Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3296
Hei sveis..

Noen som har noen gode norske fillmer å anbefale?

Hittil har jeg sett:
  • Det som er av Olsenbanden
  • Unoo
  • Hawaii, Oslo
  • Villmark
  • Detektor
  • Flåklypa
  • Svidd Neger
  • Bare Bea
  • Elling
  • Mors Elling

Er veldig glad i norsk film Men skulle gjerne hatt noen fler i samlinga
Sist endret av M4rTiN; 9. april 2005 kl. 02:26. Grunn: Glemte jo selvfølgelig Ellingfilmene
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vinterkyss, med Kristoffer Joner er rimelig grei egentlig. Så den for ikke så altfor lenge siden på kino. Brøytesjåfør som blir anklaget for et mord, kan man vel si at plottet er. Ikke fullt av action i filmen, men er vel kanskje en "thriller" type film.

Forøvrig, for at dette ikke skal utvikle seg til en vanlig stereotype listetråd. Så skiv gjærne noe mer enn kun en filmtittel. Så skal dere få se at tråden faktisk får leve litt.
Johnny Vang! Den er meget bra


Andre å anbefale er Veiviseren.
Sist endret av Polmen; 9. april 2005 kl. 02:15.
Egentlig så må jeg si meg enig med Uno. Denne filmen treffer mangen folk, på en gang. Filmen tar opp vennskap og svik, noe som forøvrig er viktige ting i et menneskes liv.
Har ikke sett "Naboer" men folk sier den er bra.
  • Døden på Oslo S. Fordi da kan du ha mye morro av å se Harald og Bård sine parodier:P
  • Ni liv. Bra norsk film i svart/hvitt.
  • Elling og Mors Elling! Bra filmer.
  • Har sett litt av Støv på hjernen, den virka litt morsom.
Salto, salmiakk og kaffe - veldig bra - litt som Magnolia flere skjebner flettes inn i hverandre
Himmelfall med Joner er bra.
Buddy syns nå jeg er kul da. den er morsom, men på en måte også litt alvorlig. faktisk så har det kommet en del kule norske filmer de siste årene. men vi lager fremdeles ikke filmer som kopps og hamilton, må bøye oss for svenskene der men nå jeg. men mye norsk de siste årene har vært bra!
Spioner som oss?

Edit: det heter vel spies like us
Sist endret av Voyage; 9. april 2005 kl. 04:53.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg må minne dere på at straks denne tråden utvikler seg til å bli en oppramsing av tilfeldige titler, så stenges den. Se på dette som en utfordring og en sjekk av dere (vi stenger normalt sett slike typer tråder rimelig kjapt), dere har tross alt klart dere rimelig bra i LOST-tråden.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
veiviseren.

en utrolig bra norsk, eldre film.
anbefaler også alle pelle og proffen-filmene
Ser ingen her har nevnt "Den som frykte ulven". Syntes den var veldig ok jeg, til å være en norsk thriller. Kristoffer Joner er jo en fantastisk skuespiller.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
De Dødes Tjern, en svart/hvitt-film fra 1958, er en klassiker! Seks venner, deriblant en karakter av Henki Kolstad, reiser på ferie til et lite tjern som viser seg å være åsted for en forferdelig tragedie århundret før. Villmark kan minne litt om denne.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Gusto, den så jeg faktisk på nrk for ikke så lenge siden, knallfilm!
men en film som heter "halvveis til haugesud" eller noe i den duren er en god film.
Budbringeren, Detektor og Insomnia.
Sitat av Jarne
Ser ingen her har nevnt "Den som frykte ulven". Syntes den var veldig ok jeg, til å være en norsk thriller. Kristoffer Joner er jo en fantastisk skuespiller.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig, den filmen der er bra!
Det som er så synd med de flinke norske skuespillerne, er at de går igjen i alle norske filmer..
Jeg begynner å bli lei av den pågående hyllesten av norsk film i media. Jeg ser slik på det av norsk film var stort sett katastrofal fram til slutten av nittitallet, og vi har i det siste hatt endel filmer som er i beste fall ok. Men det er langt fram til virkelige gode filmer i internasjonal målestokk. Filmer som Buddy, Uno, Mongoland og Detektor osv er jo sjarmerende, for all del, men særlig filmatisk gode er de ikke.

Det som har skjedd er at vi i lang tid har vært vant med teatralsk makkverk hvor folka snakker unaturlig, at vi tror det plutselig blir bra når folka snakker slik som folk faktisk snakker.

Men Villmark likte jeg veldig godt, det er en thriller fullt på høyde med resten av verden. Eggs er også veldig morsom.
Norsk-svenske "Salmer fra kjøkkenet" er en genial film om svenske observatører som drar til Norge for å studere norske ungkarers kjøkkenvaner i 50-åra. En av mine absolutte favoritter!
seriøst, "salt, salmiakk og kaffe" er en av de dårligste norske jeg har sett.
United med Håvard Lilleheie og Berte Rommetveit (hu som spiller i peppes reklamen) er også en veldig bra norsk film
Hadde vært bra om folk hadde skrevet hvorfor akkurat den filmen de synes er bra. Ikke bare skrive: "Uno for den er kul" eller noe sånn.
Schpaaa er jo en feet film...Den har jo ikke blitt nevnt
▼ ... over en uke senere ... ▼
du må se den gamle filmen hodet over vannet..
hehe der ser du lene elise bergum alias Alex i Hotel caesar naken.. hehe :P
Sitat av SpARxXx
United med Håvard Lilleheie og Berte Rommetveit (hu som spiller i peppes reklamen) er også en veldig bra norsk film
Vis hele sitatet...
Enig med SpARxXx når det gjelder United.
Filmen er en slik film som du godt kan se med foreldrene dine en sen søndagskveld.
Den er ikke laget med all slags dill dall, stunt osv.
Men en veldig bra film.
Rart Schpaaa bare er nevnt 1 gang.. Det er den beste norske filmen jeg har sett.
Min mening:
* Schpaaa - 6
* Unoo - 4
* Villmark - 4
* Flåklypa - 5
* Svidd Neger - 4
* Veiviseren - 4

Har forresten lyst å se 2446 den skal vist vær veldig bra.
Fjols til fjells er ganske morsom.
Sitat av Jarne
Ser ingen her har nevnt "Den som frykte ulven". Syntes den var veldig ok jeg, til å være en norsk thriller. Kristoffer Joner er jo en fantastisk skuespiller.
Vis hele sitatet...
Likte den veldi godt, og da jeg traff jesus med sprettert elr no, var litt gøy =)
Jeg er spent på hvordan den nye elling-filmen blir, jeg. Elsker alle de som har kommet til nå, og jeg tviler på at den nye blir en skuffelse. Noen som vet når den kommer ut? Kan ikke være så alt for lenge til.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Orions belte er en norsk klassiker fra pre-feelgood-eraen der handlingen i hovedsak er lagt til Svalbard. Den er for øvrig basert på en roman av Jon Michelet.

Nå om dagen virker det som om det bare er hjernedøde "feelgood"-filmer som får gjennomslag av norske filmer. Det er grei underholdning, men etter min mening ikke noe særlig mer.
De dødes tjern. Den første norsk produserte skrekk filmen som er laget.....trur jeg men den er bra da
Norske Buggeklosser, den er bra men den er gammel da!
Rolf Wesenlund på sitt beste!!!