Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2899
For en tid tilbake var jeg på UE tour i Belgia og Frankrike sammen med bl.a mrnorue her på forumet.

Da fikk vi endelig anledning til å utforske H-15 i sin helhet, noe jeg har hatt lyst til lenge, med AndreasS sin gode planlegging, fant vi veien inn allerede i morgentimene og fikk mange timer inne i selve fengselsområdet.

Stedet har en lang og vrien historie med x antall utbygginger og forandringer, men siden kildene er såpass varierende så dropper jeg den lange historieleksjonen og viser dere heller noen bilder samt en liten film fra innsida.

Pls enjoy:


Et vakttårn sett fra innsiden av luftegården
Guard tower. by olavXO, on Flickr

Synet som møter deg når du kommer inn i midten, de forskjellige fløyene går alle ut fra denne rotundaen, her var også hovedkontrollrommet.
The welcoming dome. by olavXO, on Flickr

Innenfra kontrollrommet.
Remain in control.. by olavXO, on Flickr

Inngangen til den ene fløyen fra rotundaen.
Well you can try.. by olavXO, on Flickr

Inne i den ene fløyen.
Ward 2-2 by olavXO, on Flickr

I maximum security delen var det små adskilte luftegårder i enden av den ene fløyen.
Need som fresh air…? by olavXO, on Flickr

"Because fuck personvern", dette er permisjons/besøks søknadskort for familie og innsatte, alle med fullt navn, bilde og bosted, jeg sladda det viktigste siden jeg syns det er ufint at de bare lar det ligge og slenge der inne. og dette er bare et lite utdrag av hvor mange som egentlig lå der inne.

They promised to visit... by olavXO, on Flickr


Det ble også tid til filming da vi var der så jeg kan jo linke til den lille filmen jeg smalt sammen også, så får dere kanskje litt ekstra og fylle inn mellom bildene, så her er den

http://youtu.be/mDgdUDdW7OM
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Nydelige bilder av fengselet Olav! Takk for flott tur. Satser på flere sånne turer i fremtiden.

Jeg tok også endel bilder av de gule besøkslappene uten å egentlig se så mye på dem der og da. Men da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde fokusert rett på et bilde av et lite barn som strigråter på bildet. Ungen til en av de insatte. Så det var jo litt trist og spesielt.
Utrolig bra bilder Olav, wow!! Det bilde fra fløyen med alle de åpne dørene og all graffitien, er selve definisjonen på UE. Helt rått. Locationen i seg selv er jo noe helt annet enn alt jeg har sett hittil, vant til små trange hus, bunkere og generelle hull i bakken. Høres ut som hele turen deres var helt konge, skulle likt å tatt en liknende tur, der jo så utrolig mye bare nedover Europa!

Igjen, jævlig fett

Utrolig bra bilder Olav, wow!! Det bilde fra fløyen med alle de åpne dørene og all graffitien, er selve definisjonen på UE. Helt rått. Locationen i seg selv er jo noe helt annet enn alt jeg har sett hittil, vant til små trange hus, bunkere og generelle hull i bakken. Høres ut som hele turen deres var helt konge, skulle likt å tatt en liknende tur, der jo så utrolig mye bare nedover Europa!

Igjen, jævlig fett, og jeg skulle likt å se mer!!

Tredje edit:

Og den videoen, så ikke den før nå! Utrolig bra!!!
Sist endret av Todd; 13. juni 2014 kl. 22:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Nydelige bilder av fengselet Olav! Takk for flott tur. Satser på flere sånne turer i fremtiden.

Jeg tok også endel bilder av de gule besøkslappene uten å egentlig se så mye på dem der og da. Men da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde fokusert rett på et bilde av et lite barn som strigråter på bildet. Ungen til en av de insatte. Så det var jo litt trist og spesielt.
Vis hele sitatet...
Takk i like måte
Gleder meg allerede til neste tur
Ja de gule besøkskorta var drøye greier syns jeg, kunne da ikke vært så vanskelig og fått fjerna akkurat de da fengselet ble lagt ned, men men.
Jeg så også det gråtende barnet du snakker om, spesiellt...

Sitat av Todd Vis innlegg
Utrolig bra bilder Olav, wow!! Det bilde fra fløyen med alle de åpne dørene og all graffitien, er selve definisjonen på UE. Helt rått. Locationen i seg selv er jo noe helt annet enn alt jeg har sett hittil, vant til små trange hus, bunkere og generelle hull i bakken. Høres ut som hele turen deres var helt konge, skulle likt å tatt en liknende tur, der jo så utrolig mye bare nedover Europa!

Igjen, jævlig fett

Utrolig bra bilder Olav, wow!! Det bilde fra fløyen med alle de åpne dørene og all graffitien, er selve definisjonen på UE. Helt rått. Locationen i seg selv er jo noe helt annet enn alt jeg har sett hittil, vant til små trange hus, bunkere og generelle hull i bakken. Høres ut som hele turen deres var helt konge, skulle likt å tatt en liknende tur, der jo så utrolig mye bare nedover Europa!

Igjen, jævlig fett, og jeg skulle likt å se mer!!

Tredje edit:

Og den videoen, så ikke den før nå! Utrolig bra!!!
Vis hele sitatet...
Tusen takk, Todd det er veldig hyggelig og høre fra deg som tar så fine bilder selv
Enig i det andre du sier også, slike locations som er nedover i Europa kan vi jo bare drømme om her hjemme som regel.

Dvs vi hadde Lier før det gikk til helvete og sanatoriet i Luster er jo også en perle, men mye rart som har skjedd der i det siste også.
Sist endret av olavXO; 13. juni 2014 kl. 23:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
usertitle import
bleh's Avatar
Kommenterer sjeldent/aldri på UE, men damn!

Fine bilder, stemningen er definitivt fanget i bildene. Ser gjerne mer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
BergenUnderground
Hvilket program bruker du til å redigere filmene dine i? Har så mange ue filmer som jeg gjerne ville lagt ut
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av UrbanBærgen2013 Vis innlegg
Hvilket program bruker du til å redigere filmene dine i? Har så mange ue filmer som jeg gjerne ville lagt ut
Vis hele sitatet...
Jeg redigerer på Mac så da går det egnetlig kjappest med iMovie.

Har du windows tipper jeg du får akkurat samme resultatet med Windows movie maker, selv om jeg syns det programmet er litt mer uoversiktlig.

Prøver meg litt i Final Cut Pro for tida, men det er jo ett helprofft redigeringsprogram så det er veldig mye å sette seg inn i.

Så for sånne enkle snutter som jeg lager så klarer man seg egentlig helt fint med små programmer.

Lykke til
BergenUnderground
Takk, utrolig god film og bilder!