Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 938
Hva synes dere om denne nye trenden med at alle nettavisene krever fullt navn?

Det er jo bare å bruke noe som likner et fullt navn, noen andres navn, el.likn. Er jo ikke akkurat rakettforskning å lage en Twitter-konto som "Ola Nordmann" (eller noe som er hakket mer sannsynlig) f.eks. Dessuten, er det egentlig noe bra at folk bruker fullt navn? Jeg mener, det er jo ganske ødeleggende å si noe kontroversielt på nettet når fremtidige arbeidsgivere skal søke på navnet ditt o.l. Er det ikke egentlig veldig feil, burde ikke nettavisene oppfordre nettopp til å ikke bruke fullt navn, for å hindre sånne problemer og få en friere debatt? Tror det er ganske mange som gir blaffen, at kravet om fullt navn ikke funker i praksis.

Har ikke dette hysteriet etter 22/6 gått litt langt og blitt vel ensidig?

Er det mange her som bruker pseudonymer som tilsynelatende likner ekte navn når dere deltar i nettdebatten etter denne merkelige bølgen med krav om fullt navn?

http://www.nrk.no/ytring/slik-far-du...ring-1.8281205
Jeg bruker aldri fult navn, eller eget navn når jeg kommenterer på nettaviser, siden meningene mine kan ødelegge arbeidsforhold og stigmatisere meg sosialt.

Trenden er etter min mening idiotisk, og hindrer mange i å si sin egentlige mening. Det er teit, unødvendig, og alle med litt kunnskap kan lure seg unna det. Få det vekk.
Sist endret av TheGloryHole; 16. oktober 2012 kl. 05:48.
Det skal da ikke være noe problem å bruke fullt navn?
Arbeidsgivere skal søke deg opp, men de er da også klar over at folk har forskjellige meninger. Med mindre du har så ekstreme meninger at du bør holde deg anonym, syns jeg det er like greit å bruke fullt navn. Om det får store konsekvenser feks med arbeidsgiver, så er det vel heller arbeidsgiveren som er problemet. Igjen, folk har forskjellige meninger, og har all rett til å uttrykke de.