Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3960
Hvor mange døgn må man være våken i for at man skal få hastetime hos legen?
Hæ? Stikk på legevakta om du frykter akutt for helsa.
Evt. spis litt, drikk litt vann og legg deg om det ikke er så ille.
Sist endret av Lyra; 2. juli 2019 kl. 22:26.
Trådstarter
28 3
Sitat av Lyra Vis innlegg
Hæ? Stikk på legevakta om du frykter akutt for helsa.
Evt. spis litt, drikk litt vann og legg deg om det ikke er så ille.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg ikke er trøtt, jeg får ikke sove. Regner med det ikke er så bra å gå flere dager uten søvn?
Hvor mange døgn? Bivirkninger starter 3-4 døgnet som regel. Men er ikke skadelig før 9-10 dager.
Trådstarter
28 3
Sitat av 420master Vis innlegg
Hvor mange døgn? Bivirkninger starter 3-4 døgnet som regel. Men er ikke skadelig før 9-10 dager.
Vis hele sitatet...
Okey så jeg burde ikke dra til legen med mindre jeg har vært våken i over en uke altså?
Jo, du burde dra til legen. Det er ikke sunt å være våken så lenge.
Sitat av Sozze Vis innlegg
Okey så jeg burde ikke dra til legen med mindre jeg har vært våken i over en uke altså?
Vis hele sitatet...
Ikke kjør til legen når du har vært våken i en uke i alle fall.

Har du vært på beina i flere døgn? Har du ligget i senga om natta så har du sannsynligvis duppet av i korte perioder uten å vite det. Ville ikke fått sovemedisiner hvis ikke det er et vedvarende problem at du sover veldig lite.
Sitat av Sozze Vis innlegg
Okey så jeg burde ikke dra til legen med mindre jeg har vært våken i over en uke altså?
Vis hele sitatet...
Om du føler deg dritt og ikke får sove snakker du med lege. Han kan hjelpe deg. Leger gir ikke timer utifra hvor mye man sover..
Gå til legen asap
En uke uten søvn? Er det stimulanter inne i bildet? Det å være våken i så mange døgn tipper veldig raskt over i psykose. Ville ikke ventet lengre nå altså, stikk på legevakten før du blir psykotisk. Det merkelige er jo at både kropp og sinn er egentlig utkjørt etter så mange døgn uten blund på øyet. Men nå er du sikkert så overtrøtt og gira opp at det blir vanskelig å slappe av nok til å få sove.

Om legevakten ikke vil skrive ut noe, så får du nesten be om å bli innlagt eller i døgnobservasjon og at de fikser noe som gjør at du får sovet ut før det tipper over for deg. Bare si det som det er at du har vært våken i en uke og du frykter å bli psykotisk om du ikke nå før en god natts søvn.

Ser du driver litt med pepper i følge andre tråder du har. Når du også har slitt med søvn i en lengre periode burde du kanskje ikke ta stimulanter uten å ha noe som slukker lyset tilgjengelig? Feks seroquel og immovane?
Sist endret av random67489; 3. juli 2019 kl. 00:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Denne videon her forklarer det ganske bra:
https://youtu.be/Hzoa3lwoq5M
Hvorfor ikke bare være i tung fysisk aktivitet til du blir så trett at du sovner. Hos legen vil du garantert få utskrevet piller som ikke er noen god løsning.
Sitat av lorentz Vis innlegg
Hvorfor ikke bare være i tung fysisk aktivitet til du blir så trett at du sovner. Hos legen vil du garantert få utskrevet piller som ikke er noen god løsning.
Vis hele sitatet...
De som virkelig sliter med insomnia kan være i tung fysisk aktivitet uten å klare å få sove, hvis det hadde vært så enkelt, ville ikke insomnia vært et problem for noen, tror du ikke det?

TS er nok bare en stimulantmisbruker, og har for lengst krasjet en eller annen plass for å sove i 3 døgn
Sitat av 420master Vis innlegg
Men er ikke skadelig før 9-10 dager.
Vis hele sitatet...
9-10 dager??! Uten søvn? Hadde vært interessant med en troverdig kilde på den, du ^^
Sitat av domingo Vis innlegg
9-10 dager??! Uten søvn? Hadde vært interessant med en troverdig kilde på den, du ^^
Vis hele sitatet...
Kommer vel av at rekorden ligger på rundt 11 dager.

https://en.wikipedia.org/wiki/Randy_...(record_holder)
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Kommer vel av at rekorden ligger på rundt 11 dager.

https://en.wikipedia.org/wiki/Randy_...(record_holder)
Vis hele sitatet...
Uten stimulanter ja. Med stimulanter trenger ikke 11 dager å være noe problem i det hele tatt, for personen som gjennomfører forsøket.
Sliter helt SYKT med å sove selv. Er mange som sier at "bare ta deg en joggetur og slit deg helt ut" osv, men nei... Det hjelper ikke om du virkelig har skikkelig insomnia. Har prøvd alt fra a til å, innsovningsmedisin hjelper men såvidt.

Ligger som regel våken til kl 06-07 (når jeg får sove), står opp kl 08, legger meg kl 22-00, sovner (om jeg sovner) kl 06-07, så ligger og hoverer på 1-2 timer søvn per natt, så får jeg plutselig en natt eller to i uka hvor jeg går i koma-mode og sover 8-10 timer. Gått 3 døgn uten søvn på det meste selv, og jeg drikker ikke engang kaffe...

Hender jeg noen ganger er litt nervøs for at jeg begynner å få "Fatal familial insomnia", men statistisk sett er sjansen så liten at jeg ikke ser på det som noe tilfelle, tho så er det hele familien min så farsia som sliter med søvn de også
Har dere som sliter med insomnia prøvd ghb? Finnes på resept i Norge under navnet xyrem.