Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3549
Finnes det noen nedlagte togstasjoner eller lignende i Norge eller Sverige? Isåfall, hvor?

Tenker på noe lignende som det man kan se i denne videoen.
Sist endret av ^ProXo^; 14. februar 2011 kl. 06:51.
Sesam stasjon på Lørenskog er da rimelig nedlagt ? :P
Ikke helt det du ser etter menneh...
Sist endret av Dibsent; 14. februar 2011 kl. 06:54.
Er en eller to nedlagte tog stationer i oslo som jeg vet om, den ene ligger under Valkyrie plass i oslo.



Legger ved en link til en post av en amrikaner/engelsk man som har vært der:
http://www.28dayslater.co.uk/forums/...ad.php?t=54023
Du finner også litt mer om Valkyrie plass på UEnorge. Men er ganske risky og komme seg dit.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Sesam stasjon på Lørenskog er da rimelig nedlagt ? :P
Ikke helt det du ser etter menneh...
Vis hele sitatet...
Sesam stasjon er da Lørenskog stasjon om jeg ikke tar feil?
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Du finner også litt mer om Valkyrie plass på UEnorge. Men er ganske risky og komme seg dit.
Vis hele sitatet...
NO PAIN NO GAME!
Risky = FUN
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Sesam stasjon på Lørenskog er da rimelig nedlagt ? :P
Ikke helt det du ser etter menneh...
Vis hele sitatet...
Den er da i full gang den, men den går under dekknavnet "Lørenskog stasjon"
I Agree, Risky = Fun! Regner med det ikke er så mange flere, men ett par i Sverige hadde vært nice å få vite om
Elisenberg, Volvat, og Valkyrie i Oslo
Ved haslum i bærum er det en togkirkegård et sted inni skauen.

Brosjyrer fra 1960 elns, som enda ligger i hyllene, tok med ei vennine dit som skulle ta bilder til oppgaven, fikk hun til å sverge at hun ikke skulle si hvor, da det var min avslappningsplass da
Bare satt meg i et sete, røyka en spliff og lata som jeg tok toget, eller kjørte det ^^
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av kemstah Vis innlegg
Elisenberg, Volvat, og Valkyrie i Oslo
Vis hele sitatet...
Elisenberg er en plattform med noen lyktestolper midt mellom Skøyen og Nasjonalteateret toglinje. Ingen aksess fra overflaten, og siden det går tog der hele døgnet og anbefalles det ikke å gå inn der.

Plantegning ligger her.

Les også om stasjonens historie o.l. i denne PDF en på side 30.
Jeg har googlet litt etter dette selv, men jeg tror (desverre/heldigvis) jernbanebygg generelt blir godt tatt vare på av Jernbanen og myndigheter fordi de har historisk verdi.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bundy: kunne du sendt meg en pm om hvor dette stedet er? jeg har Jernbane som hobby, og hadde vert kult og vite om det
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Bundy Vis innlegg
Ved haslum i bærum er det en togkirkegård et sted inni skauen.

Brosjyrer fra 1960 elns, som enda ligger i hyllene, tok med ei vennine dit som skulle ta bilder til oppgaven, fikk hun til å sverge at hun ikke skulle si hvor, da det var min avslappningsplass da
Bare satt meg i et sete, røyka en spliff og lata som jeg tok toget, eller kjørte det ^^
Vis hele sitatet...
Veldig interessert i dette stedet selv så litt på google maps, og du mener vel ikke det som ligger like ved veien? Det så ihvertfall ikke nedlagt ut, og så ikke ut som det var no skau i nærheten..
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Elisenberg er en plattform med noen lyktestolper midt mellom Skøyen og Nasjonalteateret toglinje. Ingen aksess fra overflaten, og siden det går tog der hele døgnet og anbefalles det ikke å gå inn der.

Plantegning ligger her.

Les også om stasjonens historie o.l. i denne PDF en på side 30.
Vis hele sitatet...
er det noen måte og komme seg ned dit da?
Der ved haslum tror jeg Bærumkran service holder til, de har mye rart på tomta si..
Eat to bite?
Curver's Avatar
Togstasjon og togstasjon fru blom, men det er ialllefall nedlagt stoppested med "hus" i Sverige. Finnes rett nedafor Strömstad i Skee. Der er det en byggeplass atm. pga det skal bli motorvei forbi der. Det er hull i taket osv. men har aldri vært der selv.
Toget stopper i Skee og går videre med buss.

Der den blå'e prikken er, der er togstasjonen

Link til google maps
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Thawatskeburt Vis innlegg
Veldig interessert i dette stedet selv så litt på google maps, og du mener vel ikke det som ligger like ved veien? Det så ihvertfall ikke nedlagt ut, og så ikke ut som det var no skau i nærheten..
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke her bare snakkes om Kolsåsbanens nå midlertidig (siden begynnelsen av 2000-tallet en gang) verksted/trikkestall/deponi på Haslum?
Det er i så fall et ikke akkurat hemlig sted.

Sitat av xavi0n Vis innlegg
er det noen måte og komme seg ned dit da?
Vis hele sitatet...
Niks, ikke annet enn via tunnellen.
Og jeg vil STERKT FRARÅDE å prøve å ta seg inn dit via NSBs tunnell, som har trafikk døgnet rundt. Sånn bortsett fra at det er et antall kilometer fra åpningen ved Skøyen til Elisenberg. Temmelig langt fra Nasjonalteateret stasjon også.

Med mindre noen får til en guidet tur med NSB/Jernbaneverkets personell er Elisenberg bare å glemme.