Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1930
Noen som har vært eller tenker seg til Kina på UE tur? Jeg kom over denne artikkelen på e24 nå, og ble umiddelbart superfristet til å ta turen! Antakelig er ikke dette noe jeg får gjennomført med det første, men etterhvert må jeg jo få tatt meg en Asiatur, og da hadde jo dette vært fenomenale reisemål!

Sitat av Fra artikkelen
Verden har tatt Kinas fenomenale vekst, år etter år, som en selvfølge i lang tid. Men det siste årene har kinesisk vekst, og midlene som tas i bruk for å oppnå den, fått global oppmerksomhet.

Stikkordet er; byggingsarbeid.

Bygging av nye skyskrapere, veier, byer og infrastruktur. Dette er den sikreste måten landets ledelse kan nå målene om 8 prosent årlig vekst. Og konsekvensen av dette sees i bildekarusellen over: Det bygges langt flere boliger og byer enn det er behov for i Kina.

«I Chenggong er det mer enn hundretusen nye leiligheter uten beboere, gater med frodige trær uten biler, enorme kontorbygg uten arbeidere, reklameplakater som annonserer for hostesaft og eiendomstjenester - som ingen brukte»

«Mens mine kolleger og jeg vandret, til fots, i midten av en 8-felts motorvei i Chenggong, komplett med dedikert bussfelt, uten å noensinne se en eneste person, undret vi om finanspolitikken og politiske forhold som måtte finnes for å skape noe slikt».
Vis hele sitatet...
I artikkelen nevnes også en dokumentar om dette fenomenet, sendt på den australske TV-kanalen SBS i vinter. Noen som kan snuse opp denne?
Sist endret av felix_poker; 16. juni 2011 kl. 21:11.
Leste artikkelen akkurat selv, og det første jeg tenkte var UE der hadde vært helt sykt

Det andre jeg så for meg var med en gang "I Am Legend" filmen når det sto i artikkelen «Mens mine kolleger og jeg vandret, til fots, i midten av en 8-felts motorvei i Chenggong, komplett med dedikert bussfelt, uten å noensinne se en eneste person»

Tenk på den følelsen, være helt alene i en stor by ..
Sist endret av Shepard; 16. juni 2011 kl. 21:13.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg er lett med neste år, felix_poker Da har jeg både tid og penger.
Hadde vært sykt stilig og ikke bare dra på UE, men også skyte en kortfilm eller lignende på et par dager i omgivelsene. Veldig stilige og virkningsfulle scener man kan få til i tomme byer osv.. (ta f.eks. et tomt Oslo, som jeg brukte som start og slutt i Aske).
Syke greier det der!
Tenk å leke seg rundt der i et par dager med god pot på innerlomma!

Vil tro at disse leilighetene er til salgs nokså rimelig ettersom det nesten er en slags inflasjon av boliger?
nFF kan starte spleiselag på en leilighet!
Sitat av Knask Vis innlegg
Vil tro at disse leilighetene er til salgs nokså rimelig ettersom det nesten er en slags inflasjon av boliger?
Vis hele sitatet...
Nokså rimelig for oss, men ikke for kineserne.
500.000 NOK, som er ti ganger gjennomsnittslønn i Kina forteller e24.no.
Sist endret av ZELDUR; 17. juni 2011 kl. 00:13.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Denne snutten er å anbefale. "Chinas Ghost Cities and Malls" laget av australsk fjernsyn: http://www.youtube.com/watch?v=rPILhiTJv7E
kina er har blitt det nye skateboard mekka!
Jeg drar til Kina rundt mars, takk nå har jeg et sted jeg skal dra hvertfall.

Bare å møte oss der alle som vil
Faen, så sykt at det finnes sånne byer på en overbefolket verden med enorme boligmangler. Der står de og råtner i takt med menneskene som sover ute. Sykt.
Jeg bor i Yueqing, Wenzhou. Er ikke noe spokelseby, men det er mange tomme/halvferdige byggninger rundt omkring. Har vert inne i et par av dem og det er ikke mye a se bortsett fra noen eiendeler som tilhorer uteliggerne. Var fortsatt litt morsomt a vandre der inne. Dette var uferdige bolig byggninger.