Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1871
Hei,


Hva bruker folk for å holde orden i podkastutgivelser? RSS-lesere eller er det kun iTunes?

Det jeg tror jeg ser etter er en nettleserbasert RSS-leser man kan logge seg inn på, men om andre har bedre PC-løsninger er jeg veldig interessert i det.


R
Jeg bruker Breaker, men det er en app kun for iOS foreløpig. Ellers vet jeg mange bruker https://play.pocketcasts.com/ og Spotify har også fått støtte for podcasts nå Overcast er en annen jeg har hørt mye bra om.
Jeg bruker pocket casts og er fornøyd med den. Smått begynt å bruke spotify for det også
Trådstarter
87 5
Takk for svar så langt!

Om man vil laste ned filene, hvilken er best da? Jeg tenker helst på PC-bruk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg bruker Foobar 2000, men med et tillegg med navn "Podcatcher". Med Foobar så kan en sette all verdens regler på hva filene skal hete og hvor de lagres. Akkurat dette har ekstremt med begrensninger i iTunes. Foobar 2000 er egentlig veldig til ekstremt konfigurerbar, sammen med den er veldig lettkjørt. Programmet er gratis, men kildekoden er ikke åpen. Programmet er egentlig utviklet for Windows, men kan fint kjøres i Linux igjennom Wine (noe som jeg har gjort over flere år).
Et annet alternativ kan være Clementine, som har åpen kildekode, og er tilgjengelig for Linux, Windows og Mac.
Til Android er etter min mening Podcast Addict uovertruffen hvis du klarer deg uten webavspiller og cross-device sync. Det ser ikke ut som om utvikleren har planer om å legge til disse funksjonene i nær fremtid (webavspiller har vært #1 feature request siden 2014)

Trenger du webavspiller/cross-device sync, har jeg bare funnet PocketCasts som nevnt ovenfor. Ble litt snurt da de krevde betaling for både app og webavspilleren, men det er et engangsbeløp så det får gå. Appen har dessverre ikke i nærheten av like mange innstillinger som Podcast Addict, men det fungerer greit nok til mitt bruk. Savner mest volume boost og mer avanserte nedlastningsinnstillinger. I tillegg blir ikke spillelister synkronisert mellom app og web. Rare greier.
Podcast Addict uten tvil.