Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 561
Hei,

Laga et galleri med uploadform her om dagen, og fikk det til å funke tilslutt. Når jeg skulle legge det inn i siden på web, som bruker addresse?side=upload istedet for addresse/upload.php (og i tillegg legger alle sider som blir requesta i en div), slutta uploadformen og funke!

http://pastebin.com/m7112776f link til den relevante delen av koden, problemet er at 1: bildet blir ikke lenger opplasta, 2: meldinga som skal komme om det ikke går å kopiere kommer ikke og 3: jeg blir bare sendt til webside/index.php, og ingen koder i kilden inneholder den linken, så det er ganske rart!:P Har prøvd alt mulig, uten hell..

siden dere ser kode fra ligger i root/loginandadmin og mappa gallery_images der bildene skal havne ligger i samme mappe.

Edit: før jeg flytta siden opp, ble bare siden gjenntatt når jeg lasta opp et bilde, pluss at teksten som skal komme ved suksess (noen linker og sånn, nederst i pastebin-greia) dukka opp.
Sist endret av cromoglic; 21. mars 2009 kl. 20:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei igjen. Jeg har skrevet om koden din litt. Jeg har forsøkt å skrive om din egen kode uten å bruke for avanserte kodeteknikker.
http://tinyurl.com/cmzqyn

Jeg er ikke sikker på hva som var galt med koden du postet over, men denne vil gi bedre feilmeldinger over hva som evt. går galt
Trådstarter
Takk skal du ha! Skal prøve å kjøre den og se om jeg faktisk får feilmeldinger Det gjorde jeg ikke sist, ble bare sendt rett til index..

edit: kjørte den, men med samme resultat!

Jeg tror jeg har en idé! kan

HTML-kode

<form enctype="multipart/form-data" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
		Laste opp et bilde:<br />
		<input type="file" name="bildefil1" size="40"><br /><br />
		Bildetekst:<br />
        <textarea name="bildetekst" rows="5" cols="67"></textarea><br />
        <input type="submit" name="submit" value="Last opp!" />
</form>
Kan det være et problem med $_SERVER['PHP_SELF']; ?

edit: jes!!! fjerna php_self-greia og lot action stå tom!! funker nå!
Sist endret av cromoglic; 21. mars 2009 kl. 21:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.