Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2909
Heisann.
Har planer om og ta et par dager av ferien for og sjekke ut sanitoriumet i Luster, og lurer derfor på et par ting
1. Er det noe mere og se på i området rundt der?
2. Og overnatting. Skal være der i et par dager, så et billig og greit sted og sove hadde ikke skada.


Har hatt lyst til og sjekke ut dette stedet i lang lang tid og får nå endelig muligheten, så dette blir gøy!
Håper også på å få dratt en tur i sommer, lurer på det samme!
De har bilige overnattingsmuligheter på Høyheimsvika - svært nydelig plass helt nede ved fjorden med utsikt til Feigumfossen blant annet. Ellers er Skjolden (helt innerst i fjorden) et veldig godt alternativ. Der har mangemillionær herr Røysi investert mangfoldige hundretalls millionær i cruisekai og overnattingssystemer, samt hotell. Priser på dette er jeg usikker på.

Finnes også en del gårder rundt Skjolden som har mulighet for overnatting - disse er skiltet. Kan anbefale deg Eide Gård, som ligger på en høyde over den gamle kaien. Du skjønner hvor alt er så snart du er kommet inn til tettstedet.

Ellers kan det nevnes at breen som du kan kjøre til i Gaupne (tettstedet før Luster og deretter Skjolden) er et fint syn. Mange synes også at stavkirken er interessant, men siden begge disse havner noe utenfor UE vet jeg ikke helt hva mer som er å finne av kjente plasser inne i Lustrafjorden.

EDIT; hvis du er glad i friluftsliv er Sognefjellet fantastisk nå på sommerstid.
Sist endret av fisk23; 4. juli 2014 kl. 23:59.
Slinky's Avatar
Trådstarter
Sitat av fisk23 Vis innlegg
De har bilige overnattingsmuligheter på Høyheimsvika - svært nydelig plass helt nede ved fjorden med utsikt til Feigumfossen blant annet. Ellers er Skjolden (helt innerst i fjorden) et veldig godt alternativ. Der har mangemillionær herr Røysi investert mangfoldige hundretalls millionær i cruisekai og overnattingssystemer, samt hotell. Priser på dette er jeg usikker på.

Finnes også en del gårder rundt Skjolden som har mulighet for overnatting - disse er skiltet. Kan anbefale deg Eide Gård, som ligger på en høyde over den gamle kaien. Du skjønner hvor alt er så snart du er kommet inn til tettstedet.

Ellers kan det nevnes at breen som du kan kjøre til i Gaupne (tettstedet før Luster og deretter Skjolden) er et fint syn. Mange synes også at stavkirken er interessant, men siden begge disse havner noe utenfor UE vet jeg ikke helt hva mer som er å finne av kjente plasser inne i Lustrafjorden.

EDIT; hvis du er glad i friluftsliv er Sognefjellet fantastisk nå på sommerstid.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha, da har jeg litt og gå på blir et stykke og kjøre siden jeg bor i Ski, så da er det jo greit og få med seg det som er og se på der, UE eller ei
Sitat av Slinky Vis innlegg
Takk skal du ha, da har jeg litt og gå på blir et stykke og kjøre siden jeg bor i Ski, så da er det jo greit og få med seg det som er og se på der, UE eller ei
Vis hele sitatet...
Vurderer faktisk samme turen jeg også, å ser at vi kommer ca. til å ha samme reisetid / reiserute. Follo her også.
Morsomt, jeg bor også i Ski og har lyst til og se stedet.
Var der i fjor, og det var veldig dårlige muligheter for å komme seg inn i bygget. Det står et telefonnummer (til gårdeier?) på den ene veggen som man kan ringe for å få guidet tur, men tror det kostet 100 kr eller noe. I alle fall såpass mye at vi ikke gadd å bruke penger på det. Er likevel en sinnsykt fett sted som bør sjekkes ut uansett! Lykke til
Var der på en workshop nå i juni og stedet er så absolutt verdt et besøk.
Kristian tar en liten sum for en guidet tur der inne slik at man blir oppmerksom på hvor det er sikkert å ferdes inne i bygget.
Slinky's Avatar
Trådstarter
Morsomt å se at det er flere fra follo her også
Hvis han skal ha en hundrelapp eller to for og vise oss rundt så er det verdt det. Feriepenga skal jo brukes opp etterhvert uansett
▼ ... noen uker senere ... ▼
BergenUnderground
Var der i dag.. Du må betale ca 250kr så slipper de deg inn og viser deg rundt. Men Kristian og kjæresten bor vist der ind nå.. Er det sinnsykt kult sted.. Kommer til å legge inn noen bilder her i morgen