Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1072
Yo folkens!

Trenger litt kritikk på en ny sang jeg knødde meg fram til inatt. Hva liker dere, hva kunne vært bedre? Fikk Reason for noen dager siden, så er ikke så kjent med programmet enda, så hadde vært kjekt med litt kritikk.

Soundcloud link.
Jeg syns dette var bra jeg, nå skal det nevnes at Shadows of the sun av Ulver er et av mine all time favoritt album, så jeg liker denne sjangeren godt! Om du TS ikke har hørt det albumet anbefaler jeg det på det sterkeste! Om jeg skal utsette noe, så var den kanskje ikke krystallklar, men har hørt mye værre=) Godt jobba, skikkelig høst stemning var det også
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Jeg syns dette var bra jeg, nå skal det nevnes at Shadows of the sun av Ulver er et av mine all time favoritt album, så jeg liker denne sjangeren godt! Om du TS ikke har hørt det albumet anbefaler jeg det på det sterkeste! Om jeg skal utsette noe, så var den kanskje ikke krystallklar, men har hørt mye værre=) Godt jobba, skikkelig høst stemning var det også
Vis hele sitatet...
Tusen takk man, det er godt å høre! Ulver er helt fantastisk, definitivt fått noe inspirasjon derifra. Du burde sjekke ut Hammock også, mye bra musikk fra de to karene.

Hva mener du med krystallklar? At lyden var litt funky? Fikk meg Reason for et par dager siden, så har ikke helt skjønt meg på alle funksjonene, da spesielt mixing av sangene. Takk for de gode ordene.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Tusen takk man, det er godt å høre! Ulver er helt fantastisk, definitivt fått noe inspirasjon derifra. Du burde sjekke ut Hammock også, mye bra musikk fra de to karene.

Hva mener du med krystallklar? At lyden var litt funky? Fikk meg Reason for et par dager siden, så har ikke helt skjønt meg på alle funksjonene, da spesielt mixing av sangene. Takk for de gode ordene.
Vis hele sitatet...
Takk for musikk tips, skal definitivt sjekke ut Hammock..=) Med krystallklar mener jeg at noen ganger krysser 2 lyse frekvenser hverandre og det blir et snev av skurr, ikke noe problem, men merkbart i et godt headsett. For alt jeg vet kan det hende original filen du har på maskinen ikke har dette, jeg vet selv at de låtene jeg legger på youtube og soundcloud ikke er i nærheten av samme kvalitet som de filene jeg har på maskinen eller det jeg har på Spotify..

Og tro meg, jeg har såvidt smakt på musikkprodksjon og har laaaang vei igjen selv, så jeg er meget imponert over verket ditt! Hører gjerne mer
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Takk for musikk tips, skal definitivt sjekke ut Hammock..=) Med krystallklar mener jeg at noen ganger krysser 2 lyse frekvenser hverandre og det blir et snev av skurr, ikke noe problem, men merkbart i et godt headsett. For alt jeg vet kan det hende original filen du har på maskinen ikke har dette, jeg vet selv at de låtene jeg legger på youtube og soundcloud ikke er i nærheten av samme kvalitet som de filene jeg har på maskinen eller det jeg har på Spotify..

Og tro meg, jeg har såvidt smakt på musikkprodksjon og har laaaang vei igjen selv, så jeg er meget imponert over verket ditt! Hører gjerne mer
Vis hele sitatet...
Ah, sånn sett. Jeg skal sjekke det ut, er godt mulig det er to forskjellige lyse toner samtidig og, som ikke klinger godt sammen. Spilte inn alt på ett go, så er fortsatt mye som må fikses på.

Det er sant! Den originale lydfilen er vell på nesten 50 mb..
Et tips er å ta en eq sweep rundt 12db på de områdene som er mest utsatt så finner du fort ut om det er noe som må korrigeres. Fin melodi. Kunne lett blitt plassert inn i en film
Deilig å høre noe organisk for en gangs skyld, det er vel stort sett gitarer du har spillt inn?
For å gi litt kritikk så kunne masteringen vært bedre, vet det er vanskelig hvis du har f.eks spillt gjennom guitar rig men det kan bli litt grøtete til tider.
Men som sagt, fint og organisk som faktisk får fram en eller annen form for følelse i deg.

Dette er intro, hvordan har du tenkt til å fortsette? Hadde vært kult med en dyp sub-bass, sidechainet med dype kicks.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cheese Vis innlegg
Deilig å høre noe organisk for en gangs skyld, det er vel stort sett gitarer du har spillt inn?
For å gi litt kritikk så kunne masteringen vært bedre, vet det er vanskelig hvis du har f.eks spillt gjennom guitar rig men det kan bli litt grøtete til tider.
Men som sagt, fint og organisk som faktisk får fram en eller annen form for følelse i deg.

Dette er intro, hvordan har du tenkt til å fortsette? Hadde vært kult med en dyp sub-bass, sidechainet med dype kicks.
Vis hele sitatet...
Takker! Det er to gitarer som holder "hovedteamet", et piano som popper inn når jeg føler for det og en tilfeldig ambient lyd jeg fant som surrer i bakgrunnen.
Helt enig! Har ikke helt skjønt meg på hvordan jeg skal mastre noe som helst, iallefall ikke i Reason, men det læres nok etterhvert. Akkurat nå fokuserer jeg mest på og lage sanger, finne balansen mellom struktur og kaos. Begynte tross alt med dette for en knapp måned siden, så nooben i meg står fortsatt ganske høyt.
Helt enig, musikk handler om å få uttrykket seg selv.

Jeg har dessverre ingen anelse. Denne sangen ble laget impulsivt midt på natta, uten noen spesiell form for tanke bak det. Det blir vell mest sannsynlig litt mer fokus på piano og gitar, med litt mer form enn denne sangen har.

Sitat av BarBeats Vis innlegg
Et tips er å ta en eq sweep rundt 12db på de områdene som er mest utsatt så finner du fort ut om det er noe som må korrigeres. Fin melodi. Kunne lett blitt plassert inn i en film
Vis hele sitatet...
Ah, skal se hva jeg får til. Som jeg sa over her, har egentlig ikke en anelse om hva jeg driver med ennå. Takk for komplimentene.