Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1796
Hei. Noen som driver med UE i Mo i Rana?

Har dere evt. tips til steder jeg kan besøke?

På forhånd takk
Mye gruver på mo, drev litt med gruve klarting når jeg bodde der, finn noen som har peiling, gruvene på mo er ikke til å spøke med om man ikke har peiling.
Tror jeg skal dit i Påska

Får vel sende deg en PM hvis jeg er der
Så kan vi UE sammen

Jeg har kamerautstyr btw.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
62 0
bumper denne jeg. Er fortsatt intr. i plasser jeg kan besøke.
Hei,

jernverkstomta begynner jo å nærme seg spøkelsesby. Er ganske mange tomme bygninger der, men er jo ulovlig å ferdes der. Vet ikke om det stopper deg.

Ellers har du et bygg på Ytterenstrekka som er ubenyttet. Du kan se det når du går og kjører forbi, ei falleferdig rønne med mange ting inne i. Har ikke vært der på flere år, så kan hende de som bor der bruker den til noe nå.

Begge hoppanleggene har mange ubenyttede bygg. Du kan entre domustaket og taket på sidebygninga ved hjelp av en stige bak MIX.

Det mest spennende, men også mest farlige, stedet jeg vet om hvor du kan drive UE i Rana er den gamle kisgruva på Båsmofjellet. Er kanskje litt for mye snø der akkurat nå. Mange, mange år siden jeg sist var der, så jeg aner ikke hvordan det er. Du kan vel sjekke ut.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Båsmogruva er dessverre sprengt igjen og tetta nå. Mofjellgruva anbefales ikke å ferdes i pga de enorme mengdene med giftig avfall som er der inne. -bl.a rødstøv fra jernverket og all arsenikken, dioksin m.m fra koksverket. Noe av giften (spesiellt rødstøvet) er i lufta og inneholder div kreftfremkallende, helseskadelige stoffer.
I tillegg er mofjellgruva elendig sikret.. Dvs den er SVÆRT rasfarlig. -Det går stadig ras der inne.
De har brukt for korte sikringsbolter der, og den ettersikringa som er blitt gjort etter at gruva ble lagt ned er minimal.
En kompis av meg som jobba med å kjøre inn avfall der kunne fortelle at han la merke til en diger steinblokk hang i taket. Han varslet ledelsen, men ingenting ble gjort. Plutselig en dag lå blokka der, midt i veien. Bare tilfeldigheter at ingen var under.
Synd igrunn at de ødela denne gruva med å støype den full av dritt. -det var nemlig en uutmerket plass for exploring før..
Gamle MoLab som ligger nede ved koksverket er litt interessant å se på da
Freaky shit som foregår i kjellern der
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Finnes et par bunkere i mo i rana som jeg skal til i morgen eller i dag
Trådstarter
62 0
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Finnes et par bunkere i mo i rana som jeg skal til i morgen eller i dag
Vis hele sitatet...
Hvilke bunkere er det snakk om? Er det mulig å få bli med? Har en del andre plasser vi kan besøke.
Ja du er velkommen, Hyggelig og ha noen med. men hvor bor du? Kontakt meg på PM


Er bunkere fra andre verdenskrig
Sist endret av Pyromannn; 15. mai 2011 kl. 20:45.
Da er turen ferdig for mo i rana