Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2695
Noen som vet om områder å utforske i Fredrikstad eller noe i nærheten?

Hadde vært kjekt om folk som har erfaringer med steder i Fredrikstad, eller vet om noe kan komme med innspill til spennende steder å besøke.

Steder jeg selv har vært innom er "satanhula" ved FMV området. Er vel egentlig ikke noe særlig spennende her, en ganske så svær hule/tunell innover i fjellt med totalt tre utganger/innganger. Oppe ved Bingedammen er det en liten hule innover i fjellet, her ligger det bare noen vannrør. Lite spennende På toppen av dette fjellet, Kringsjå, ligger det en gammel bunker som nesten er revet helt i stykker fra 2.v.k.. Altså ikke så mye å se her heller.

Har hørt at det finnes en tunell som ligger under gamlebyen og går gjennom hele byen fra 1800-tallet. Vet ikke noe om dette, noen som har vært der?

Spytt ut om dere vet om steder å utforske!
Velkommen til forumet! Jeg vet ikke om stort i fredrikstad, men finner dere ut av noe kanskje jeg blir med
Anbefaler Gamlebyen. Har vært der mange ganger, ta deg en tur dit i en helga på en solskinnsdag men en softis.
Trådstarter
Takk, Adrenalinex. Kan eventuelt PM deg hvis det dukker opp noe interessant.

Sitat av Hanzenz Vis innlegg
Anbefaler Gamlebyen. Har vært der mange ganger, ta deg en tur dit i en helga på en solskinnsdag men en softis.
Vis hele sitatet...
Får ve gjøre det, er ikke lenge til fullmåne

Kan du gi en beskrivelse på hvor man finner en av inngangene? Har vært en del i Gamlebyen uten å vite om denne tunellen. Er sikkert en del å se rundt om i Gamlebyen, den er jo tross alt gammel
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Finnes huleganger fra 1780 i Fredrikstad som er rundt 200meter lange i alle fall
Har alt av UE-notater hjemme, skal se om jeg har mer info/bilder av tunnelene når jeg kommer hjem.

Hulegangene jeg nevnte ovenfor, kommer man inn i ved å klatre ned i kumlokk. Lovligheten er jeg ikke sikker på, men ville heller vært litt obs på sikkerheten. Det er mursteiner murt opp for flere hundre år siden det er snakk om, og det har rast litt ut flere steder.

Har også noen lister her på tilfluktsrom i Fredrikstad:
St. Hansfjellet, Lykkeberg, og Smertu ved Kråkerøy. Om de er i bruk, eller er gamle anlegg som har stått og råtna siden 60’tallet aner jeg ikke.

I tillegg finnes det en stor fjelltunnel, ofte kalt ”satanhula” i skogen like ved FMV. Var i alle fall åpen for noen år siden, men pass på vakter som er i området!
Trådstarter
Takker

Ser ut som dem holder på med renovasjon av tunell systemet, så får se ann den litt angående folk og sikkerhet.

Er det parkeringshuset i St. Hansfjellet du tenker på? Eller det noe lenger inn/høyere opp? Har hørt om Lykkeberg, men ikke Smertu, Kråkerøy. Verdt å besøke?

Vaktholdet er mye strengere inne på "selve" FMV området ved kranene og verkstedshallene. Ble jaget av Securitas kl 03-04 på nattan :S Virker som du er kjent i Fredrikstad? Har vel ikke vært oppe i toppen av heisekranene på FMV?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Har verken vært i tilfluktsrommene (bare vet de finnes/kan få tak i tegninger av de) eller i toppen av heisekranene/ved FMV. Men det frister veldig med en UE-tur dit og andre steder i Fredrikstad Bare synd at det skal være så mye vakter!!
Trådstarter
Ligger tegningene på nett?

De vaktene var ikke så blide heller, skrev anmeldelse med en gang.. Men klarte å vri oss unna før de ble sendt inn