Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4170
For et par uker siden tok jeg turen til en forlatt kirkegård. Jeg måtte over et lite fjell, og turen tok 1,5 time èn vei.
Kirkegården ligger på et lite nes, og tidligere pleide de å gå over med båt fra bygda over fjorden for å gravlegge folk der. Stod også noen grunnmurer igjen. Et veldig spesielt sted å besøke. Kirkegården hadde en helt egen stemning over seg.

Denne kvinnen ble gravlagt i 1931:





En av grunnmurene:

På bildet under fikk jeg en slags "tåke" med(trykk for større bilde), jeg vet rett og slett ikke hva det er. Kom gjerne med forslag.
Kult at det er så godt bevart Den tåken kan vel muligens være solskinn?
Sist endret av Oddiii; 14. juli 2014 kl. 21:20.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Kult at det er så godt bevart Den tåken kan vel muligens være solskinn?
Vis hele sitatet...
Tenkte på det, syntes bare ikke det "oppførte" seg helt som sollys pleier på bildene mine. Ingenting lignende på noen av de andre bildene mine heller, men det har nok en naturlig forklaring. Interessant uansett.
Det er flere forlatte steder utforbi der, noen ganske utilgjengelige. (kjente igjen navn på et av bildene)
Sitat av breezeblock Vis innlegg
Tenkte på det, syntes bare ikke det "oppførte" seg helt som sollys pleier på bildene mine. Ingenting lignende på noen av de andre bildene mine heller, men det har nok en naturlig forklaring. Interessant uansett.
Vis hele sitatet...
Bruker du solblender på linsene dine? Det kan være et resultat av sidelys, som skaper refleksjoner inne i linsa som glir en veldig 'blass'-effekt Fine bilder, forlatte kirkegårder er det mangel på i den delen av landet jeg er i fra ^^
Sist endret av Todd; 15. juli 2014 kl. 18:16.
Utrolig stilig og komme over noe sånt! Fine bilder!
Er noe veldig spesielt med slike gjengrodde og glemte kirkegårder. Stilige bilder.
Sitat av Todd Vis innlegg
Bruker du solblender på linsene dine? Det kan være et resultat av sidelys, som skaper refleksjoner inne i linsa som glir en veldig 'blass'-effekt Fine bilder, forlatte kirkegårder er det mangel på i den delen av landet jeg er i fra ^^
Vis hele sitatet...
Bruker ikke solblender, nei, så jeg ser ikke bort fra at det kan ha vært sola som laget denne effekten.

Litt flere bilder:







Bra funn, breezeblock og fine bilder også
Stilig, mystisk og fine bilder
Fine bilder, spesiell stemning på stedet. Til en annen gang lurer jeg på om det ikke ville vært lurt å sensurere informasjonen fra gravstenene slik at man ikke får identifisert stedet like lett. Så slipper vi kanskje at spirituelle og andre skrullinger renner ned stedet på "åndejakt" ol.

Anyhow, fortsett med det gode arbeidet
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Fine bilder, spesiell stemning på stedet. Til en annen gang lurer jeg på om det ikke ville vært lurt å sensurere informasjonen fra gravstenene slik at man ikke får identifisert stedet like lett. Så slipper vi kanskje at spirituelle og andre skrullinger renner ned stedet på "åndejakt" ol.

Anyhow, fortsett med det gode arbeidet
Vis hele sitatet...
Takk!
Tenkte på å sensurere, men dette er et ganske "øde" sted. Eneste måten å komme seg dit er over et fjell eller med båt. Flere i lokalområdet vet om dette stedet allerede. Området rundt består av små bygder, og ligger et godt stykke unna nærmeste by. Så jeg tok sjansen.