Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 7836
Hei.

Har en liten case med pcen. Får ikke utvida partisjon C: med plassen jeg har på partisjon D:

Det jeg har prøvd er å redusere volumet på partisjon D:, da kommer det opp som ledig plass vedsiden av partisjon D: . Men har forstått det sånn at plassen må vær utildelt for å greie å utvide C:. Får ikke til å gjør den ledige plassen til å være utildelt. Virker som den plassen er låst til partisjon D: Noen tips?

Mvh Tom
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Er de fysisk på samme disk?

PS: Jeg har selv blitt advart mot å prøve "lur" resizing på partisjoner fordi det ikke alltid går etter planen. Sørg for at du har backup av alle data, i hvert fall.
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Er de fysisk på samme disk?

PS: Jeg har selv blitt advart mot å prøve "lur" resizing på partisjoner fordi det ikke alltid går etter planen. Sørg for at du har backup av alle data, i hvert fall.
Vis hele sitatet...
Ja er på samme disk.

Problemet er at jeg har kun sånn 5gb ledig på C: (av 60gb) menst jeg har 170gb ledig på D:. Har reinnstalert noen program til D: men føler windows tar ekstremt mye plass igrunn
Sist endret av Cach123; 27. mai 2019 kl. 13:42.
Slett partisjon D (og ta evt. backup av det som ligger igjen der før du sletter den), øk partisjon C slik du ønsker, opprett partisjon D igjen. Evt. lar du C ta opp hele disken.