlegg
Fantastiske bilder og location
Vis hele sitatet...
Hyggelig at du liker bildene
Ja dette stedet er helt fantastisk å vandre rundt i