Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1220
Hei freaks, litt rar tittel, men here it goes!


Jeg lurer på om det er noen som har tips til sanger, som blir framført med strykere og/eller blåseinstrument, eller generelt orkester(?), som normalt sett ikke har det. Det jeg tenker på er at ved litt finere anledninger, så kommer det masse artister for å framføre låter de har, men at siden det skal være fint, så blir det brukt et orkester.

Et bra eksempel på dette er Nobels Fredspriskonserten. Men det må da være andre konserter / oppvisninger osv hvor dette blir gjort. At populære artister kommer og framfører sanger på denne måten!


Jeg hører på rap, rock, pop, hiphop, you name it! Hører på det meste egentlig, bare det er fengende. Digger altså når låter blir spilt med strykere osv, som nevnt over!

Håper noen forstår hva jeg vil fram til her!

Edit: Nå gidder jeg ikke kommentere sangprestasjonene til Kylie Minouge under fredspriskonserten, men sangen var litt tøff imo..

Ne-yo gjorde også det samme.. Det var også kulere enn originale sangene hans!
Sitat av fatfro Vis innlegg
Vis hele sitatet...
November Rain er en ufattelig rå sang ja, men dette er jo originalen. Akkurat slik den er, og skal være. Men ja, den har symfoni i seg

Sitat av Ignotum Vis innlegg
Vis hele sitatet...
The same goes to you Dette er vel originalen.


Jeg er på utkikk etter artister som hovedsaklig framfører live, og i den sammenheng benytter seg av symfoni eller liknende. Noe sangen normalt sett kanskje ikke har så mye av.
Portishead - Glory Box
Dimmu Borgir, live med et orkester og kammerkor.
Sykt absurd å se damer godt oppe i 50-60 årene sitte å spille sammen med Dimmu!
Sist endret av TheGloryHole; 15. desember 2012 kl. 19:06.
Jeg regner med du har sett/hørt Metallica's S & M konsert?
Live musikk, metall band, orkester.

Eller tenker du på band som Apocalyptica, 2 Cellos osv?
Apocalyptica har mye bra covers.
Da er det beste jeg kan gi de tourene Deep Purple har hatt med konsert. De hadde konsert i Norge for ett år siden, da spilte de ett helt normalt setlist med orkeset (i was there )

1969
2011
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Jeg regner med du har sett/hørt Metallica's S & M konsert?
Live musikk, metall band, orkester.

Eller tenker du på band som Apocalyptica, 2 Cellos osv?
Vis hele sitatet...
Nei, tenker ikke på band som Apocalyptica. Mer som Metallica ja, som egentlig bare spiller plain rock, men som har med strykere osv live.

Men egentlig, så sikter jeg enda mer mot mer pop, poprock, hiphop osv hvor de har med strykere, bare fordi det er live, og at de trenger et band etc..
Slik som artistene gjorde det under Nobel fredspriskonserten.

Enda et eksempel: Vamp med KORK. Vamp består jo ikke av mange sjelene, men her har de med seg Kringkastings Orkesteret. Kjempe kult i mine øyne.
Sist endret av KarlsenK; 15. desember 2012 kl. 19:42.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kiss_Symphony:_Alive_IV

Kiss har en plate innspilt under livekonsert, der de spiller med Melbourne Symphony Orchestra. Regner med det meste herifra burde treffe blink.
Dream Theater - Score. Sjekk den ut. Samme opplegg som S&M, bare at DT har sitt eget orkester