Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 7942
Har en eldre skolepc med Windows 7, har administrator tilgang til PCen min fra skolen?
Ring skolen og spør, er vel enkleste måten og få svar på
Uvaksinert 👍
Trolig ikke. Ville blitt ramaskrik om det var mulig.
Trådstarter
4 0
Egobanken: Da hadde jeg vel ikke spurt her ...
😂
Beklager, jeg leste spørsmålet ditt feil første gangen :-)

Men nei, som daffe skiver. Det har de nok ikke
Trådstarter
4 0
Åja, var litt uklart formulert, my bad.
Lurer bare på om de kan se hva jeg driver med...

Greia er at jeg ikke helt forstår hva det innebærer å være Windowsadminstrator, kan de loge seg inn på brukeren min å se loggen eller filene mine eller noe?
Sist endret av Freakdog; 9. juni 2019 kl. 15:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det å være windowsadministrator gjør at de kan gjøre endringer på innstillingene til PC-en, for eksempel legge til flere brukerkontoer, endre passordet til andre brukere, installere programmer osv., men de kan også ha lagt inn egne begrensinger / egne tillatelser, som gjør at de kan bestemme hva du skal ha lov til å gjøre på PC-en eller ikke.

Det jeg tror at du lurer på nå er om det er lagt inn spionprogramvare som f.eks. keylogger, som gjør at det blir loggført hvilke taster du har trykket på i hvilket program. Det fins flere typer spionprogramvare, ikke bare keylogger

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, ville bare rekke ut en hjelpende hånd
Trådstarter
4 0
Setter pis på om noen kan forklare, for jeg har ikke peiling

Er vel omtrent det jeg lurer på ja Stingray
Sist endret av Freakdog; 9. juni 2019 kl. 15:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Freakdog Vis innlegg
Setter pis på om noen kan forklare, for jeg har ikke peiling
Vis hele sitatet...
Om du er usikker, så reinstaller wintendo. Tar deg ca. ein halvtime.